دوشنبه 19 خرداد 1399 - 14:47

  43 مورد مثبت جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/توصیه‌هایی که جدی گرفته نمی‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه وبویراحمد آمار مبتلایان به کرونا در نوزدهمین روز خرداد را اعلام کرد.

به گزارش بویرنیوز، دکتر پرویز یزدان‌پناه گفت: از 186 مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه یاسوج، 43 مورد مثبت گزارش شده است.

وی ابراز داشت: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونای استان به 871 بیمار رسید که مبتلایان جدید سه بیمار مرد و دو بیمار زن در شهرستان لنده، 9 بیمار شهرستان کهگیلویه و هفت بیمار زن و هشت بیمار مرد در شهرستان گچساران می مرد و یازده بیمار زن در شهرستان بویراحمد، یک بیمار مرد و دو بیمار زن در باشند.

دکتر یزدانپناه با بیان اینکه 37 بیمار سابقه تماس با مورد مثبت خانواده داشته و یک بیمار هیچگونه تماسی با مورد مثبت نداشته گفت: همواره به مردم توصیه کردیم به استان‌های همجوار سفر نکنند اما متاسفانه جدی گرفته نشده و یک بیمار سابقه مسافرت به شیراز، یک نفر سابقه سفر به ماهشهر، دو نفر سابقه مسافرت به اهواز و یک بیمار هم به بوشهر سفر کرده بود.

دبیر ستاد استانی کرونا در ادامه با اشاره به برگزاری نماز جمعه در استان، خاطر نشان کرد: مردم توجه داشته باشند که توزیع نذورات ممنوع بوده و کلیه نمازگزاران وسایلی چون مهر و تسبیح شخصی خود را به همراه داشته باشند.

وی اذعان داشت: در مصلاها و مساجد وسایل مشترکی بین افراد توزیع نخواهد شد و پس از پایان نماز نیز خادمین باید محیط و وسایل مورد استفاده را ضدعفونی نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مردم فکر نکنند وضعیت عادی است و خطری وجود ندارد. ممکن است با یک جرقه و بی دقتی کوچک، جمعیت وسیعی در آتش کرونا بسوزند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320264
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    چرا جلوی ورود این همه جنوبی به شهرستان بویراحمد را نمی گیرید

دیدگاه شما