شنبه 17 خرداد 1399 - 14:36

دو دلیل عمده افزایش مبتلایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد؛ اجتماع مردم در مراسم‌ عروسی و ترحیم یکی از مهم ترین عوامل گسترش ویروس کرونا در استان است.

به گزارش بویرنیوز،  حسین کلانتری با اشاره به اینکه روز به روز ویروس کرونا خطرناک تر می شود تاکید کرد: باید به چگونه زندگی کردن با این ویروس عادت کنیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد مهم ترین اصل در پیشگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا را رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و بیان کرد: عادی سازی وضعیت کرونا در استان خطرناک و جبران ناپذیر است.

استاندار بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی به عنوان تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد.

کلانتری تصریح کرد: اجتماع مردم در مراسم‌ عروسی و ترحیم یکی از مهم ترین عوامل گسترش ویروس کرونا در استان است.

وی با تشکر و قدردانی از اطلاع رسانی اصحاب رسانه و خبرنگاران، خواستار در اولویت قرار دادن برنامه های حوزه سلامت از سوی صدا و سیمای مرکز استان شد.

کلانتری شیوع بیش از حد این ویروس را نگران کننده دانست و گفت: انتظار می رود جامعه روحانیت، اهالی فرهنگ و قلم، اصحاب رسانه، هنرمندان و دیگر تشکل ها از عادی سازی کرونا در استان جلوگیری کنند.

استاندار بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت سفیدی قرار دارد اما مجاورت با خوزستان ممکن است موجب تغییر این معادله شود.

کلانتری خواستار تشکیل تیم بازرسی متشکل از نماینده بانک ملی، استانداری و حوزه بهداشت و درمان در جهت رعایت پروتکل های بهداشتی شد و گفت: در تمامی بانک های استان نظارت ها انجام و گزارش این بازدیدها به حوزه استانداری ارائه شود.

وی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و بانک هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده مورد تشویق قرار گیرند و در صورت بی توجهی به این دستورالعمل ها، برخورد شود.

کلانتری خواستار ارائه گزارش رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مطب های خصوصی پزشکان و مراکز درمانی توسط دانشگاه علوم پزشکی شد.

استاندار بازرسی از نحوه رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی نهادهای حمایتی را نیز خواستار شد و گفت: مسئولیت اجرای این پروتکل ها بر عهده مسئول ارشد نهاد حمایتی است.

کلانتری تصریح کرد: بازگشایی تالارهای پذیرایی، تابع سیاست های ستاد ملی کرونا است.

استاندار خاطرنشان کرد: پیگیری معیشت مردم برای ارائه تسهیلات لازم از سوی نهادها در اولویت قرار گیرد.

کلانتری بر تعطیلی اماکن گردشگری، پارک ها و دستگاه های شهربازی تا دو هفته دیگر تاکید کرد و گفت: هبیچ گونه پذیرش مسافری در استان نداریم.

وی بیان کرد: برپایی چادر توسط مسافران در مراکز گردشگری، پارک ها و فضای سبز کهگیلویه و بویراحمد همچنان ممنوع است.

کلانتری تصریح کرد: تیم های بازرسی بر وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط بازار، دستگاه های اجرایی و سطح شهرهای استان نظارت کنند و گزارش آن به استانداری ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم با اشاره به بستری و تحت درمان بودن ۱۲ مبتلا به کرونا در استان، اظهار داشت: تعداد فوتی‌ های کرونا در کهگیلویه و بویراحمد ۹ نفر است و فوتی جدید در استان نداشتیم.

پرویز یزدان پناه خواستار انجام غیر حضوری امور بانکی از سوی مردم شد و گفت: بیش ترین آمار مبتلا در این روزها مربوط به مراجعین بانکی بوده است.

وی به توجه بیش از پیش صدا و سیما در انعکاس برنامه های آموزشی در خصوص پیشگیری از کرونا ویروس تاکید کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320205
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    اصلا دلایل خوبی بیان نکردین
    مرم ما اصلا قیلا هم این مسایل را خیلی رعایت نمی کردند .
    دلیلش ورود مسافران محترم هست . باید ورود مسافراناز سایر استانها به استان به جد کنترل و از ورود به شهرها به جد جلوگیری شود . البته باید قبلا از طریق رسانه ملی ورسانه استانها اعلام گردد

  2. تقوایی گفت:

    مهمترین دلیل اوج گیری کرونا در استان اهمال کاری مسئولین در عدم جلوگیری از ورود مسافرین خوزستانی در ایام تعطیلات عید فطر به استان بوده و حال با توجیهات قصد سرپوش نهادن به اهمال کاری خود را دارند.

دیدگاه شما