پنجشنبه 22 فروردین 1392 - 18:25

خوراکی های طبیعی برای در امان ماندن از ناراحتی قلبی

به گزارش بویر نیوز به نقل از قدس آنلاین،بدن ما روزانه فشارهایی را تحمل می کند که در نهایت به آسیب سیستم قلبی عروقی بر می گردد. دراین باره تغذیه صحیح می تواند تاثیر پیشگیرانه و مثبتی داشته باشد که برخی از بهترین مواد غذایی را معرفی می کنیم.

بادام
مطالعات پزشکی بسیاری نشان می دهند که مقدار فیتوسترول که تجمع کلسترول بد خون را کاهش می دهد در بادام زیاد و درهر 30 گرم بادام معادل 25 عدد، 34 میلی گرم است. کلسترول بالا می تواند یکی از علل ابتلا به بیماری های قلبی عروقی باشد چرا که کلسترول پس از تولید در اندام ها، دررگ ها رسوب و در صورت حجم بالا رگ ها را مسدود می کند. بر اساس مطالعات،‌ مصرف روزانه 30 گرم بادام خطر ابتلا به بیماری های قلبی را تا 45% کاهش می دهد. ویتامین E موجود در بادام که 5/7 میلی گرم ویتامین به ازای 25 بادام است، نیمی از نیاز روزانه را تامین می کند، با جلوگیری از ایجاد لخته های خونی از این بیماری پیشگیری می کند.
گیلاس
وجود 350 تا 400 میلی گرم آنتوسیانین باعث شده تا گیلاس جز میوه های با آنتی اکسیدان بالا شناخته شده است. آنتوسیانین ترکیبات فنولیک هستند که به عنوان رنگدانه ها عمل می کنند و مسئول رنگ قرمز گیلاس هستند که قدرت خنثی کردن رادیکال های آزاد را نیز دارند. رادیکال های آزاد ترکیباتی هستند که به سلول های بدن آسیب می رسانند و موجب ایجاد پلاک دردیواره رگ ها می شوند که که این مسئله گردش خون را با مشکل روبرو کرده یا مانع عبور خون می شود که در نهایت به بیماری های قلبی عروقی منجر می شود.
نخود
نخود یکی از حبوباتی است که به رغم همراه داشتن احساس سیری اما کالری چندان بالایی ندارد،‌ به طوری که هر 100 گرم آن 163 کیلو کالری دارد. علاوه بر این،‌ نخود می تواند یکی خوراکی عالی برای افراد مبتلا به دیابت باشد. دیابت احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را 2 تا4 برابر افزایش می دهد. مقدار قند بالای خون موجب انسداد رگ های خونی شده که درنتیجه خطر آنفاکتوس را در پی دارد. نخود از این نظر نیز می تواند مفید باشد زیرا مقدار قند پایینی دارد. همچنین به خاطردارا بودن منگنز و مس خواص آنتی اکسیدانی دارد. منگنز و مس ریز مغذی هایی هستند که عملکرد رادیکال های آزاد را در روند اکسایش سلول های بدن کاهش می دهند.
ماهی ماکرو
مقدار امگا 3 موجود در این نوع ماهی باعث شده تا در واقع یکی از دوستان خوب سلامت قلب به شمار آید. مطالعات زیادی نشان می دهند که مصرف اسیدهای چرب امگا3 می تواند خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این اسیدهای چرب بر خاصیت کشسانی رگ ها و فشار خون تاثیر می گذارند و با دارا بودن تاثیرات ضدالتهابی از ایجاد لخته های خونی پیشگیری می کنند. ماهی ماکرو به خاطر اینکه منبع غنی از سلنیوم است،‌ خواص آنتی اکسیدانی نیز دارد. این ماده معدنی از تشکیل رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری می کند. از آنجا که رادیکال های آزاد گلبول های قرمز را نابود می کنند،‌ افزایش آنها زمینه ابتلا به بیماری های قلبی را بیشتر می کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=32014
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما