دوشنبه 12 خرداد 1399 - 13:03

زاگرس در آتش بی‌مسئولیتی (فیلم)

یک هفته است که جنگل‌های ارزشمند زاگرس به‌خصوص در منطقه حفاظت شده خائیز کهگيلويه در آتش می‌سوزند و محیط‌بان‌ها تا امروز دست تنها با این آتش مبارزه می‌کردند.


به گزارش بويرنيوز، زینب رحیمی در گزارشي در عصر ايران نوشت: تصویری از گرازها که در حال فرار از یک اتفاق شوم و ترسناک‌اند، آن‌قدر تکان‌دهنده بود که تمام شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها را پر کرد. از یک هفته پیش زاگرس در حال سوختن است.

آتش روز پنجشنبه ۸ خردادماه به خائیز رسید؛ به منطقه‌ای حفاظت شده که زیستگاه جانوران است و تا امروز ۱۱ خرداد، خائیز همچنان در آتش می‌سوزد و هنوز نیرو و امکانات کافی به منطقه نرسیده است.

خائیز در مرز کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان واقع شده  و تاکنون هزاران هکتار از این منطقه طعمه حریق شده است. تصاویری که از این منطقه منتشر شده، صدای ناله و فریاد محیط‌بانان وحشت‌زده‌ای را به گوش‌ها رسانده که با همه توان با آتش می‌جنگند. علی آتش‌دان محیط‌بان منطقه خائیز یکی از آن‎ها بود؛ او از کوه سقوط کرد و حالا در بیمارستان بستری است.

محیط‌بان‌ها، جنگل‌بانان، کوهنوردها و مردم محلی برای حفظ این جنگل‌ها و حیات جانوری‌اش می‌جنگند؛ برای نجات حیواناتی که در آتش زاگرس کباب می‌شوند. شبکه‌های اجتماعی پر شده از تصاویر این حریق و نبود امکانات اما تا امروز کمک‌های نهادهای متولی بسیار کم بوده است.

در این گزارش با محمد داس‌مه حقوقدان و فعال محیط زیست گفت‌وگو کرده‌ایم که خود در منطقه حاضر است و شاهد عینی ماجرای نبرد مردم با آتش.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320063
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما