جمعه 9 خرداد 1399 - 13:04

جای خالی زاگرس نشینان در جایگاه مهم هئیت رئیسه مجلس/چه کسی می تواند جای خالی وکیلی را پُر کند؟

هیئت رئیسه مجلس یازدهم برای سال اول انتخاب شد.

به گزارش بویرنیوز، هیئت رئیسه مجلس یازدهم برای سال نخست انتخاب شد، قالیباف، ‌قاضی زاده هاشمی، نیکزاد، موسوی لارگانی، حاجی دلیگانی و فراهانی ‌از معروفترین چهره های حاضر در هیئت رئیسه به شمار می روند.

در این باره چند نکته قابل تأمل است:

در مجلس دهم دکتر وکیلی که از نمایندگان منتسب به حوزه زاگرس نشین البته از حوزه انتخابیه تهران بود توانست در هر ۴ سال در جایگاه مهم هیئت رئیسه مجلس قرار بگیرد، بله در تهران همه لیستی رأی میدهند و این لیست ها هستند که رأی آوری دارند اما در مجلس و انتخاب هیئت رئیسه دیگر لیستی در کار نیست و هرکس تلاش و لابی میکند تا جایگاهی مهم به دست بیاورد.

بدست آوردن این جایگاه آنهم در میان مدعیان و نام‌آوران بزرگ اصلاح طلبی در مجلس قبل یک امتیاز بزرگ بود و البته کم سابقه که فردی در هر ۴ سال نخستین حضورش در مجلس به آن دست پیدا کرده است.

این جسارت دکتر وکیلی به همین جا ختم نشد، دفاعیات شجاعانه او از سران اصلاحات در صحن علنی مجلس، دعوت مستمر تلویزیون از او بعنوان یک فعال سیاسی صاحبنظر در برنامه های مهم و حضور چندین و چندباره او در مناظره های دانشجویی و سخنان بی پروای او نیز زبانزد بود.

برای اولین بار بود فردی از خطه زاگرس در این جایگاه مهم بود، وکیلی حالا معادلات بازی و قدرت را به هم زده بود، حضور دکتر وکیلی در هیئت رئیسه مجلس به او فرصتی داده تا از فرزندان شایسته خطه زاگرس حمایت کند و همین حمایت ها موجب انتصابات ارزشمندی در سطح ملی برای لرها شد.

اگرچه همواره انتقاداتی به ایشان وجود داشت اما به هر ترتیب او نماینده تهران بود و طبیعی بود که عمده فعالیتش برای استان تهران باشد، با این وجود هر جا اتفاقی در حوزه زاگرس نشین می افتاد دخالت داشت و از مسئولان طراز نخست کشور پاسخ می خواست، از یاد نمی بریم سخنان برخی مسئولان کهگیلویه و بویراحمد را در منابع و منافعی که به واسطه پیگیری های وکیلی به آنها رسید.

با این وجود حمله ها به دکتر وکیلی از سوی برخی ها در کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد و شاید دلیل آن حسادت های منطقه باشد و البته او در مرکز نیز بخاطر بر هم زدن موازنه های قدرت همواره زیر تیغ حمله برخی افراد بود.

حالا جای سوال دارد چه کسی میتواند جای دکتر وکیلی را برای زاگرس نشینان پُر کند، چه کسی جرأت و جسارت دارد خود را به رأی نمایندگان بگذارد تا در جایگاه اثرگذار هیئت رئیسه مجلس، صدای مردم زجر کشیده زاگرس نشین باشد؟

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320002
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. X گفت:

    حالا مشهدی ها و ترک ها همه چیز تو دستشونه

  2. امیر گفت:

    بدرودمردان نامی وکیلی تکرارنشدنیست احسن بویرکه دراطلاع رسانی وتحلیل کم نظیرهست

  3. سدمناف کشاورز گفت:

    قدر زر زرگر داند

  4. مهدی گفت:

    جایگزین؟حرف خنده داری میزنی!!!نمونه دکتر وکیلی هیچوقت در زاگرس و لر پا نمیگیره.

  5. ناشناس گفت:

    لرها همواره محروم و مظلومند.پاک ترین شایسته ترین بی ریا ترین دلسوزترترین خوش اخلاق ترین در میان قوم بزرگ و سرافراز لر دیده می شود.

  6. برزین گفت:

    وجدان آنها که باحسادت نگذاشتندازفرصت دکتروکیلی استفاده بهینه درجه‌ت توسعه استان انجام شود هیچگاه آرام نخواهدشد وکیلی هرکجاباشد برای زاگرس وکیلی است

دیدگاه شما