پنجشنبه 8 خرداد 1399 - 20:53

چند نکته در خصوص ۳ قتل روزهای اخیر در کهگیلویه و بویراحمد

در روزهای اخیر خبر ۳ قتل متفاوت با اسحله سرد و گرم در کهگیلویه و بویراحمد بازتاب زیادی داشت.

به گزارش بویرنیوز، یکی از قتل ها خانوادگی و کشتن پسر به دست پدر بود و دو قتل دیگر نیز بر اثر نزاع میان چند جوان رخ داد.

در این باره چند نکته قابل توجه و تأمل است:

انتظار مردم، برخورد بدون مماشات، سختگیرانه و بازدارنده است، باید جرائم درگیری آنچنان سنگین شود که کسی به خود اجازه ندهد موجبات اخلال در نظم و امنیت عمومی و لکه دار شدن حس امنیت در استان شود.

در برخی قتل ها ریشه فرهنگی و قومیتی مشهود است و این یعنی هنوز باید نهادهای فرهنگی سخت تر کار کنند، آموزش دهند و از همه بستر های رسانه ای برای اشاعه شیوه درست تعامل درون کانون خانواده ها و در جمع دوستان استفاده کنند.

پایان محدودیت های کرونا مصادف شده است با شلوغی شهر و از طرفی تعطیلات نیز به آن اضافه شده است و همین عوامل به صورت غیر مستقیم در افزایش برخوردها و بالا رفتن تنش و درگیری مؤثر است و اینجاست که گشت های مستمر و شبانه روزی پلیس به ویژه در مناطقی که شاهد عمده اتفاقات و حوادث هستیم همانطور که در گذشته نیز به خوبی مدیریت میشود در هفته ها و ماه های پیش رو خصوصاً تابستان، پر رنگ تر ادامه پیدا کند.

یکی از نکات قابل توجه در این قتل ها استفاده از سلاح گرم بوده است، در کهگیلویه و بویراحمد سلاح گرم در بیشتر خانه ها موجود است و این اتفاقات بار دیگر نشان داد که باید شرایط سختگیرانه تری در قبال حمل و نگهداری سلاح در استان وضع شود.

کهگیلویه و بویراحمد در زمینه امنیت جزو استان‌های خوب کشور است و قطعاً با افزایش بیش از پیش نظارت های پلیس و البته تعیین جرایم سنگین تر و شدید تر از سوی دادگستری در مقابله با این دست اقدامات ضد امنیت و آرامش می‌تواند شرایط  استان در زمینه احساس امنیت را ارتقاء بیشتر و بهتری هم ببخشد.

بیشتر بخوانید:

سه فقره قتل در کهگیلویه و بویراحمد در شب گذشته

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=320000
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما