پنجشنبه 22 فروردین 1392 - 17:34

بررسي تخصصي Nokia Lumia920 + قيمت

به گزارش بویر نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ مدتی پیش نوکیا با مدل  Lumia920 به عرصه ویندوزفون 8 ورود کرد. امروز به بررسی کامل این تلفن همراه پرداختیم تا شما را بیشتر با این محصول آشنا کنیم.

طراحی و ساخت

Lumia920 از طراحی زیبا و منحصر به فرد نوکیا برخوردار است.این مدل دارای یک صفحه نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 768×1280 PureMotion HD+  با شیشه ضد خشGorillaGlass  که اشیا تیز به آن هیچ صدمه‌ای این وارد نمی‌کنند.  تکنولوژی به کار رفته در این صفحه نمایش سرعت پاسخ دهی آن را بسیار بالا برده است.

بدنه Lumia 920‌ بطور کامل از پلی‌کربنات مات و بسیار با کیفیت در پنج رنگ متنوع ساخته شده که این رنگ خود بخشی از جنس بدنه بوده و در صورت خراشیدگی نیز تغییری در این رنگ ایجاد نمی‌شود. گوشه‌های خمیده صفحه‌نمایش، کناره‌های محدب دستگاه در ترکیب با قسمت تخت بالای پنل ظاهر بسیار جذابی برای 920‌ فراهم نموده که استحکام و زیبایی آن را در کمتر مدل دیگری می‌توان یافت. بدنه این گوشی بصورت Uni-body‌ بدون دسترسی به المان‌های داخلی مثل باتری طراحی شده که در درازمدت می‌تواند به عاملی برای نگرانی از تعویض این قطعه منجر شود.

زیر صفحه‌نمایش سه کلید لمسی خازنی back، ویندوز و Search‌ قرار گرفته‌اند که نه تنها از فاصله جانبی بسیار زیادی با یکدیگر برخوردارند بلکه نسبت به لبه پایینی دستگاه نیز کاملا با فاصله طراحی شده‌اند این طراحی علاوه بر تفکیک و راحتی دسترسی به کلیدها در حین استفاده از گوشی به فرم افقی با دو دست نیز بسیار کارآمد ظاهر می‌شود و امکان فشردن تصادفی کلیدها را به حداقل می‌رساند.

بالای صفحه‌نمایش حاوی هیچ نکته خاصی نیست و چون همیشه دو سنسور نور و Proximity‌ همراه با اسپیکر تماس و دوربین دوم گوشی با وضوح 1.3 مگاپیکسل در این قسمت دیده می‌شود. وضوح فیلم‌برداری این دوربین 720p با 30 فریم در ثانیه است که نگفته پیداست تنها برای برخی کاربری‌های خاص مثل Self Portrait (عکاسی از خود) و تماس ویدئویی بکار گرفته می‌شود.

در سمت راست به ترتیب از بالا به پایین Rocker‌ تغییر صدا، کلید پاور و شاتر دوربین به چشم می‌خورند ابعاد کلیدهای این قسمت نسبتا مناسب ارزیابی می‌شوند و میزان حساسیت دکمه شاتر نیز مناسب است.

بالای 920 جک 3.5‌ میلیمتری هدست، اسلات Micro SIM و میکروفون دوم گوشی قرار دارد که با پنج سوراخ کوچک در کنار حفره هدست دیده می‌شود میکروفون دوم این قسمت ظاهرا تنها برای حذف نویز در حین تماس بکار گرفته می‌شود و امکان فیلم‌برداری با صدای استریو از این طریق وجود ندارد. برای قرار دادن سیم‌کارت در اسلات در نظر گرفته شده در این قسمت علاوه بر آچار مخصوص آن در جعبه محتویات می‌توان از هر سوزن نوک تیز دیگر استفاده نمود.

پایین گوشی محل پورت Micro USB در مرکز و در دو سمت آن دو حفره‌ای که در نگاه اول اسپیکرهای استریوی گوشی به نظر می‌رسند دیده می‌شوند البته به سبک آی‌فون تنها یکی از این دو حفره اسپیکر اصلی گوشی‌ بوده و حفره دیگر میکروفون تماس دستگاه است. صدای اسپیکر اصلی Lumia 920 به هیچ عنوان راضی‌کننده نیست و صدایی بسیار اندک از آن خارج می‌شود. تنها نکته قابل اشاره دیگر در این قسمت حضور دو پیچ شش‌پر در کناره این بخش است که همچون تجربه‌های قبلی نوکیا در این زمینه همچون N8 برای دسترسی به قسمت‌های داخلی دستگاه بکار گرفته می‌شود.

 

قسمت پشتی 920 از طراحی ساده‌ای برخوردار است و بجز دو فلش LED و نوار عمودی حاوی لنز دوربین هیچ نکته دیگری در آن به چشم نمی‌خورد. حضور عبارت Carl Zeiss در کنار لنز دوربین خبر از یک مجموعه تصویری با کیفیت می‌دهد. ابعاد این گوشی 130.3در70.8 و وزن آن 185 گرم است.ابعاد Lumia 920 برابر با 10.7×70.8×130.3 میلیمتر است که بجز ارتفاع که اندازه‌ای متناسب با سایز پنل دارد

 

دوربین

این گوشی دارای دوربین 8 مگاپیکسلی 3264×2448 پيکسل با لنز CarlZeiss و فاصله کانونی 2، تکنولوژی PureView نوکیا، با فیلم‌برداری با کیفیت 1080 پیکسل با 2 فلش LEDو سیستم تثبیت کننده‌ی تصویر و سیستم لنز شناور که به کمک فنرهای بسیار ریز لرزش‌های موجود را می‌گیرد.

این دوربین بجز مسئله سنسور، ‌لنز و فناوری ساخت از یک امکان رویایی دیگر برخوردار است که 920 را در میان تمامی Camera Phone‌های دیگر به نمونه‌ای بی‌نظیر بدل کرده و عنوان PureView را برای آن به همراه داشته است. این دوربین برای اولین بار از لرزش اپتیکال دست برخوردار شده که تا پیش از این تنها بصورت نرم‌افزاری و اصطلاحا دیجیتال شبیه‌سازی شده و در بسیاری از موارد خود به لرزش‌های ناخواسته دیگری در تصویر می‌انجامد. نحوه اجرای این قابلیت استفاده از سنسور ژیروسکوپ برای تشخیص لرزش گوشی و سپس حرکت کل مجموعه لنز در جهت معکوس است؛ این عمل 500‌ بار در هر ثانیه اتفاق می‌افتد که بسیار سریع و نامحسوس است. نکته جذاب این قابلیت بجز کاهش لرزش دست در حین فیلم‌برداری امکان کاهش سرعت شاتر در محیط‌های با نور کم برای دریافت نور بیشتر و ثبت تصویری با کیفیت‌تر بدون نگرانی از لرزیدن و blur شدن تصاویر است.

  ساختار منویی دوربین همچون دیگر ویندوزفون‌های هم‌رده بسیار ساده است جایی‌که در ستون سمت راست از دید افقی چهار میانبر شامل کلید سوییچ بین عکاسی و فیلم‌برداری، سوییچر تعویض بین دوربین جلو و پشت دستگاه، تنظیمات فلش و دکمه Lens می‌شود و در سمت راست نیز تنها یک فلش امکان دسترسی به تصاویر گالری و حرکت با Swipe دست بین اینترفیس منویی دوربین و گالری را فراهم می‌آورد. بخش Lens در این ساختار منویی در حقیقت جایی برای وارد کردن اپلیکیشن‌های جانبی بطور مستقیم در خود ساختار منویی دوربین بدون نیاز به یک رابط کاربری جدید است که امکان جذاب و فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود در حقیقت از طریق این بخش می‌توان پلاگین‌های جداگانه‌ای به دوربین اضافه نمود. این پلاگین‌ها البته بصورت جداگانه در لیست برنامه‌ها ظاهر شده و امکان Pin‌ کردن آن‌ها به Start Screen برای دسترسی مستقیم نیز وجود دارد. در 920 در این بخش بصورت پیش‌فرض پلاگینی به نام Smart Shoot‌ دیده می‌شود که با تکنولوژی اختصاصیScalado قابلیت‌های متنوعی همچون گرفتن چندین عکس و انتخاب بهترین شات، ثبت بهترین چهره از روی تصاویر گرفته شده و بلاخره حذف سوژه‌های دلخواه در پس‌زمینه عکس به دوربین افزوده می‌شود. بجز Smart Shoot می‌توان دو پلاگین Lens دیگر به نام‌های پانوراما و Cinemagraph‌ را نیز بصورت جداگانه دانلود و به این بخش اضافه نمود.

نرم‌افزار

 سیستم عامل این مدل  ویندوزفون نسخه 8 با آیکون‌هایی به شکل مربع و مستطیل ظاهر است که تنظیمات بیشتری نسبت به ویندوزفون7 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. بیشتر برنامه‌ها نسخه‌های به روز شده‌ی ویندوزفون7 هستند. اینترنت اکسپلورر 10 با صفحه نمایش سریع گوشی کاملاً تطابق داشته و به خوبی هرچه تمام عمل می‌کند. برنامه‌ی مخصوص Nokia Maps نیز همانند گذشته بدون مشکل به انجام وظیفه می‌پردازد.

برنامه‌ی LiveTiles به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید اندازه و رنگ آیکون‌ها را با توجه به سلیقه‌ی شخصی خود تنظیم کنید.
نوکیا در Lumia920 بیشتر از نرم‌افزارهای خودش استفاده کرده است. Nokia Music یکی از این نرم‌افزارهاست که قابلیت پشتیبانی از صدای دالبی دیجیتال را داراست و به اکولایزر 7 کاناله‌ی خود نوکیا مجهز است. از دیگر امکانات این برنامه می‌توان به gig finder اشاره کرد. gig finder این امکان را به کاربر می‌دهد تا از نزدیک‌ترین کنسرت‌ها و روز و تاریخ آن‌ها خبردار شود و در صورت موجود بودن بلیت آن را به صورت آن‌لاین خریداری کند. از دیگر امکانات نوکیا موزیک می‌توان به Mix radio اشاره کرد که به کاربر این امکان را می‌دهد تا موسیقی دلخواه خود را به صورت آن‌لاین گوش داده و یا آن را دانلود کند.

نوکیا Lumia920 با تعداد زیادی از برنامه‌های جانبی برای دوربین عرضه می‌شود. یکی از این برنامه‌ها City Lens نام دارد که کاربر به نزدیک‌ترین کافه یا رستوران هدایت می‌کند.

سخت افزار

  چیپ‌ست پردازشی Lumia 920 همچون دو مدل دیگر این کلاس از نوع Qualcomm MSM8960 Snapdragon‌ با دو پردازنده 1.5‌ گیگاهرتزی Krait است که در حال حاضر بهترین چیپ‌ست دو هسته‌ای بازار به حساب می‌آید. پردازش گرافیک این چیپ‌ست بر عهده قطعه Adreno 225 است که در این مورد نیز با یکی از کارآمد‌ترین قطعات روبرو هستیم. حافظه RAM این مدل 1 گیگابایت است و حافظه 32 گیگابایتی داخلی آن نیز در عدم پشتیبانی از کارت حافظه قابل ارتفا نخواهد بود.

باتری غیر قابل دسترس Lumia 920 دارای ظرفیت 2000mAh است که زمان‌های رسمی 400 ساعت در حالت Stand-by‌ و 10‌ ساعت مکالمه 3G برای آن ثبت شده است. این باتری در پخش موسیقی طبق گفته‌های شرکت سازنده می‌بایست تا 67 ساعت انرژی دستگاه را تامین کند در دنیای واقعی زمان مکالمه با یک بار شارژ این دوربین نزدیک به 9 ‌ساعت است و در پخش ویدئو نیز بیش از 6 ساعت دوام دارد.

بطورمتوسط با یک استفاده نسبتا بالا نزدیک به دو روز می‌توان روی این باتری حساب نمود.

قيمت: از 2 ميليون 120 هزار تومان تا 2 ميليون 250 هزار تومان

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=31980
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما