دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 - 11:37

معرکه‌گیری در شورای شهر یاسوج/اختلافاتی که از مدار طایفه‌ای و سیاسی عبور کرده است

شورای شهر یاسوح در این دوره نشان داد که از هبچ ثباتی برخوردار نیست بی ثباتی در شورای شهر یاسوج به گونه ای است که حتی بر مدار دسته بندی سیاسی و یا طایفه ای و قومی نیز حرکت نمی کنند.

به گزارش بویرنیوز، از شهر یاسوج به عنوان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد انتظارات زیادی می رود شهری که مرکز استان است و روزانه و ماهانه و سالانه تعداد زیادی از مردم استان برای پی گیری امورات خود ساعاتی و یا روزهایی را در شهر یاسوج سپری  می کنند و بنا به قول معروف این شهر پیشانی استان است.

شورایی که بر مبنای حاشیه شکل گرفت

شهر یاسوج علاوه بر این به دلیل آب و هوای خوبی که به خصوص در فصول گرم سال دارد پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر از سراسر کشور به خصوص شهرهای جنوبی است.

به گزارش فارس به همین دلیل انتظار می رود این شهر بهتر از اینها اداره شود و مسوولان و متولیان امور شهری به مراتب بهتر و دلسوزانه تر به امور شهری بپردازند.

اما در سال های اخیر به خصوص دوره فعلی شورای اسلامی شهر یاسوج از همان ابتدا بنا به حاشیه ها گذاشته شد و به جای پرداختن به مسائل مهم و کمبودها و نواقص شهری دعواها و دسته بندی ها جایگزین آن شد.

بی‌ثباتی قبل از شروع اولین جلسه شورا

شورای شهر یاسوج در این دوره نشان داد که از هیچ ثباتی برخوردار نیست بی ثباتی در شورای شهر یاسوج به گونه ای است که حتی بر مدار دسته بندی سیاسی و یا طایفه ای  و قومی نیز حرکت نمی کنند در حالی که از همان ابتدا گروهی سه نفره تشکیل شد و همه فکر می کردند خوبانی و نگین تاجی و دهراب پور به اضافه یک نفر دیگر از اعضا چنین رویکردی را حداقل تا یکی دو سال ادامه می دهند اما چنین نشد و بعد از یکی دو ماه و جالب این که حتی پیش از آغاز رسمی شورا در دوره فعلی این دسته بندی از هم پاشید  تا نشان دهند که برای کار و خدمت به مردم هیچ برنامه ای ندارند.

در ادامه یکی از موضوعات چالش برانگیز انتخاب شهردار بود که تعدادی از اعضای کنونی با حدت و شدت مخالف شهردار شدن مجدد محمدعلی جاوید بودند و همان ها در برهه فعلی باز هم مخالف شدید باقی ماندن نستهن مقدم در مسند شهرداری یاسوج هستند.

مردم روز به روز ناامیدتر از شورا

جنگ و دعواهای شورای اسلامی شهر یاسوج با یکدیگر و با شهردار چندی است که بالا گرفته و همین موجب شده که کاری در  شهر یاسوج صورت نگیرد و مردم روز به روز از شورا و شهرداری نا امیدتر شوند.

متاسفانه آن گونه که در پس حرف ها و انتقادات اعضای شورای اسلامی شهر  یاسوج دیده و شنیده می شود تنها برای انتقام گیری از یکدیگر به ستیزه برخواسته اند و معلوم است که هم مخالفین و هم موافقان شهردار کنونی چیزی در چنته برای موافقت و مخالفت اصولی ندارند.

در این بین وقتی به گزینه های جانشینی شهردار فعلی  نگاه می کنیم در خواهیم یافت که کارنامه افراد معرفی شده و مد نظر مخالفین شهردار فعلی کارنامه و رزومه ای قوی نیست و با  رفتن مقدم و انتخاب این افراد هم اتفاق خاصی در شهر یاسوج نخواهد افتاد.

بر همین اساس به میان شهروندان یاسوجی رفتیم و از آن ها در خصوص وضعیت فعلی شورا  و شهرداری سوال کردیم که علی دانشگر از اهالی شهر یاسوج و مراجعه کننده به شهرداری در پاسخ با بیان اینکه مردم شهر یاسوج سال های سال است از شهرداری و شورا قطع امید کرده اند اظهار کرد: جنگ و دعواهای شورا و شهرداری به قول خودمانی نه به خاطر خدا و پیغمبر و مردم است بلکه جایی میان خودشان مشکلی به وجود آمده و کم و زیادی شده که اینگونه به جان هم افتاده اند.

بازی جاه‌ طلب‌ها با زندگی مردم

پاراد یکی دیگر از شهروندان یاسوجی هم با اظهار تاسف از این وضعیت که در شورا و شهرداری یاسوج به وجود آمده است اظهار کرد: این اوضاع دیگر به هیچ وجه قابل تحمل نیست و کاش از همان دوره ودلت اصلاحات این رویه شوراها و تعیین شهردار ایجاد نمی شد تا امروز شاهد بازی با زندگی مردم از سوی عده ای جاه طلب نبودیم.

دادیان از شهروندان یاسوجی هم با انتقاد از وضعیتی که برای شورا و شهرداری یاسوج ایجاد شده اظهار کرد: جویای درگیری شورا و شهرداری یاسوج از رسانه های استان هستیم و جای بسی تاسف است که چرا شهر یاسوج مرکز استان که باید برای شهرهای کوچک تر استان الگو باشد این گونه در دام اختلافات عده ای افتاده که رای مردم را گرفتند و کاری هم برای مردم نکردند این دوره از شورای شهر ضعیف ترین دوره ای بوده که تاکنون به چشم دیده ایم.

استاندار معرکه را تمام کند

معصومی از اهالی معصوم آباد و شاغل در آژانس مسافربری درون شهری هم این وضعیت را غیر قابل تحمل می داند و می گوید باید فکری به حال شورا و شهرداری کرد اگر استاندار و مسوولان استانی می توانند در کل این شورا را منحل کنند هر چند که نمی دانم قانون در این  باره چه می گوید اما حتما راهکاری وجود دارد که جلوی چنین اختلافاتی گرفته شود هر چند که می دانیم این اختلافات برای برون رفت از وضعیت فعلی شهر یاسوج نیست.

بر پایه این گزارش؛ کشمکش میان اعضای شورا با یکدیگر و با شهردار همچنان ادامه دارد در حالی که شهر یاسوج در هر زمینه ای نیاز به کار دارد شهری که نه خیابانها و معابر آن مورد رضایت مردم است و نه فضای سبز جالب توجهی دارد شهری که پروژه های شهری زیادی دارد که تکمیل نشده و از المان های شهری در حد نام پایتخت طبیعیت ایران برخوردار نیست.

مردم از مسوولان استانی به خصوص استاندار انتظار دارند که وارد این غائله شده و اجازه ندهد بیش از این مرکز استان از بی تدبیری خودخواهی و جنگ زرگری آسیب ببیند.فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319768
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اسماعیلی گفت:

    بین این گروه شورا این را اعتقاد دارم حاج محمدرحیم دهراب پور اهل سوء استفاده نیست

  2. ناشناس گفت:

    باسلام باید خدمت کنند اگر به حاشیه می روند شورای تامین شهرستان بویراحمد قاطع تصمیم بگیرد تا درس عبرتی باشد برای دیگران

دیدگاه شما