دوشنبه 29 اردیبهشت 1399 - 11:30

سوالات مبهمی که فرودگاه یاسوج باید در خصوص سقوط هواپیمای آسمان جواب دهد

بویرنیوز: مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه یاسوج با اشاره به گزارش حادثه دردناک سقوط هواپیمای آسمان در دنا خواستار پاسخ مدیر فرودگاه یاسوج شدند.

‌  ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، با‌توجه ‌به گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در رابطه‌با سقوط هواپیمای یاسوج مورخ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ و تخلفاتی که در‌ این گزارش تحت عنوان تخلفات قبل از پرواز بیان شده سه تخلف مستقیما به فرودگاه یاسوج اشاره دارد.

🔴سه مورد تخلف فرودگاه یاسوج در رابطه با سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج بدین شرح است:

1. فرودگاه یاسوج می‌بایست نسبت به درخواست ارتقاء سامانه گزارش هواشناسی و ارتقاء تجهیزات آن فرودگاه اقدام می‌نمود. در صورتی که اطلاعات پیش بینی هواشناسی منطقه‌ای دقیق به خلبان داده می‌شد، به احتمال قریب یقین خلبان پرواز را انجام نمی‌داد.

دو 2. DME فرودگاه یاسوج در روز سانحه خراب بوده و این موضوع به نحوه مناسب اطلاع رسانی نشده بود. ‌

3. افزایش طول باند فعالیت پروازی در فرودگاه یاسوج مدت‌ها متوقف شده بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچگونه مجوزی برای شروع مجدد فعالیت پروازی این فرودگاه صادر نشده و اصولاً معلوم نیست چه مرجعی مجوز فعالیت پروازی مجدد فرودگاه را صادر نموده است.

🔴🔴با توجه به موارد تخلف فرودگاه یاسوج، چگونه پس از ۷۷ روز از این سانحه تلخ و دردناک، پروازهای فرودگاه یاسوج از سرگرفته شد و بعد از رفتن شرکت هواپیمایی آتا، نهایتا با ۱۱ماه وقفه در پروازهای فرودگاه یاسوج،21 دی ماه ۹۷ نخستین پرواز رسمی شرکت هواپیمایی ماهان در این فرودگاه انجام شد؟⁦‼️⁩

‌ 🔴قطعا مسئله تقویت گردشگری میانبری به سوی جهش تولید بوده و  از موارد مهم در جذب گردشگر، حمل و نقل است. با توجه به پتانسیل بالای گردشگری استان ک و ب، بویژه شهر یاسوج (پایتخت طبیعت ایران) فرودگاه یاسوج کمترین نقش در جذب گردشگر به این استان را داشته و امیدواریم در آینده ای نزدیک وضعیت این فرودگاه و پرواز هایش بگونه ای باشد که نه‌تنها مسئولین استانی برای سفر های خود از پروازهای فرودگاه یاسوج استفاده نمایند، بلکه موجب تقویت گردشگری در استان نیز شود. ‼️⁩

‌ ⁦✔️⁩ در نهایت از شما به عنوان مقام مسئول جهت پاسخ به اذهان عمومی، تشریح ابعاد مختلف تخلفات مذکور و اقدامات مجموعه فرودگاه یاسوج جهت افزایش سطح ایمنی پرواز ها را خواستاریم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319766
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما