یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 10:10

به بهانه شروع به کار مجلس جديد/ چند توصيه به منتخبان کهگيلويه و بويراحمد

نمايندگان جديد مجلس شوراي اسلامي از اين هفته عملاً کار خود را شروع مي کنند.

به گزارش بويرنيوز، منتخبان جديد مردم در مجلس شوراي اسلامي از اين هفته کار خود را رسماً شروع مي کنند.

اين دوره مجلس را قطعاً بايد يکي از حساس ترين دوره ها دانست، در اين مجلسيان يک سال و اندي از حضور خود را با دولتي سپري مي کنند که قرابت سياسي چنداني به آن ندارند و از طرفي فشار تحريم ها و انتخابات آمريکا و مشکلاات اقتصادي هر منطقه نيز به جمع شرايط خاص اين دوره اضافه شده است.

در اين مقاله بناي پرداختن به چند و چون ارتباط مجلس و دولت و آينده اين دو را نداريم و صرفاً‌به بيان انتظارات مردم از نمايندگان کهگيلويه و بويراحمد و چند توصيه براي سالهاي پيش رو مي پردازيم:

* مشارکت فعالانه در قانون گذاري

شايد يکي از مهمترين خواسته هاي مردم شفافيت نمايندگان، حرکت آنها در مسير قانون گذاري موثر براي کشور و البته اثربخش براي وضعيت استان است، مردم ميخواهند موکلانشان بدون زد و بند، صريح و شفاف نداي عدالت سر دهند.

* ارتقاء فرزندان شايسته استان

کهگيلويه و بويراحمد و استان هاي زاگرس نشين نخبگان توانمند زيادي دارد که تنها برخي ها توانسته اند تا مقامات عالي رشد پيدا کنند، يکي از خواسته هاي مهم مردم استان حمايت از فرزندان شايسته اين ديار بدون نگاه قومي و سليقه اي است چرا که مردم به نيکي مي گويند پيشرفت فرزندان اين استان از هر قشر و سليقه و جناح موجبات افتخار و کمک به رشد ديگر نخبگان آن خواهد بود.

* پاسخگو کردن دولت در مقابل خواسته هاي به حق مردم استان با تقويت روحيه مطالبه گري

کهگيلويه و بويراحمد همچنان در شاخص هاي توسعه و اشتغال در رده هاي پايين جدول است و اين در حاليست که منابع ارزشمند آب، ‌نفت، گاز، طبيعت و نيروي انساني بيشمار در آن هست.

شايد کم کاري در زمينه مطالبه گري مجدانه از دولت يکي از دلايل وضع امروز است، نمياندگان استان بايد در کنار وظيفه مهم قانون گذاري و نظارت، به دنيال فرياد زدن شرايط نامناسب استان و پاسخگو کردن مسئولان در قبال وضعيت کهگيلويه و بويراحمد باشند و فراتر از آن به صورت جدي پيگير وعده ها به اين مردم نجيب باشند.

*عدم دخالت بيجا در انتصابات و عزل و نصب ها در عين نظارت هاي سخت گيرانه!

يکي از انتقادات به نمايندگان در استان به دخالت هاي بي مورد و مکرر آنها در انتصابات مربوط است، اين دخالت بعضاً تا يک مديريت ساده و معاون هم پيش مي رود.

اينکه نمايندگان بايد از مديران رضايت داشته باشند و مدام بر کار آنها رسيدگي و نظارت کنند مورد قبول همه است اما اينکه با فشار نمايندگان افراد ضعيف به سيستم هاي مديريت استان تحميل شود هم برخلاف شعارهاي خود نمايندگان است و هم سنگ اندازي مستقيم در مسير توسعه استان است چرا که بخشي از شرايط بد امروز استان معلول همين انتخاب ناروا و بد مديران ضعيف از سوي نمايندگان بوده است.

حرف مردم اينست دخالت موثر در تصميم گيري مديران نباشد اما اقدامات آنها به ويژه در زمينه اجراي پروژه ها و طرح هاي استان زير ذره بين باشد و با کم کاري ها برخورد شود.

* اتحاد واقعي و حقيقي نمايندگان استان/ تلاش متحد براي توسعه يکپارچه

کهگيلويه و بويراحمد اقليم اجتماعي خاصي دارد و فرهنگ ها و شرايط منطقه اي استان به صورت بالقوه هم براي اختلافات و هم اتحاد فراهم است.

در سالهاي اخير عملکرد نمايندگان گاهاً فضاي استان را به سمت و سويي برد که شاهد شکاف هايي در استان بوديم،‌برخي اظهار نظرهاي نمايندگان  به خوبي مويد اين اختلافات بود، اختلافاتي که دامن آن در نهايت جامعه را هم مي گرفت.

کهگيلويه و بويراحمد يک استان است و وقتي جاي خوبي براي زندگي کردن است که همه جاي آن توسعه يافته باشد، طبيعي است هر نماينده اي بايد به فکر منطقه خودش باشد اما شرايط خاص استان و توسعه نيافتگي تاريخي آن وجود يک همبستگي و اتحاد براي توسعه بهتر آن را ضروري ساخته است.

اين اتحاد و دلسوزي نمايندگان براي کل استان مي تواند همبستگي و اتحاد در اين استان را بيش از پيش تقويت کند و به توسعه سريع تر نيز کمک کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319733
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    قطعا اقای …… نماینده ی واقعی مردم ما نیست و با وجود رفتار اطرافیان و منتسبین ایشون فاصله ی مردم با این شخص بیشتر خواهد شد

  2. یکتا گفت:

    سلام از نمایندگان محترم میخواهیم جلوی پارتی بازی وبی عدالتی رو بگیرند وبرای بیکاری جوانان کاری کنند.

  3. بویراحمد سرافراز گفت:

    این توصیه ها چرا قبلا گفته نمی شد اما حالا که بازی را در بویراحمد باخته اید به پند و اندرز و نصیحت توسعه ای یادتان آمد

    نماینده گان الحمد الله اینقدر شعور دارند و می فهمند که نیازی به بازگویی نصیحت ها نباشد

دیدگاه شما