چاپ این برگه

طبیعت زیبای این روزهای کهگیلویه و بویراحمد و نوید یک خطر بالقوه برای آینده نزدیک!

سال جاری زراعی را باید یکی از سالهای خوب برای طبیعت دانست، هم بارش های خوب باران و برف را شاهد بودیم و هم بخاطر وجود برخی محدودیت ها حضور مردم در طبیعت کم بود.

به گزارش بویرنیوز، کهگیلویه و بویراحمد این روزها یکی از زیباترین زمان ها را تجربه می کند، با نگاهی به کوه ها و طبیعت استان شاهد افزایش کم سابقه رشد علف ها و گیاهان در جای جای نقاط استان به ویژه مناطق بویراحمد و دنا هستیم.

این زیبایی خیره کننده بهاری طبیعت استان البته هشدار وقوع خطری بالقوه در آینده نزدیک را می دهد.

افزایش کم سابقه رشد علف، گیاه و درختچه در استان اگرچه زیبایی خیره کننده ای به طبیعت استان داده است اما به زودی با گرم شدن هوا و خشک شدن طبیعت خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

توصیه اول ما به مردم است، رعایت نکات ایمنی در موقع حضور در طبیعت، حذر از روشن کردن آتش و خاموش کردن کامل آتش های روشن شده نباید از یاد برود.

رانندگان نیز از پرت کردن ته سیگار به بیرون از خودرو حذر کنند چرا که همین اقدام به ظاهر ساده می تواند خطر آتش سوزی در طبیعت را افزایش دهد.

توصیه دیگر ما به مسئولان است، باید با افرادی که بی محابا با اقدامات نسنجیده خود موجب آتش سوزی عمدی طبیعت می شوند شدیدترین برخوردها را داشت و آن را اطلاع رسانی کرد تا درس عبرتی برای دیگران باشد.

این طبیعت زیبا برای همه ما است و انتظار نیز حراست جدی از این نعمت ارزشمند است.