شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 12:25

مهمترین نکات قبل از ازدواج

نیاز مشترک آدم‌ها برای داشتن رابطه‌ای پایدار، صمیمی و توام با عشق آن‌ها را به تشکیل زندگی مشترک سوق می‌دهد. بنابراین بخش قابل توجهی از رضایت از زندگی، از یک زندگی مشترک رضایت‌بخش نشاءت می‌گیرد. اما متأسفانه زندگی مشترک آن قدر آسان نیست که همه بتوانند از عهدهٔ آن برآیند. در این مقاله با بعضی از دانستنیهای قبل از ازدواج آشنا می شوید.

نکات قبل از ازدواج

با کسی ازدواج کنیم که ویژگی های شخصیتی متفاوتی داشته باشد

از پیامدهای منفی این عقیده این است که افراد تشویق می شوند به دنبال همسری متفاوت از خودشان باشند تا کسی که با آنها مشابهت دارد.

این به نوعی تشویق بی مسئولیتی است. به این ترتیب که آدم شلخته ای با فردی منظم و آراسته ازدواج می کند به این امید که طرف مقابل به هم ریختگی های او را جمع خواهد کرد.

این امر می تواند انصراف از تغییر خاصی هم باشد یعنی به جای اینکه خودم را تغییر دهم با کسی که نقطه مقابل ویژگی های من را دارد، ازدواج می کنم. به این ترتیب می توانم نقاط ضعف خود را جبران کنم. زندگی با فردی که به طور معناداری متفاوت است، تنها منجر به بروز تعارض، نارضایتی و ناخشنودی در زندگی زناشویی می شود.

 

برای تفریح وقت بگذارید.

یک زندگی موفق نیازمند کار و تلاش است. اما شما باید برای تفریح نیز وقت بگذارید. یاد گرفتن طریقه زندگی با یک فرد جدید در یک رابطه دو جانبه صمیمی، نیازمند تلاش هر دو نفر است. باید یاد بگیرید چگونه می توانید با هم ارتباط برقرار کرده و یکدیگر را درک کنید، در سمینارهای مربوط به دانستنی های ازدواج و زندگی مشترک شرکت کنید، هم فال است و هم تماشا. تفریح و خوشحالی را تبدیل به خاطره ای نامحسوس از زمان مجردی نکنید. با هم خاطرات جدید را خلق کنید. به هم توجه کنید و از بودن با هم لذت ببرید.

هیچ گاه سازش نکنید.

درست است که هیچ انسان کاملی وجود ندارد، اما شما استحقاق بهترین همسر را دارید. برخی از افراد پیشنهاد ازدواج را فقط به دلایل زیر قبول می کنند: فکر می کنند شاید دیگر یک چنین اتفاقی در زندگی برایشان رخ ندهد، بچه دارند و شاید کسی حاضر به زندگی کردن با آنها نباشد، فکر می کنند که: “من آدم خاصی نیستم به همین دلیل حق انتخاب ندارم”، و یا “دوستش ندارم ولی این فرد با ثبات است و می تواند حامی خوبی برای من باشد.

هیچ کدام از این موارد نمی توانند دلیل خوبی برای “بله” گفتن به شمار روند. از آنجایی که ازدواج را خداوند پایه ریزی کرده می تواند مکان امنی برای اجتماع دو انسان که پایبند ارزش های الهی هستند، باشد.

هدف اصلی ازدواج این است که انسان ها ابتدا بتوانند عشق را در روی زمین احساس کنند تا بعدها به جمع خانوادگی بزرگ خود در بهشت بپیوندند. از خداوند بخواهید که شریک مناسب زندگیتان را پیش رویتان قرار بدهد. منتظر نشانه خداوند باشید و جان فشانی نکنید.

 

تا زمانی که فرد ایده آل خود را نیافته ایم نباید راضی شویم چنین تمایل کمال گرایانه ای باعث کاهش توانایی فرد در یافتن راه حل هاست و منجر به نتایج معکوسی می شود چرا که ما در دنیای پر از احتمالات زندگی می کنیم و آرزوی حقیقت و امنیت مطلق باعث انتظارات اغراق آمیزی می شود که سودی نخواهد داشت و در نهایت باعث ایجاد تردید و تنش در زندگی می شود.

افرادی که اینگونه فکر می کنند تنها می توانند روابط کوتاه مدتی را با دیگران برقرار سازند و به جای اینکه به شناخت طرف مقابل بپردازند با ناپختگی به ارزیابی افراد و روابط خود روی می آورند.

یک زوج موفق باید همیشه با هم باشند

در رابطه زناشویی هر یک از طرفین برای خود هویت و شخصیت مستقل و جداگانه ای دارند و زمانی که دو نفر تصمیم به زندگی مشترک می گیرند، باید بتوانند همراه با حفظ فردیت خود، قسمتی از زندگی خود را به اشتراک بگذارند.

این اشتراک صددرصد نیست و با توجه به نیاز افراد برای استقلال لازم است برخی از فعالیت های فردی مثل شغل یا برخی علایق حفظ شود. در زندگی مشترک، افراد نیازمند یک حریم شخصی و خصوصی هستند چرا که وجود این فضای شخصی، به اندازه در کنار یکدیگر بودن به همزیستی رابطه زناشویی کمک می کند.

از یکدیگر سؤال های مهم بپرسید.

زمانی که با هم قرار ملاقات می گذارید زمان مناسبی است که سؤال های مهم و کلیدی را مطرح کنید: در چه نوع خانواده ای بزرگ شدی؟ پدر و مادر در کنار هم زندگی می کردند یا از هم جدا شده بودند؟ با توجه به خانواده اصلی خود از زندگی مشترک خود چه انتظاراتی دارید؟ چه تصمیماتی در ابتدای زندگی برای تعلیم و پرورش بچه خواهید گرفت؟ این جمله را کامل کند: “زمانیکه ازدواج کنم و بچه دار شوم هیچ وقت….”

در مورد رابطه خود با والدین جنس مخالف خود صحبت کنید به عنوان مثال پسر و مادر، دختر و پدر. ارتباط با والدین جنس مخالف می تواند اثر مهمی بر روی نحوه رفتار ما با همسرمان داشته باشد. اگر پدر او با مادرش بدرفتاری کند به احتمال زیاد او نیز با خانمش بدرفتاری خواهد کرد.

وفاداری به همسر در ازدواج بسیار مهم است

خیانت می‌تواند یک زندگی و یک ازدواج را ویران کند. درواقع خیانت به همسر یکی از مهم‌ترین دلایل طلاق در هر جای دنیا است و در برخی موارد فریب دادن همسر در ازدواج منجر به خشونت خانگی و مرگ می‌شود. به‌ویژه اگر شریک زندگی‌تان نتواند با این موضوع کنار بیاید.

اگر پیش از ازدواج نمی‌توانید به همسر خود متعهد باشید، نباید گمان کنید (اعتقاد داشته باشید) که بعد از ازدواج به همسر خود متعهد بمانید.

درنهایت آخرین چیزی که برای همسرتان می‌خواهید این است که ویدئویی که با موضوع خیانت در یوتیوب به اشتراک گذاشته‌شده است را برای شوهرتان به نمایش بگذارید. به مرد یا زنی که با او می‌خواهید ازدواج کنید احترام بگذارید و با او صادق بمانید و نتیجه‌اش را خواهید گرفت که درنتیجه‌ی آن وحدت شما بازهم به‌صورت یک امر شاد باقی می‌ماند.

آگاهی قبل از ازدواج ؟

آگاهی قبل از ازدواج باید همه جانبه باشد یعنی فرد باید به تمام جوانب مختلف زندگی مشترک از قبیل تقسیم وظایف ، محدودیت ها ، مسائل و مهارت های رابطه زناشویی و … آگاهی داشته باشد و با علم بر این مسائل نسبت به ازدواج راغب باشد .

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319502
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما