شنبه 20 اردیبهشت 1399 - 12:22

چطور سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید

راههای تقویت سیستم ایمنی بدن

فکر تقویت کردن سیستم ایمنی بدن بسیار وسوسه‌کننده است اما توانایی انجام آن به دلایل مختلف دشوار است. سیستم ایمنی بدن، دقیقاً همان چیزی است که از نامش پیداست: یک سیستم است نه یک موجودیت واحد. این سیستم برای اینکه درست عمل کند نیاز به هماهنگی و توازن دارد. هنوز چیزهای زیادی هست که محققان درمورد ریزه‌کاری‌ها و ارتباطات واکنش ایمنی بدن نمی‌دانند و هنوز هیچ ارتباط مستقیم مشخصی بین سبک زندگی و تقویت عملکرد ایمنی بدن به اثبات نرسیده است.

آنچه می خورید، حالت و میزان ورزش شما می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری نقش داشته باشد.

در ادامه چند روش را که به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند را قرار داده ایم:

 

خندیدن :

خنده سطح آنتی بادی های موجود در خون و گلبول های سفید خون را افزایش می دهد

 

خنده یکی از ترفندهای تقویت سیستم ایمنی بدن شماست. خنده سطح آنتی بادی های موجود در خون و گلبول های سفید خون که باعث حمله و از بین بردن باکتری ها و ویروس ها می شود را افزایش می دهد. همچنین تعداد آنتی بادی های موجود در مخاط ساخته شده در بینی و معابر تنفسی را افزایش می دهد ، بینی و معابر تنفسی محل ورود بسیاری از میکروب ها است.

 

آواز خواندن:

گوش دادن به موسیقی مزایای سلامتی زیادی دارد

 

مطالعه یک گروه کر آلمانی نشان داد که آواز خواندن طحال را فعال می کند و به افزایش غلظت خون آنتی بادی ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. آهنگ های مورد علاقه خود را بخوانید ، حتی فقط گوش دادن به موسیقی در کل مزایای سلامتی زیادی دارد .

 

چربی های سالم را انتخاب کنید:

چربی های ترانس می توانند در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد کنند

 

برخی از چربی ها برای ساخت سلول ها و برای تولید پروستاگلاندین ها ضروری هستند ، هورمونهایی که به تنظیم پاسخ سیستم ایمنی بدن در مقابل عفونت کمک می کنند مانند نحوه واکنش آن با ساختن گلبول های سفید که با مهاجمان مبارزه می کند. چربی های خود را با احتیاط انتخاب کنید. از چربی های غیر اشباع استفاده کنید و از چربی های ترانس ، چربی های تولید شده با عنوان “هیدروژنه” خودداری کنید. چربی های ترانس اغلب در غذاهای فرآوری شده و کالاهای پخته شده وجود دارد ، آنها می توانند در سیستم ایمنی بدن اختلال ایجاد کنند.

 

از مصرف قند خودداری کنید:

برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، از شیرین کننده طبیعی استفاده کنید

 

فقط 10 قاشق غذاخوری شکر (مقدار آن در دو قوطی 12 اونسی نوشابه یا لیموناد گازدار) توانایی گلبولهای سفید را برای غیرفعال کردن یا از بین بردن باکتریها مختل می کند. در عوض برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، از شیرین کننده طبیعی استفاده کنید.

 

ماهی بخورید:

امگا 3 تولید ترکیبات التهابی را کاهش می دهد و تولید ترکیبات ضد التهابی را افزایش می دهد

 

ماهی های روغنی مانند ساردین ، ​​شاه ماهی و ماهی خال مخالی حاوی پروتئین (برای ساختن سلول هایی که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند ) و اسیدهای چرب به نام امگا 3 که عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم می کنند ، ضروری هستند. هنگام حمله به بدن ، التهاب حاد اولین پاسخ بدن است. اما امگا 3 تولید ترکیبات التهابی را کاهش می دهد و تولید ترکیبات ضد التهابی را افزایش می دهد ، بنابراین به بهبودی و حتی سرکوب رشد سلول های سرطانی کمک می کند.

 

مرکبات بیشتری بخورید:

ویتامین C یکی از 13 ویتامین اساسی بدن برای سالم ماندن بدن است

 

ویتامین C که به مقدار زیاد در پرتقال ، لیموترش ، لیموشیرین و گریپ فروت یافت می شود ، فعالیت فاگوسیت ها (سلول هایی که باکتری را درگیر کرده و هضم می کنند) را در خون تقویت می کند. بدن نمی تواند ویتامین C را ذخیره کند ، بنابراین برای تقویت سیستم ایمنی بدن شما باید هر روز مقداری مصرف کنید. ویتامین C یکی از 13 ویتامین اساسی بدن برای سالم ماندن بدن است.

 

ورزش کنید:

 افرادی که ورزش می کنند ، کمتر دچار سرماخوردگی و گلو درد می شوند

 

راه عالی دیگر برای تقویت سیستم ایمنی بدن ورزش کردن است. با ورزش کردن سیستم ایمنی بدن شما با تولید بیشتر سلولهای خونی که به مهاجمین باکتریایی حمله می کنند ،  پاسخ می دهد و اگر مرتباً ورزش کنید ، تغییرات طولانی مدت بیشتر می شوند. تحقیقات نشان می دهد افرادی که به طور متوسط ​​پنج یا شش روز در هفته ورزش می کنند ، کمتر دچار سرماخوردگی و گلو درد می شوند.

 

استراحت کنید:

استراحت کردن به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند

 

اعتدال مهم است. اگر به مدت 90 دقیقه به طور جدی کار کنید ، تولید سلولهای ضد میکروب به نام ماکروفاژها به طور موقت غوطه ور می شود و خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد. بنابراین همیشه برای حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن ، استراحت را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

 

بادام:

برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان تعدادی بادام را به تغذیه خود اضافه کنید

 

برای کمک به جلوگیری از عفونت های ویروسی ، 3 اونس بادام را بخشی از رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید. محققان ایتالیایی با مطالعه ای دریافتند که یک ماده شیمیایی موجود در پوست بادام است که توانایی گلبولهای سفید را در تشخیص ویروس ها بهبود می بخشد. آنها دریافتند که این ماده شیمیایی همچنین می تواند به جلوگیری از انتشار ویروس در بدن کمک کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن و دور نگه داشتن ویروس ها ، تعدادی بادام را به غلات یا جو دوسر صبحگاهی خود اضافه کنید.

 

اجازه ندهید سردتان شود:

سرد شدن اندامها باعث کاهش گلبولهای سفید بدن می شوند

 

مادرتان حق داشت: اگر بدنتان یخ کند احتمال ابتلا به عفونت را دارید. در یک مطالعه ، 90 نفر پاهای خود را به مدت 20 دقیقه در یک کاسه آب سرد نگه داشته و به همین تعداد پاهای خود را برای مدت زمان مشابه در یک ظرف خالی قرار دادند. پنج روز بعد ، 20 درصد از افراد دارای پاهای سرد ، در مقایسه با 9 درصد از افرادی که پاهای آنها گرم بود ، دچار سرماخوردگی شده بودند. به نظر می رسد سرد شدن اندامها باعث کاهش گلبولهای سفید ، اولین خط دفاعی سیستم ایمنی بدن در برابر مهاجمان است.

 

مقاومت در برابر عفونت با سبزیجات:

سبزیجات به سیستم ایمنی بدن شما برای مبارزه با عفونت کمک می کنند

 

سیر و پیاز موجود در سوپ ، خورش و سایر غذاها هر دو منبع مواد ضد ویروسی قوی هستند که می توانند مقاومت شما را در برابر عفونت تقویت کنند. مقادیر زیادی سبزیجات دیگر از جمله هویج و سیب زمینی شیرین می توان به بدن شما برای مبارزه با عفونت کمک کند. آنها سرشار از بتاکاروتن هستند ، که یک عمل ضد التهابی دارد و میزان تولید گلبولهای سفید را بالا می برد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319498
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما