پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399 - 12:18

تمجید ویژه روحانی از پیشرفت های صنایع معدنی کشور/توضیحات دکتر غریب پور به رئیس جمهور در خصوص طرح های بزرگ معدنی کشور/+فیلم

امروز صنایع معدنی شاهد افتتاح یکی از مهمترین پروژه های مس کشور بود.

به گزارش بویرنیوز، پروژه ‌مس خاتون آباد از زیر مجموعه های ایمیدرو در استان کرمان امروز به دستور رئیس جمهور رسماً بهره برداری شد.

این پروژه از چند زاویه با نمونه های قبل از خود تفاوت دارد.

رعایت کامل مسائل زیست محیطی و عدم آلایندگی در حد استانداردهای جهانی از شاخصه های مهم این پروژه است.

مس خاتون آباد قرار بود ظرف مدت ۹ ماه آنهم با کنسرسیوم های خارجی ساخته شود که با شدت گرفتن تحریم ها و خروج ظرفیت های خارجی رویه رو به رو شد اما نه تنها روند تکمیل و بهره برداری متوقف نشد که ظرف ۵ ماه و ۴ ماه زودتر از موعد پیش بینی شده تکمیل شد.

بومی سازی بیش از ۴۰ درصد تجهیزات و فرایند های این کارخانه از دیگر نقاط قوت آن است.

به گزارش بویرنیوز، رئیس جمهور در این مراسم ضمن تقدیر از بخش معدنی کشور گفت: اکتشافات معدنی در ۷ سال اخیر به اندازه کل اکتشافات تاریخ کشور است.

روحانی تصریح کرد: یکی از مزایای مهم طرح های امروز منطبق بودن آنها بر الزامات زیست محیطی است.

رئیس جمهور با اشاره به برنامه جدی ایمیدرو برای توسعه صادرات مواد معدنی و ورود به مقوله سنگ های تزئینی، گفت: صادرات مواد معدنی باید با بیشترین ارزش افزوده صورت بگیرد، این مهم در سال جهش تولید به ویژه در حوزه سنگ های تزئینی حائز اهمیت است.

بر پایه این گزارش، هفته گذشته بود ‌که آلومینیوم سالکو بعنوان بزرگترین و مدرنترین مجتمع آلومینیومی کشور با رقم ۱.۲ میلیارد ‌دلاری به بهره برداری رسید، پروژه ای که با تدبیر دکتر غریب پور به سرانجام رسید و از نگاه کارشناسان صنعتی و معدنی از آن بعنوان یکی از بزرگ‌ترین و ارزشمندترین پروژه های تاریخ وزارت صنعت یاد شده است.

در ادامه گزارش دکتر خداداد غریب پور به رئیس جمهور در مراسم بهزه برداری از کارخانه مس خاتون آباد را می بینید:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319447
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سیاوش اسدزاده گفت:

    جناب آقای دکتر غریب پور مدیری توانمند ، مستعد و باهوش، لایق و کاردان، متواضع و مهربان در سطح ملی است. دنا به تو می نازد جناب دکتر. همواره در پناه حضرت حق سلامت ، پیروز و بیش از پیش موفق باشید.

دیدگاه شما