چهارشنبه 17 اردیبهشت 1399 - 20:12

شناسایی نوع جدیدی از ویروس جهش یافته کرونا که از اصل آن مسری‌تر است

یافته‌های جدید خبر از شناسایی نوع تازه‌ای از ویروس جهش یافته کرونا می‌دهند که می‌تواند به مراتب مسری‌تر از اصل آن باشد.

به گزارش بویرنیوز، در تازه‌ترین تحقیقات انجام شده پیرامون ویروس کرونا، دانشمندان نوع جدیدی از ویروس کووید ۱۹ جهش یافته را شناسایی کردند که به گفته آن‌ها به مراتب می‌تواند مسری‌تر از اصل آن باشد.

محققان بر این باورند که این گونه اولین بار در ماه فوریه در اروپا ظاهر شده است و نه تنها سریعتر گسترش می‌یابد بلکه ممکن است افراد را در معرض ابتلای مجدد قرار دهد.

در این تحقیق بیش از شش هزار توالی  ویروس کرونا  از سراسر جهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت که طی آن ۱۴ جهش شناسایی شد که ممکن است فشار‌های ناشی از این ویروس را تشدید کند.

یکی از محققان در این باره تشریح کرد: این داستان نگران کننده است، ما شاهد گسترش سریع یک ویروس جهش یافته هستیم که تبدیل به یک بیماری همه‌گیر غالب می‌شود. هنگامی که ویروس‌های دارای این جهش وارد جمعیت می‌شوند، سریعاً شیوع یافته و در نتیجه انتقال پذیرتر می‌شوند.

محققان با بررسی دقیق‌تر نتایج دریافتند که ایتالیا از نخستین کشور‌هایی است که در بهمن ماه، ویروس جدید را مشاهده کرده است این در حالی است که نوع جهش یافته ویروس در اواسط ماه گذشته در نیویورک دیده شد.

این یافته‌ها می‌تواند در ایجاد واکسن تاثیر داشته باشد چرا که اگر جهش همچنان ادامه داشته باشد، ممکن است واکسن‌های ساخته شده بی‌اثر باشد از این رو محققان نمی‌توانند واکسن‌ها و آنتی بادی‌ها را برای آزمایش‌های بالینی ارسال کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319420
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    یا حضرت عباس ع یا امام زمان عج.

  2. یاسر گفت:

    هوی شهره گل…

دیدگاه شما