پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399 - 14:40

افشاگری عجیب رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان گچساران از برکناری اش/لزوم ورود سازمان بازرسی برای بررسی

یکی از دلایل دیگرشان این بوده که من نیروهای خدماتی را سر جای خودشان گماردم. نیروهای خدماتی بودند که فامیل خودم هم بودند و طرفداران «حاج غلام» هم بودند که برای آنها کاربری هم تعریف شده بود، نیروی خدماتی باید کار خدماتی انجام بدهد، اما در قسمت‌های مختلف اداری، امور مالی و یا دبیرخانه کار می‌کردند که من اینها را سرجای خودشان قرار دادم. و به نیروهای خدماتی اعلام کردم اگر نمی‌خواهید کار خدماتی کنید باید بروید و کسانی که لایق و شایسته هستند بیایند، آنهم بعد از طی فرایند قانونی. شاید دلایل روسای دانشگاه برای برکناری بنده این بوده است. الان در همین دو روزی که دیگر بنده مسئولیتی ندارم مجدداً آن نیروها دو باره به قسمت‌های مالی و اداری برگشته‌اند.

بویرنیوز، سهراب صیدی رئیس قبلی شبکه بهداشت و درمان گچساران در پاسخ به سئوال کبنا نیوز می‌گوید: هیچ دلیلی برای برکناری از مسئولیتی که داشتم از سوی مسئولان علوم پزشکی استان به بنده اعلام نشد. نمی‌دانم به چه دلیلی بوده است. شاید صحبت‌های بنده در رابطه با تأخیر نتیجه آزمایش‌ها یکی از دلایل مسئولان برای برکناری بنده بوده است. چیزخاصی به نظرم نمی‌رسد که به چه دلیلی بنده برکنار شدم. شاید یکی از دلایل دیگرشان این بوده که من نیروهای خدماتی را سر جای خودشان گماردم. نیروهای خدماتی بودند که فامیل خودم هم بودند و طرفداران «حاج غلام» هم بودند که برای آنها کاربری هم تعریف شده بود، نیروی خدماتی باید کار خدماتی انجام بدهد، اما در قسمت‌های مختلف اداری، امور مالی و یا دبیرخانه کار می‌کردند که من اینها را سرجای خودشان قرار دادم. و به نیروهای خدماتی اعلام کردم اگر نمی‌خواهید کار خدماتی کنید باید بروید و کسانی که لایق و شایسته هستند بیایند، آنهم بعد از طی فرایند قانونی. شاید دلایل روسای دانشگاه برای برکناری بنده این بوده است. الان در همین دو روزی که دیگر بنده مسئولیتی ندارم مجدداً آن نیروها دو باره به قسمت‌های مالی و اداری برگشته‌اند.

صیدی از توبیخ کتبی که دانشگاه علوم پزشکی برای او زده است، خبر می‌دهد و بیان می‌کند: این برگه توبیخ برای من نامفهوم است. من تمام کارهای خلاف گذشته را اصلاح کرده بودم و نیروی هم نگرفته بودم. اگر رئیس بیمارستانی هم نیروی سر کار می‌آورد، بلافاصله به او تذکر قانونی می‌دادم و دانشگاه را هم در جریان می‌گذاشتم. اما همان دیروز که حکم مرا باطل کردند، برگه توبیخ هم برای من فرستادند.

رئیس قبلی شبکه بهداشت و درمان گچساران در پاسخ سئوالی در خصوص اینکه آیا مسائل سیاسی در برکناری شما دخیل بودند، اظهار داشت: هیچ چیزی به بنده نگفتند، حتی دفتر آقای تاجگردون با بنده صحبتی نکردند.

وی با در پاسخ به سئوالی در باره نامه تشکر و قدردانی تاجگردون نماینده گچساران و باشت از خود، اظهار داشت: بله، این نامه را دیدم، تشکر و قدردانی فقط فرستادند. در اوج بحران کرونا، حتی یک بار تماس نگرفتند که از وضعیت گچساران خبر دار شوند. و اصلاً پیگیری نمی‌کردند. البته دوست ندارم این چیزها بیان شود، مسئول بودیم و از اما انتظار داشتند، خودم تا 12 شب کار می‌کردم. ساعت 3 شب کشتارگاه مرغ را پلمب کردیم، وقتی فهمیدیم یک نفر کار گرمشکوک بود، خیلی سریع ورود کردیم.

صیدی تصریح کرد: اصلاً هیچ دلیلی برای برکناری بنده اعلام نکردند، حتی مرا یک بار به یاسوج دعوت نکردند که از من سئوالی داشته باشند و راهنمایی و یا تذکری بدهند. حتی یک بار نه آقای یزدان پناه، نه آقای باشنی نه معاونت درمان ما را نخواستند که بگویند این جای کارتان ایراد دارد و اصلاح بکن.

رئیس قبلی شبکه بهداشت و درمان گچساران در پاسخ به سئوالی در باره عدم توان در جذب اعتبارات کرونایی، گفت: یک میلیارد و 500 میلیون تومان بیمارستان رجایی، 700 میلیون تومان به بیمارستان بی بی حکیمه (س) و 700 میلیون تومان هم به بنده دادند. 600 میلیون تومان هم به نقاهتگاه اختصاص دادیم و کارهای در همین راستا انجام دادیم. و 600 میلیون تومان دیگر هم درخواست دادیم.

صیدی در پاسخ به سئوالی که آیا از عملکردتان رضایت دارید؟ اظهار داشت: این سئوال را باید دیگران پاسخ دهند، من از عملکرد خودم رضایت دارم. چونکه تا آن جایی که در توانم بود، سعی کردم، قانون مداری و مردم داری کنم. ملاقات روزهای یکشنبه را به تمام روزها تغییر دادم.

وی افزود: ما در موضوع کرونا اقدامات خیلی خوبی داشتیم، به طور مثال جمع آوری زباله‌های بیماران کرونایی را به بخش خصوصی واگذار کردیم و این کار در نوع خودش مثال زدنی نیست. جمع آوری زباله‌های مراکز درمانی را هم به بخش خصوصی واگذار کردیم. حتی وعده غذایی بیماران کرونایی که مشکل داشتند در تأمین آن، را ما برایشان فراهم می‌کردیم. نقاهتگاه بیماران کرونایی را با بهترین تجهیزات آماده کردیم. که بیماران باشت و گچساران را پوشش می‌داد.

رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: در حوزه درمان و بهداشت سیاست نباید دخالت کند. وقتی فردی مسئولیت می‌گیرد، باید اجازه دهند تا خودش کار انجام بدهد نه اینکه در کار او دخالت کنند. نماینده مشورت بدهند، نظر بدهد و پیگیری کند. اما اجازه بدهد خودش کار خودش را انجام بدهد، با نیروهای زیر دستش برخورد کند، نه اینکه در کار او دخالت کنند.

صیدی گفت: نمایندگان مجلس نباید از مسئولین دانشگاه بخواهند که این کار و آن کار را بکند و با نیروی خدماتی اینگونه برخورد کند. کسی که مسئولیت گرفته، باید خودش اختیار داشته باشد که با نیرویش به نحو شایسته و قانونی برخورد کند. مثلاً نباید نیروی خدماتی کار اداری یا مالی انجام بدهد. و نماینده هم نباید دنبال این باشد. من تعجب می‌کنم که آیا سازمان بازرسی و نظارتی وجود ندارد. نحوه قرارداد بستن، نحوه قراردادها، قابل قبول من که یک فرد عادی هستم، نیست، چه برسد یک حقوق دان.

وی افزود: خیلی چیزها شفاف نیست. من خیلی دنبال اینها بودم که این چیزها را اصلاح کنم. مسئولان در جریان هم هستند. من وقتی این حرف‌ها را می‌زدم، کسی جوابگو نبود و قصور نزد خودشان هست. حتی خودروهای استیجاری و… شفاف نیستند.

رئیس سابق شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه کارهای زیادی صورت گرفت، گفت: ساختمان شبکه بهداشتی که 6 سال قبل آن را تحویل دادند، دو باره باید به اندازه یک ساختمان دیگر خرج آن کنند، تا سرپا بماند. وقتی این همه هزینه می‌کنند، چرا نظارت و دقت صورت نمی‌گیرد.

صیدی در پاسخ به سئوالی در خصوص اینکه دلیل اصرار بر تغییر مدیران در اوج بحران کرونا چیست؟ بیا ن کرد: من فقط می‌توانم درمورد خودم نظر بدهم، دلیل تغییرم را به من اعلام نکردند. شاید مهمترین دلیل تغییر من این بود که گفتم، چرا نتیجه آزمایش‌ها با تأخیر اعلام شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319221
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بیکار گفت:

    سازمان بازرسی ما بیکاران باید به کی التماس کنیم

دیدگاه شما