چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399 - 12:35

وضعیت شرکت‌های بورسی پورتفوی سهام عدالت/ارزش سهام هر فرد چقدر است+جدول

مرکز پژوهش های مجلس با اشاره به ارزش 2397 هزار میلیارد ریالی شرکت‌های حاضر در پورتفوی سهام عدالت اعلام کرد: هر یک میلیون تومان سهام عدالت تخصیص یافته به افراد، در حال حاضر دارای ارزشی به میزان حدود 9 میلیون تومان است.

به گزارش بویرنیوز، مرکز پژوهش های مجلس با انتشار گزارشی درباره استفاده از ظرفیت سهام عدالت برای انجام اقدامات حمایتی از خانوار در دوران شیوع ویروس کرونا با اشاره به اینکه ارزش روز شرکت‌های حاضر در پورتفوی سهام عدالت بیش از 2397 هزار میلیارد ریال است، اعلام کرد: هر یک میلیون تومان سهام عدالت تخصیص یافته به افراد، در حال حاضر دارای ارزشی به میزان حدود 9 میلیون تومان است.

*وضعیت شرکت‌های بورسی پورتفوی سهام عدالت

در بخش «چکیده» گزارش بازوی کارشناسی مجلس آمده است: مطابق گزارش سازمان خصوصی‌سازی در اسفندماه 1398، ارزش روز شرکت‌های حاضر در پورتفوی سهام عدالت بیش از 2397 هزار میلیارد ریال است.

در بخش «پیوست» گزارش این مرکز پژوهشی با اشاره به اینکه از 49 شرکت حاضر در پورتفوی سهام عدالت، 35 شرکت بورسی و 14 شرکت غیربورسی هستند؛ فهرست شرکت‌های بورسی پورتفوی سهام عدالت به همراه ارزش بازار، ارزش سهام تخصیص‌یافته به سهام عدالت و نیز میانگین ارزش معاملات روزانه سهام آنها طی سه ماه گذشته (برای ایجاد درکی از میزان نقدشوندگی سهام شرکت‌ها) در قالب قالب جدول زیر آمده است:

 

*ارزش فعلی سهام عدالت هر یک از افراد

در بخش دیگری از بخش «پیوست» گزارش مرکز پژوهش های مجلس درباره میزان سهام اختصاص یافته به هر فرد و ارزش فعلی آنها آمده است: «درخصوص میزان سهام تخصیصی به هر مشمول، در تصویب‌نامه مورخ 1387/6/30 ستاد مرکزی سهام عدالت، سهام قابل واگذاری به دارندگان سهام عدالت معادل 10 میلیون ریال تعیین شد و این تصویب‌نامه تنها مصوبه‌ای است که در آن میزان سهام قابل واگذاری به مشمولان تصریح شده و ملاک عمل قرار گرفته است. شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل‌وچهارم قانون اساسی نیز در تصویب‌نامه‌ای (مصوب 1395/12/18) عنوان کرده است که رعایت سقف 10 میلیون ریالی سهام برای همه مشمولان تا سقف پنج نفر برای هر خانواده الزامی است.

بر این اساس، برای مشمولان دهکهای اول و دوم درآمدی که از تخفیف 50 درصدی در بهای سهام بهره‌مند هستند (حدود 6 میلیون نفر)، مبلغ 10 میلیون ریال و برای سایر مشمولان به‌طور متوسط مبلغ 5320 هزار ریال دارایی در سامانه سهام عدالت شناسایی شده است. گفتنی است با توجه به افزایش حدود 9 برابری ارزش پورتفوی سهام عدالت تا انتهای سال 1398 ، هر یک میلیون تومان سهام عدالت تخصیص یافته به افراد، در حال حاضر دارای ارزشی به میزان حدود 9 میلیون تومان خواهد بود. در واقع، ارزش سهام 6 میلیون نفری که در قالب دهکهای اول و دوم درآمدی شناسایی شده‌اند، حدود 9 میلیون تومان و برای سایر دهکها حدود 4.5 میلیون تومان خواهد بود».

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319182
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما