دوشنبه 8 اردیبهشت 1399 - 10:07

بگومگوی مسئولان دو شهرستان کهگيلويه و بويراحمد بر سر منشا شیوع کرونا در یک روستا!

بويرنيوز- روزهای سخت کرونایی در ایران و جهان همچنان ادامه دارد و ملزومات مبارزه با این بیماری از جمله قرنطینه شدن در خانه کمی وضعیت را پیچیده تر کرده است و تحمل مردمی هم پایین تر آمده است. در کنار این بی حوصلگی ها اما نوع واکنش های مردمی نسبت به ناقلین خود به یکی دیگر از معضلات شیوع تبدیل شده است و معمولا در سطح جامعه واکنش هایی گاها فراتر از واکنش ها به برخی بیماری های خاص دیگر را شاهد هستیم!

ماجرای ادعای دهیار روستای کلایه که گفته بود نیمی از مردم این روستا به کرونا مبتلا شده اند و بعدا مشخص شد چنین چیزی صحت نداشته است ، باعث شد تا فرماندار کهگیلویه از این منطقه بازدیدی داشته باشد و در ضمن بازدید خود از منشا ورود این بیماری به روستا یعنی شهرستان مجاور(چرام) سخن به میان آورد که این سخنان با واکنش شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام مواجه می شود !

منشا بیماری ، بازدید از خانه دختر در چرام

بر اساس گزارش منتشر شده در رسانه ها ، فرماندار کهگیلویه با اشاره به وضعیت مناسب کنترل ویروس کرونا در شهرستان گفت: در فضای مجازی و پایگا‌های خبری، شایعاتی مبنی بر اینکه افراد زیادی در روستای کلایه سفلی به ویروس کرونا مبتلا شده اند منتشر شد که بر اساس بررسی‌های انجام شده، این شایعات کذب است.

علیرضا اتابک افزود: روز‌های گذشته یکی از اهالی این روستا برای دید و بازدید به منزل دخترش در شهر چرام رفت و به این ویروس مبتلا شد و بر اساس آزمایشات مختلف، مشخص شد که خانواده ۶ نفره وی نیز به این بیماری مبتلا شدند.

وی ادامه داد: به محض اطلاع از وضعیت این خانواده، همه افراد خانواده به مرکز نقاهتگاه شهر دهدشت منتقل شدند و در این مرکز تحت مراقبت پزشک عمومی و متخصص هستند، که حال عمومی این خانواده کاملا خوب است.

اتابک با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در خصوص انجام آزمایش از افراد مرتبط با این خانواده بیان کرد: از همه افرادی که با این خانواده در ارتباط بودند تست‌های لازم گرفته شد و مشخص شد که یک خانواده دیگر در روستا به این ویروس مبتلا هستند و همه اعضای آن خانواده هم به مرکز نقاهتگاه دهدشت منتقل شدند.

واکنش شبکه بهداشت ودرمان چرام به اظهارات فرماندار دهدشت 

سخنان فرماندار کهگیلویه اما با واکنش شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام مواجه می شود !

یکی از رسانه های محلی در خصوص این واکنش از قول مسئولین شبکه بهداشت چرام می نویسد : طبق بررسی میدانی در مورد چگونگی افراد مبتلا وانتشار این ویروس در روستای کلایه مشخص گردید دختر خانمی برای سرکشی و دید و بازدید اقوام و خویشان به کلایه مسافرت می کند و اولین منزلی که سرکشی می کند دایی وی محسوب می شود و خانواده او را مبتلا می کند ، سپس به منزل دیگر اقوام رفته و یک خانواده دیگر را نیز مبتلا می نماید و بعد از مدتی به یاسوج می رود.

خانواده ایی که جناب اتابک نقل قول کرده اند در چرام جزو خوشه های مبتلا شده نیستند و هیچکدام از افراد آن خانواده نمی توانند ناقل بیماری باشند و ناقل بیماری همان فردی است که از یاسوج برای سرکشی از اقوام آمده بود.تابناک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319109
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما