شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 9:43

بازگشایی کلینیک ها و مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کلینیک ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان از روز شنبه ششم اردیبهشت ماه به طور کامل بازگشایی و فعال می شوند.

 

به گزارش بویرنیوز، کامبیز کشاورز روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با توجه به نیاز عموم مردم استان به ویژه افراد مبتلا به بیماری ها مزمن، خدمت رسانی و سرویس دهی به این افراد در مراکز درمانی در کلینیک ها و مراکز بهداشتی به حالت عادی خود باز می گردد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، افزود: بازگشایی کسب و کارها به معنای غلبه بر این بیماری نیست و با توجه به تداوم بیماری در کشور، رعایت تمامی موارد بهداشتی و حفاظتی برای پیشگیری و کنترل بیماری ضروری است.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در هفته جاری میزان آزمایش های انجام شده در استان به ۲ برابر افزایش یافته است و کادر درمان با همیاری دیگر مسئولان، متولیان امر و مردم در استان توانسته در بیماریابی و تشخیص بسیار خوش بدرخشد.

کشاورز عنوان کرد: هم اینک پروانه بهره برداری از سه بیمارستان کهگیلویه و بویراحمد که نیمه کاره رها شده بودند، کسب شده است.

وی ادامه داد: مرکز غربالگری سرطان استان نیز هفته پیش رو افتتاح خواهد شد و مرکز ام آر آی بیمارستان شهید جلیل یاسوج تا ۲ هفته آینده به سرانجام خواهد رسید.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: گسترش و افزایش تعداد تخت های آی سی یو بیمارستان شهید جلیل یاسوج نیز از دیگر برنامه های این حوزه در روزهای آینده خواهد بود.

قبل از انقلاب اسلامی کمتر از ۳۰۰ تخت استاندارد بیمارستانی در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت.

این میزان به برکت انقلاب اسلامی و با بهره برداری از بیمارستان‌های تازه تأسیس در شهرستان‌های گچساران، یاسوج ، دهدشت و باشت به بیش از یک هزار تخت استاندارد رسیده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319005
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما