شنبه 6 اردیبهشت 1399 - 9:36

ورود سامانه بارشی به کهگیلویه و بویراحمد

معاون فنی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی به استان از روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش بویرنیوز، علی کرمی در خصوص وضعیت جوی استان طی روزهای آینده گفت: ورود سامانه بارشی همچنین طی روزهای شنبه و یکشنبه با توجه به شکل‌گیری کانون گرد و غبار در کشور عراق، احتمال کاهش کیفیت هوا و دید افقی به دلیل وقوع پدیده گرد و غبار دور از انتظار نیست.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد زمان شروع بارش‌ها را بامداد یکشنبه دانست و افزود: بارش باران همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید لحظه‌ای در مناطق مستعد بارش باران و تگرگ نوع مخاطره این سامانه بارشی است.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی اواخر وقت روز یکشنبه جو استان را ترک می‌کند، گفت: آبگرفتگی معابر عمومی و روان سطحی، اختلال در تردد جاده‌ای، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی، بالا آمدن رودخانه‌ها و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.
این مسوول از مردم خواست از تردد غیرضرور در محورهای مواصلاتی و عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور در سیلاب احتمالی تاکید کرد و گفت: اقدامات پیشگیرانه در جهت محصولات کشاورزی و اتخاذ تدابیر لازم توسط سازمان‌های خدمات‌رسان و امدادی با توجه به رخداد رعد و برق و وزش باد شدید در دستور کار قرار گیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=319002
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما