پنجشنبه 4 اردیبهشت 1399 - 11:24

دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد

بویرنیوز: ارتباطات عاطفی، قومی، فامیلی و خانوادگی که همواره وجه برجسته و از ویژگی‌های بارز مردم کهگیلویه وبویراحمد به شمار می‌رود و همین موضوع در انتقال ویروس مرموز کرونا به دغدغه اصلی و به نوعی پاشنه آشیل تبدیل شده و بر اساس بررسی‌ها تنها سه شخص مبتلا به بیماری کرونا، عامل ابتلای ۳۶ نفر به کرونا در این استان بوده اند.

به گزارش”خبردنا”، استاندار کهگیلویه وبویراحمد در نشست ستاد مدیریت کرونا گفت: بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشگی یاسوج در سه منطقه از شهر‌های این استان ظرف هفته جاری و پس از بررسی‌ها و انجام ازمایش مشخص شده که یک نفر ۱۶ فرد دیگر از اعضای خانواده و بستگانش را به این ویروس مبتلا کرده است.

حسین کلانتری اظهار داشت: همچنین با نتایج تست‌های انجام شده در دو هفته قبل مشخص شد که ۲ نفر درگیر که مبتلا به ویروس کرونا و از استان‌های دیگر وارد کهگیلویه وبویراحمد شدند در مناطق گرمسیری استان نیز۲۰ نفر را مبتلا کرده اند.

وی ابراز داشت: البته این سه نفر در سه منطقه جدا از هم بودند، ولی بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیشترین شیوع و شیب صعودی بیماری کرونا بویژه در زمینه مبتلایان فامیلی و خانوادگی بیشتر در مناطق گرمسیری استان بوده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بر اساس قانون، نظام و حکومت مسئول تامین سلامت مردم است و اگر جایی افرادی و اصنافی که فعالیتشان باید بر مبنای رعایت اصول، موازین و پروتکل‌های بهداشتی باشد در انجام وظایف و تعهد خود کوتاهی کنند بدون شک با ابزار‌ها و ظرفیت‌های قانونی در اختیار، با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

کلانتری یادآور شد: باردیگر و به صراحت اعلام می‌کنیم که دوران کرونا تمام نشده و بر اساس بررسی‌ها پیک صعودی این بیماری در برخی مناطق دنیا و حتی کشورمان نیز آغاز شده و مردم نباید وضعیت را عادی تلقی کنند.

فرآیند مواجهه در فاصله گذاری هوشمند راضی کننده نیست

وی تاکید کرد: همچنین بر اساس آنچه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و متخصصان امر می‌گویند و رصد کرده اند فرآیند مواجهه مردم و برخی اصناف در مرحله فاصله گذاری هوشمند چندان رضایت بخش نیست.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردم تا حدودی وضعیت را عادی تلقی کرده اند، به راحتی در مکان‌های شلوغ ازدحام می‌کنند، به خیابان می‌آیند و خرید می‌کنند که این وضعیت بدون شک نگران کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و حوزه معاونت بهداشتی با قوت و جدیت ورود کنند و با برخی اصناف و بازارایانی که در رعایت موازین و اصول بهداشتی کمترین کوتاهی و تخلفی انجام می‌دهند برخورد قاطع و لازم را انجام دهند.

کلانتری تصریح کرد: اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد به اذعان مسئولان امر در سطح ملی و وزارت بهداشت در برخی شاخص‌ها از جمله غرباگری و بیماری یابی فعال خوب و با بالاترین کیفیت عمل کرده و وضعیت استان هم اینک سفید و یا در زمینه تعداد فوتی‌ها و مبتلایان شیب کندی دارد، نباید سبب کوتاهی و در انجام مسئولیت‌ها و وظایف در ادامه راه شود.

وی گفت: باید بتوانیم با تکیه بر همین نقاط مثبت سعی در رفع برخی نقاط منفی کنیم و وضعیت بیماری را همچنان با تلاش، همراهیو مشارکت مردم مدیریت کرد.

کلانتری مجدد بر تسریع در انجام فرآیند نام نویسی و دریافت کد فعالیت از وزارت بهداشت توسط اصناف، بازاریان، دستگاه‌های مختلف اجرایی، نهاد‌های آموزشی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و حتی دینی و مذهبی اعم از دولتی و خصوصی در استان شد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد: یکی از مهمترین پارامتر‌ها و شاخص‌های ارزیابی مدیران کل دستگاه‌های مختلف اجرایی بر میزان ورود به این سامانه هست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318969
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جون خوم اصلا متوجه نشدن یعنی از مرده ها اصلا نمونه نگرفتن در این دو سه ماه چند صدتا مردن؟

دیدگاه شما