شنبه 30 فروردین 1399 - 12:31

دکتر تقوی نژاد خبر داد: تأمین مالی مقابله با کرونا و حفظ سلامت مردم از دومنبع بین المللی

مقدمات وام ۱۳۰ میلیون یورویی از بانک توسعه اسلامی فراهم شد.

به گزارش بویرنیوز، سید کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت وزارت بهداشت از اقدامات جدی برای تجهیز منابع برای سلامت مردم خبر داد:

دکتر تقوی نژاد گفت:

🔹برای اولین بار وامی را به مبلغ ۵۰ میلیون دلار از بانک جهانی دریافت میکنیم، مقدمات این کار انجام شده است و از سایر دستگاه ها و وزرات خانه ها و بانک مرکزی مجوزات لازم اخذ شده است.

🔹همچنین مقدمات دریافت وامی از بانک توسعه اسلامی به میزان ۱۳۰ میلیون یورو فراهم شده که بیشتر برای خرید تجهیزات است.

به گزارش بویرنیوز،هزینه هر روز بستری یک بیمار کرونایی در کشور بالغ بر ۷ میلیون ریال است که تامین تأمین این مبلغ قطعاً نیاز به برنامه ریزی های ویژه و سختی دارد.

در کنار آن تخصیص منابع و تهیه لوازم و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های کشور هم از اهمیت قابل توجهی برخوردار است که هم‌اکنون به نحوشایسته ای توسط معاونت های مختلف وزارت بهداشت از جمله معاونت منابع در حال انجام است.

تقوی نژاد یادآور شد: یک اتفاق که در اسفندماه سال گذشته در بحبوحه کرونا اتفاق افتاد، افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان غیرعلمی دانشگاه‌‌ها بود. این افزایش برای کارکنان قراردادی تبصره 4 و کارکنان شرکتی نیز اعمال شد و همه نیروها با هر عنوانی که در دانشگاه‌‌ها و وزارت بهداشت مشغول کار بودند مشمول این افزایش شدند.

وی افزود: افرادی که در بخش کرونا فعال بودند تشویق خواهند شد و مرخصی تشویقی متناسب با دوره‌‌ای که در عرصه مبارزه با کرونا قرار داشتند برای آنها در نظر گرفته شد و شرایطی فراهم شد تا کارکنان ارتقا پیدا کنند و متناسب با کیفیت کار کارکنان بهداشتی به آنها حقوق پرداخت خواهد شد. تفکیک اضافه کار از کارانه برای پرستاران نیز در سال گذشته انجام شد. البته در زمینه تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی نیز با سازمان امور اداری و استخدامی مکاتباتی شده و در حال پیگیری است.

تقوی نژاد با اشاره به اینکه در آبان سال گذشته آزمونی گرفته شد و قرار بود 5000 نفر استخدام شوند، تصریح کرد: در اسفند ماه نتیجه این افراد اعلام شد و قبول شدگان پیش از این باید مراحل مربوط به جذب، استخدام و گزینش را می‌‌گذراندند اما به دانشگاه‌‌های علوم پزشکی اجازه داده شد این افراد بدون گزینش به کار گرفته شوند و اگر لازم باشد در شرایط مناسب‌‌تر ممکن است گزینش شوند. مجوز بکارگیری 3000 نفر نیرو از سازمان امور اداری و استخدامی کشور اخذ شد و 2500 نفر از آنان پرستار و 500 نفر همکاران امور بهداشتی‌‌اند.

وی ادامه داد: همچنین به استفاده همکاران از ذخیره مرخصی و مرخصی استحقاقی خودشان اجازه داده شد و بیش از 19 هزار نفر از داوطلبین امدادی که در سایت وزارت بهداشت ثبت نام کردند شناسایی شدند و مشخصاتشان در اختیار دانشگاه‌‌های علوم پزشکی قرار گرفته است. 202 نفر پزشک عمومی و 725 کارشناس پرستاری مشمول طرح قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان از ابتدای اسفند تا الان به دانشگاه‌‌ها اعزام شدند و پزشکان عمدتاً در مناطق محروم هستند و تقوی نژاد با بیان اینکه پرداخت معوقات به میزان 14 هزار میلیارد تومان از اعتباراتی که باید از تأمین اجتماعی اخذ و به دانشگاه‌‌ها پرداخت می‌‌شد انجام شد، متذکر شد: 200 میلیارد تومان اعتبار به عنوان پاداش برای کسانی که در صف اول مبارزه با کرونا بودند با موافقت رئیس جمهور تخصیص داده شده و پرداخت شد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318853
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما