شنبه 30 فروردین 1399 - 9:08

پیش‌بینی بارش در اغلب شهرها تا 5 روز آینده/ احتمال بارش تگرگ در برخی استان‌ها

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: به دلیل گذر متناوب امواج تراز میانی از روی کشور در 5 روز آینده در بسیاری از نقاط رشد ابر و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش بویرنیوز، صادق ضیائیان در گفت‌وگو با فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: به دلیل گذر امواج تراز میانی از روی کشور در 5 روز آینده رشد ابر و رگبار و باران در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز جمعه 29 فروردین 99 بارش باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی، استان‌های واقع در دامنه زاگرس مرکزی و جنوبی، بخش‌هایی از شرق، جنوب‌شرق و مرکز کشور و برخی نقاط شمال‌غرب ادامه دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز شدت‌ بارش‌ها در استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، البرز، قزوین، تهران و جنوب یزد است.

ضیائیان ادامه داد: روز شنبه 30 فروردین بارش باران در دامنه‌های رشته کوه‌های البرز و زاگرس و همچنین مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در استان‌های اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و جنوب استان مرکزی است.

وی اظهار کرد: روز یکشنبه 31 فروردین بارش باران در شرق و مرکز کشور و همچنین سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش‌ها در خراسان‌جنوبی و جنوب استان یزد خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه اول اردیبهشت رگبار باران همراه با رعد و برق در استان‌های هرمزگان، کرمان و جنوب فارس همچنین استان‌های واقع در دامنه‌های البرز غربی و مرکزی پیش‌بینی می‌شود و روز سه‌شنبه 2 اردیبهشت بارش باران، رعد و برق و  وزش باد شدید موقت در جنوب و جنوب‌شرق کشور همچنین غرب و جنوب‌غرب پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: تا روز ‌سه‌شنبه 2 اردیبهشت غرب خلیج‌فارس و همچنین مرکز آن مواج خواهد بود.

وی بیان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 31 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 3 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: آسمان تهران روز آینده نیمه‌ابری همراه با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 23 و 14 درجه خواهد بود.

محرابی‌نیا اضافه کرد: امروز در پایتخت آسمان ابری، جهت باد جنوبی و سرعت باد 18 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در تهران بیش از 10 کیلومتر، نم نسبی 34 درصد است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318835
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما