جمعه 29 فروردین 1399 - 19:26

از هر ۱۱ مورد مرگ در ایران یک مورد بر اثر کرونا است / رفع محدودیت در تردد‌ها به معنی مجاز بودن سفر‌های غیرضروری نیست

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تا پیش از این هر ۱۰ دقیقه یک ایرانی جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌داد، یادآور شد: میزان مرگ و میر کاهش یافته است و از هر ۱۱ مورد مرگ ومیر در ایران یک مورد در اثر ابتلا به کووید ۱۹ است و این عدد سه هفته پیش یک مورد در هر ۶ مرگ ومیر بود که امروز کاهش یافته است و امیدواریم روند حفظ شود.

بویرنیوز: کیانوش جهانپور در گفتگوی ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران در خصوص حضور در آرامستان‌ها تصریح کرد: حضور در آرامستان‌ها جزو تردد‌های غیرضروری است و مشمول محدودیت هاست و افراد نباید در این مکان تجمع کنند؛ افراد باید برای سلامت خود حداقل‌ها را رعایت کنند و اصرار برای برگزاری تجمعات توجیهی ندارد.

وی افزود: بازار‌های روز نیز در صورتی که بخواهند بازگشایی شوند باید پروتکل‌ها و فاصله گذاری را رعایت کنند و مسئولیت نظارت بر این امر برعهده نهاد‌های نظارتی و شهرداری هاست.

رفع محدودیت در تردد‌ها به معنی مجاز بودن سفر‌های غیرضروری نیست!

جهانپور با بیان اینکه اعمال محدودیت‌های اجباری قانونی در مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست، گفت: رفع محدودیت‌ها به معنی مجاز بودن به انجام سفر‌های غیرضروری نیست و ما در ۲۸ روز ابتدای اعمال فاصله گذاری اجتماعی، لغو سفر‌ها را نداشتیم و مردم رعایت می‌کردند. در فاز دوم یک مداخله حاکمیتی انجام دادیم و برداشتن محدودیت‌ها به هیچ وجه به این معنی نیست که سفر‌های غیرضروری چه سفر‌های شهری و چه بین شهری انجام شوند؛ سفر‌ها قطعا از موراد عامل شیوع بیماری هستند و افراد جامعه را تحت الشعاع قرار خواهند داد.

کاهش میزان مرگ و میر کرونا در کشور

وی با بیان اینکه تا پیش از این هر ۱۰ دقیقه یک ایرانی جان خود را بر اثر کرونا از دست می‌داد، یادآور شد: میزان مرگ و میر کاهش یافته است و از هر ۱۱ مورد مرگ ومیر در ایران یک مورد در اثر ابتلا به کووید ۱۹ است و این عدد سه هفته پیش یک مورد در هر ۶ مرگ ومیر بود که امروز کاهش یافته است و امیدواریم روند حفظ شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318785
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما