چهارشنبه 27 فروردین 1399 - 13:37

دست پُر وزارت نيرو براي مردم / تحولات گسترده در آب و برق و ساختارها در 99

يادداشت ارسالي مخاطبين بويرنيوز: 

پويش #الف_ب_ايران امسال نيز با بهره برداري از 250 پروژه بزرگ آب،‌برق، نيروگاه، فاضلاب و سد و البته با تحولات محسوس در ساختارها و فرايندها دنبال مي شود.

اين پويش در گام اول خود نشاني از آب و برق بود، نشاني از تلاش هاي فرزندان اين مرز و بوم براي توسعه دسترسي آسان مردم و صنايع به آب و برق پايدار براي تُندتر کردن حرکت به سمت توسعه و آباداني و توفيق اين را داشت که زمينه تسريع در بهره برداري از ۲۲۷ پروژه با کيفيت آب و فاضلاب و برق را با اعتباري بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۶۰ ميليارد تومان را فراهم آورد.

پويش الف_ب در گام بلند بعدي، امسال به سراغ #اصلاح مي رود، اصلاح هم در مصرف نهاده ها و منابع و هم در وقت، منابع مالي، مديريت و‌ ساختارها با اين نگاه که شروع کار بايد از نهادهاي حاکميتي و دولتي باشد و در گام بعد با همراهي مردم و براي پايداري ايران اين اتفاق گستره عمومي پيدا کند.

در پويش الف_ب_ايران اصلاح مصرف به معناي کليشه اي هميشگي نخواهد بود، در اين طرح نگاهي نو در #اصلاح_مصرف اتفاق مي افتد، اصلاح فقط به مصرف يک نهاده مثل آب يا برق نيست، رفتار،‌منش و نگرش ما بايد اصلاح شود، ساختارها و مديريت ها بايد پوياتر، زنده تر و چابک تر شوند، براي پايداري ايران بايد مصرفمان در “زمان، ارتباطات، منابع مالي، هزينه ها، نگاه به اتفاقات و درس گرفتن از آنها، مديريت و همه و همه” بايد تغیير کند.

واقعيت اينست نوع زندگي و مصرف اين روزها و نيم نگاهي به تحريم ها به خوبي نشان مي دهد، براي استفاده بهينه از منابع و تحقق جهش در توليد، توسعه و آباداني و استقلال کشور با تکیه بر داشته هاي بومي، راه علاج مديريت مناسب مصرف در فرصت تحريم و مشکلات است و #الف_ب_ايران به دنبال بستر سازي براي اين رويکرد حياتي است.

پويش #الف_ب_ايران اين بار هم متفاوت از ديگر طرح ها، توسط وزارت نيرو آغاز مي شود. با تابلوي ساخت و سازها و سازو کارها نيز در آميخته مي شود تا علاوه بر تداوم توسعه داشته هاي فيزيکي و فني در زمينه آب و برق، چالاکي و به روز آوري همه ارکان زيرمجموعه با کاهش محسوس اتلاف ها و  هزينه هاي سربار را به ارمغان بياورد.

اهميت اين طرح ها از آن حيث است که اين اقدامات ارزنده در شرايطي به مردم ايران تقديم مي شود که تامين آب و برق مردم و صنايع بهداشتي،‌ نظارت مستمر بر سدها و کنترل سيلاب ها به بهترين نحو در چند دهه اخير، استفاده موثر از روان آبها و اطميان بخشي از استمرار خدمات عمراني با نيم نگاهي به ادامه و توسعه صادرات برق به همسايه ها، در وزارت نيرو در حال انجام است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318739
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما