چهارشنبه 20 فروردین 1399 - 10:47

سخنان دکتر وکیلی در دفاع از وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی

عضو هیأت رئیسه مجلس در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: حوزه کشاورزی نیازمند فردی برای اتصال بخش اجرا و بخش علمی در این وزارتخانه است که حضور خاوازی که فرد دانشمندی است، می‌تواند به عنوان این حلقه مفقوده باشد.

به گزارش بویرنیوز، محمدعلی وکیلی در نشست امروز (چهار‌شنبه، 20 فروردین ‌ماه) علنی مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بررسی صلاحیت کاظم خاوازی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در موافقت با برنامه‌های وی گفت: اهمیت غذا در کشوری مستقل بر کسی پوشیده نیست و امروز قفسه‌های پر سوپرمارکت‌های کشور در مقایسه با کشورهای مدعی پیشرفت، بیانگر این است که تمامی عزیزان حوزه کشاورزی در گذشته از جمله آقای حجتی زحمت کشیده‌اند که تشکر می‌کنیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در ادامه حوزه کشاورزی را امن‌ترین بخش اقتصاد کشور به خصوص در شرایط شیوع کرونا دانست و افزود: این حوزه متکی به ارز نیست و این نشان می‌دهد که این حوزه می‌تواند نقطه اتکای کشور در بحران‌ها باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه ظرفیت حوزه کشاورزی می‌تواند اقتصاد کشور را تقویت کند، اظهار داشت: اما از آنجایی که کشاورزی به شیوه سنتی اداره می‌شود، تاکنون از تمام ظرفیت‌های آن استفاده نشده از این رو نیازمند یک شخص دانشمند و علمی در رأس وزارت کشاورزی هستیم تا از رویکرد سنتی عبور کرده و از ظرفیت‌های مغفول استفاده کنیم.

وکیلی ادامه داد: پیش از این آقای خاوازی مدیر تات (موسسه ترویج کشاورزی) بوده است که با مدیریت دو هزار و 700 هیأت علمی، سطح آن از دانشگاه تهران نیز بالاتر است و اکنون که بیش از هر زمان دیگر نیازمند علم و دانش به جای سابقه اجرایی در حوزه کشاورزی هستیم، ایشان فرد مناسبی است تا هزینه‌های بالا و هدررفت منابع را جبران و مدیریت کند تا از رویکرد کشاورزی بیل و کلنگی عبور کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: در سال‌های اخیر مافیا در بخش‌های مختلف کشاورزی ایجاد شده که باعث بروز رانت‌ها و برخی امضاهای طلایی فسادزا شده است اما آقای خاوازی تک درختی در کویر بدون رانت بوده و بدون تکیه بر آقازادگی، سیاست و احزاب وارد عرصه شده و با انبار علمی پری که دارد می‌تواند باعث تغییر رویکرد از کشاورزی سنتی به کشاورزی علمی شود.

وی ادامه داد: امروز مسیر برای تغییر رویکرد در حوزه کشاورزی هموار است و تنها حضور شخصی مانند وزیر پیشنهادی کنونی می‌تواند حلقه اتصال میان حوزه اجرا در کشاورزی وحوزه علم کشاورزی باشد، همچنین هوشمندسازی خدمات در این وزارتخانه را در آینده شاهد خواهیم بود.

وکیلی در ادامه با بیان اینکه معیشت یکی از دغدغه‌های کشاورزان است، عنوان کرد: توجه به اقتصاد کشاورزان به عنوان موتور تولید کشاورزی در برنامه‌های وزیر پیشنهادی مورد توجه قرار گرفته که باعث می‌شود این حوزه پایدار و سودده شود و مهاجرت معکوس را به همراه بیاورد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: گاهی برنامه‌های وزرای پیشنهادی که برای دریافت رأی اعتماد به مجلس می‌آیند غیرقابل دستیابی است اما برنامه‌های خاوازی قابل اجرا و تحقق بوده و خالی از شعار است./

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318490
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    جای تأسف دارد که در مجلس یازدهم آقای وکیلی حضور ندارن

دیدگاه شما