جمعه 15 فروردین 1399 - 20:38

توصیه به مردم کهگیلویه و بویراحمد/روند ابتلا به کرونا در استان چه می‌گوید؟

تعداد بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۷۶ نفر رسید.

به گزارش بویرنیوز،امروز نیز با شناسایی ۷ مورد جدید مبتلا به کرونا به پراکندگی شهرستانی، ۲ بیمارمرد و یک بیمار زن در کهگیلویه، یک بیمار مرد و یک بیمار زن در گچساران و ۱ بیمار مرد در لنده و یک بیمار مرد در بویراحمددر نهایت جمع مبتلایان به کرونا به ۱۷۶ نفر رسید.

اما این رقم ها چه می گوید:

طبق اظهار نظر مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، عمده افراد جدید ارتباط خانوادگی با مبتلایان قبل دارند و این یعنی هنوز باور نکردیم اگر یک نفر در خانواده مریض شد قادر است تا ۱۱ نفر کنار خود را هم بیمار کند.

خانواده هایی که بیمار کرونایی دارند باید بدانند حتی در صورت بهبود بیمارشان، زمینه انتقال بیمار تا ۲ هفته هست و رعایت باید به گونه ای اصولی باشد که زمینه ابتلای دیگران فراهم نشود.

از طرفی این آمار نشان می دهد تنها با تعطیلی و رعایت چند روز کوتاه نمی‌توان مطمئن به قطع زنجیره کرونا بود و این آمار زنگ خطری است تا بگوید هنوز هم شرایط متعادل نیست و همچنان باید فاصله گذاری را رعایت کرد.

بدون ترس اگر مبتلا هستید بیان کنید:

برخی خبرها حاکی است افرادی هستند که مبتلا به ویروس هستند اما بخاطر شرایط کاری و یا سایر موارد از علنی کردن آن خودداری می کنند، این افراد باید بدانند بزرگترین صدمه را به خانواده خود می زنند از طرفی این بیماری چیژ‌بدی نیست و اتفاقا اگر سلامت و امنیت دیگران برایمان ارزشمند است نباید در این مورد مخفی کاری کنیم.

به گزارش بویرنیوز، قطعاً مبارزه اثربخش با این بیماری بسته به عملکرد جمعی ما است و اگر بخواهیم به‌زودی به روال عادی زندگی برگردیم باید توصیه ها را به خوبی عمل کنیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318425
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسعود گفت:

    بویر نیوز تو که داری درمورد کرونا می نویسی در اینباره هم بنویس که جاده اصلی نقاره خانه به یاسوج در منطقه دره گلی رو به خاطر همین مسئله کرونا چهار روزه که بستن و زندگی مردم رو مختل کردن. یه تراکتور هم وایساده و از هر ماشینی 50 تومن میگیره و از داخل شن و ماسه ردش میکنه. البته این احتمال هم وجود داره که دست خودشون و شهرداری چیتاب واسه درآمد زایی تو یه کاسه باشه.

دیدگاه شما