پنجشنبه 14 فروردین 1399 - 11:24

برگزاری همه کلاس‌های دانشگاه آزاد به صورت آنلاین از ۱۶ فروردین‌ماه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: با توجه به بخشنامه‌های ابلاغی و به منظور ایجاد وحدت رویه، کلیه کلاس‌های مجازی دانشگاه از روز شنبه ۱۶ فروردین ماه باید به صورت برخط (آنلاین) برگزار شود.

بویرنیوز: به گزارش روز پنجشنبه دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی بخشنامه «امور اداری و آموزشی دانشگاه در دوره فاصله گذاری اجتماعی» را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها و واحدهای ویژه ابلاغ کرد.

وی در این بخشنامه تأکید کرده است: با توجه به شیوع ویروس کرونا و مخاطرات متعاقب آن و اهمیت حفظ سلامتی اعضای هیات علمی و کارکنان و دانشجویان و با توجه به لزوم دایر بودن فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و اداری در سال جهش تولید و پرهیز از تعطیلی فعالیت‌ها و ضمن تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی تابع تصمیمات متخذه از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا است، موارد لازم جهت اجرا به تمامی واحدها ابلاغ می‌شود.

رییس دانشگاه آزاد همچنین در این بخشنامه با اشاره به اینکه عدم حضور در محیط‌های کاری به معنای تعطیلی فعالیت‌ها نیست، عنوان کرد: همه کارکنان به صورت حضور چرخشی، دورکاری، ارائه خدمات بر بستر سامانه‌های مجازی و مواردی که از سوی دانشگاه ابلاغ می شود، به انجام خدمت در ساعات اداری خواهند پرداخت. بدیهی است حضور در محل کار تابع ابلاغیه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود.

طهرانچی در بخش دیگری از این بخشنامه آورده است: تمامی واحدهای دانشگاهی آمادگی لازم دارند برای اینکه ارائه فعالیت‌های آموزشی خود تا پایان نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ ارتقاء و تثبیت کنند تا در صورت ادامه روند عدم برگزاری کلاس‌های حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، کلاس های درسی نظری به صورت مجازی برقرار و نیمسال تحصیلی فعلی بدون هیچ گونه افت کیفی و با موفقیت پایان یابد. برای ارائه دروس عملی، آزمایشگاهی و کارگاهی با توجه به در پیش بودن تابستان تدابیر لازم در موعد مناسب اتخاذ خواهد شد.

وی آورده است: حضور اعضای هیأت علمی غیر اجرایی از تاریخ ۲۳ فروردین ماه تا زمان اجازه حضور کامل از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، غیرضروری بوده و در مورد اعضای هیات علمی اجرایی، حضور براساس ضرورت و با مدیریت رؤسای واحدهای دانشگاهی صورت می‌پذیرد. انجام وظیفه همکاران عضو غیرهیأت علمی واحدهای دانشگاهی از ۲۳ فروردین ماه نیز با حداقل حضور، از طریق انجام دورکاری و بر پایه حداکثر یک سوم حضور و به صورت چرخشی تا زمان عدم تمدید تعطیلی دانشگاه‌ها از سوی ستاد ملی مقابله باکرونا با نظر رؤسای واحدهای دانشگاهی است. البته همکاران شاغل در بخش‌ها و قسمت‌های مرتبط با حوزه علوم پزشکی و کادر بهداشتی و درمانی دانشگاه آزاد اسلامی، از شرایط بند فوق مستثنی بوده و تابع تصمیمات ابلاغی معاونت علوم پزشکی دانشگاه هستند.

رییس دانشگاه آزاد در این بخشنامه درباره فعالیت آموزشکده‌ها و مدارس سما یادآورشده است: همکاران آموزشکده‌ها و مدارس سما، تابع بخشنامه‌های دانشگاه، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و مقررات و تصمیمات وزارت آموزش و پرورش که از طریق معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی ابلاغ می‌شود، خواهند بود.

طهرانچی در این بخشنامه با بیان اینکه طبق تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا، سازمان مرکزی تا پایان روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه تعطیل است، اعلام کرد: حضور کارکنان ستادی از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه نیز بر پایه یک سوم حضور گردشی و استفاده حداکثری از دورکاری همه کارکنان و با مدیریت معاونت‌ها و مراکز ستادی خواهد بود. به منظور جبران زحمات کارکنانی که در طی مدت تعطیلی دانشگاه‌ها، در چارچوب فعال سازی آموزش‌های مجازی و یا پشتیبانی خدمات مقابله با کرونا با دانشگاه همکاری داشته‌اند، پرداخت فوق‌العاده اضافه‌کار به نسبت میزان حضور اعم از فیزیکی و یا دورکاری با نظر رؤسای دانشگاهی استان بلامانع خواهد بود. عدم حضور همکاران غیر هیأت علمی تا زمان تعطیلی دانشگاه‌ها که از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌شود، موجه تلقی می‌شود.

وی در بخش دیگری از این بخشنامه آورده است: باتوجه به تقویم آموزشی ابلاغی نیمسال دوم تحصیلی۹۹-۹۸ و با عنایت به زمان شروع بحران ناشی از ویروس کرونا، امور ثبت نام تکمیلی دانشجویان برای نیمسال دوم تا اول اردیبهشت ماه نهایی شد و پس از آن مورد قبول نیست. همچنین امتحان جامع در نیمه دوم تابستان ۹۹ برگزار خواهد شد که زمان دقیق آن پس از عبور از شرایط بحرانی فعلی، اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس دانشگاه آزاد با بیان اینکه تمامی امتحانات طبق روال گذشته به صورت حضوری خواهد بود، افزود: در شرایط کنونی، زمان امتحانات مطابق تقویم آموزشی ابلاغی خواهد بود و در صورت هرگونه تغییر، مراتب از سوی سازمان مرکزی دانشگاه اعلام می‌شود. همچنین برگزاری جلسات دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در شرایط فعلی با توجه به ملاحظات و دستورالعمل‌های فاصله گذاری اجتماعی تا پایان فروردین ماه ابلاغ خواهد شد.

🔻 همچنین پایگاه اطلاع رسانی دولت  در پی تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نوشت:

🔹وزارت علوم نحوه حضور و فعالیت کارکنان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را اعلام کرد

🔹پیرو بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور و تمدید طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۰ فروردین، لازم است که به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با ایجاد شرایط دورکاری موجب کاهش حضور کارکنان اداری و اعضای هیات علمی به میزان حداقل یک سوم زمینه انجام ماموریت‌های ضروری فراهم شود.

🔹طبق روال جاری و تا اطلاع ثانوی از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا، کلاس‌های آموزشی دانشگاه‌ها کماکان به صورت الکترونیکی ادامه خواهد یافت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318399
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما