چهارشنبه 13 فروردین 1399 - 17:15

نجات ایران در گرو اتحاد برای به ثمر نشستن طرح دکتر اردکانیان

اصلاح الگوی مصرف حالا دیگر یک گزینه نیست و بعنوان حیاتی ترین راهکاری برای نجات کشور به شمار می رود.

به گزارش بویرنیوز، مهرماه سال گذشته بود که دکتر رضا اردکانیان از آغاز طرحی به نام پویش #هرهفته_الف_ب_ایران خبر داد، طرحی که بنا داشت با نگاه عدالتمند زیرساخت های توسعه ای آب، برق،سد و فاضلاب را در همه نقاط کشور تقویت کند و توسعه دهد.

در این طرح در نهایت ۲۲۷ پروژه به ارزش ۳۳ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان  در همه کشور بهره برداری شد تا دو زیرساخت اصلی آبادانی کشور یعنی آب و برق مطمئن تر از هر زمان در دسترس باشد.

نتیجه این شد که امروز با شیوع ویروس کرونا و افزایش بی سابقه مصرف آب و برق حتی در ۵۰ سال اخیر، شاهد هستیم هم چرخ کارخانه ها می چرخد و هم مردم کشور حتی در دور افتاده ترین روستاها، بدون مشکل و زحمتی به آب سالم و بهداشتی دسترسی دارند.

در پایان این پویش در اسفند ۹۸، وزیر نیرو از شروع طرحی با عنوان اصلاح مصرف در فرصت تحریم خبر داد، پروژه ای جدید که بنا دارد بز خلاف طرح های معمول، ابتدا اصلاح مصرف را از خود نهادها و سازمان های دولتی شروع کند و در ادامه نیز همراهی مردم و همه گیر شدن اصلاح مصرف در همه شئونات را منجر شود.

واقعیت این است اگر ما به سمت اصلاح مصرف نرویم آینده روشنی برای آینده خودمان و فرزندانمان نباید متصور باشیم.

ایران هم اکنون در شرایط حساسی است، تحریم های ظالمانه از یک طرف، کاهش شدید قیمت نفت از سوی دیگر و شیوع ویروس کرونا از سویی دیگر این زنگ هشدار را بسیار شدیدتر از قبل به صدا در آورده است.

پایداری کشور الان بسته به همه ما است، باید اصلاح الگوی مصرف را جدی گرفت، هم مدیریت مصرف منابع مادی و مالی، هم منابع حیاتی مثل آب، برق و بنزین و هم سایر انواع و اقسام مصرف باید، باید و باید جدی شمرده شود.

نگاهی به اوضاع این روزهای دنیا به خوبی شهادت می دهد که برای گذر از بحران ها باید تکیه مان به خودمان باشد، برای اینکه به خوبی بتوانیم به خودمان تکیه کنیم باید در ابتدا بتوانیم مدیریت مصرف و اصلاح روش های گذشته که بر مبنای شرایطی متفاوت و پر رونق بوده را کنار بگذاریم و مطابق خواست و نیاز امروز رفتار کنیم.

باید بدانیم پایداری ایران و نجات جان کشور در گرو اصلاح روش های مصرف و تغییر الگوهای قدیمی است، هم اکنون باید نیازها و مصارفمان‌ را واقعی تر و سنجیده تر بر اساس داشته هایمان البته با نگاهی به فرزندان عزیزمان مدیریت کنیم.

همراهی همه ما با طرح وزیر نیرو برای «اصلاح مصرف در فرصت تحریم» راهکار حیاتی برای استمرار و پایداری کشور است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318394
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما