چهارشنبه 13 فروردین 1399 - 12:12

خیالِ جَمع مردم کهگیلویه و بویراحمد از تأمین آب شرب خود/تأمین آب مستمر حیاتی ترین خدمت این روزها/+هشدار در مورد آب!

شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد این روزها در خط مقدم مبارزه با کرونا است.

به گزارش بویرنیوز، مهم ترین اصل و پیشگیرانه ترین اقدام برای مقابله با ویروس مرموز کرونا آب است و چه مثال زیبایی است که از آب بعنوان سرباز خط مقدم مقابله با این ویروس نام برده شده است.

بدون توانایی تأمین آب شرب مستمر، قطعاً هر توصیه ای برای پیشگیری از کرونا ویروس نیز عقیم می ماند و موفقیتی در پی ندارد.

با وجود اهمیت حیاتی آب اما شاید یکی از موضوعاتی که در کهگیلویه و بویراحمد جدی گرفته نشده و متأسفانه همین عدم آگاهی به چگونگی تهیه آب و حراست از این مایع ارزشمند موجب هدر روی زیاد آن شده است و این رویه ممکن است تابستان سختی را نوید دهد!

در این دو ماه که عملاً همه مردم و بخش زیادی از کارمندان خانه نشین شده اند اما شرکت آب و فاضلاب استان  به صورت تمام وقت از مدیر عامل گرفته تا نیروهای تأسیسات، مهندسی و خدمات پای کار هستند تا خللی در آبرسانی به مردم ایجاد نشود.

آب و فاضلاب استان از یک سو تأمین و توزیع مستمر آب در شهر و روستا ها را دنبال می‌کند و از سویی باید آماده باش باشد تا در صورت بروز خلل در شبکه ها، شکستگی و ایرادات در ایستگاه های پمپاژ به سرعت رفع اشکال کند.

از طرفی در کنار این وظایف، بارش های اخیر کهگیلویه و بویراحمد موجب بروز سیل و آسیب به تأسیسات آب در برخی مناطق استان شد که این مسأله نیز باید به سرعت حل و فصل می‌شد.

در کنار این وظایف البته این شرکت این روزها در راستای رسالت اجتماعی و مردمی، اقدام به تامین محلول ضدعفونی کننده برای ادارات و مردم هم کرده است تا کمکی فراتر از وظایف روتین به سلامت مردم استان کرده باشد.

اینها در حالیست که عمده ترین منبع تأمین درآمد این شرکت از وجوه دریافتی از مردم است و با وجود قطع این درآمد به واسطه خانه نشینی مردم و مدارا با مشترکان برای گذر از این بحران، درآمد این شرکت را به پایین ترین حد تنزل داده، اما خدمت رسانی این شرکت تعطیل نشده است.

نتیجه این شده که این روزها کهگیلویه و بویراحمد با افزایش قابل توجه مصرف آب، وقوع سیل، عدم پرداخت آب بها و سایر مشکلات شبکه ها اما خیال جمع از تأمین آب شرب سالم و بهداشتی است.

مردم استان هم باید هوای «آب» را داشته باشند و در موقع شست و شوی دست ها در مدت زمان شست و شو آب را ببندند و هم با رعایت دستورالعمل ها هوای فرزندان خود در شرکت آب و فاضلاب استان را داشته باشند، اینها به واسطه نوع شغل و خدمتی که عرضه می کنند عملا نمی توانند در خانه بمانند، وظیفه ما است که در خانه ماندن قدردان از جان گذشتگی آنها باشیم.

در ادامه. فیلمی از تلاش های کارکنان شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در سخت ترین شرایط و تعطیلات این روزها با می بینید که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است:

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318363
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    تا الان هزار بار نوشتم دلمون از دست آب و فآصلاب خونه، چاپ نکردین، شب آبمون می ره،روز آبمون می ره، بارون باشه می ره، آفتاب باشه می ره، خشکسالی باشه می ره ، ترسالی باشه می ره، چرا همه مناطق یاسوج یه جور نیستن و بی آبی فقط سهم ماست، هر چقدر هم تلاش کنن وقتی رضایت مصرف کننده رو ندارن هیچ سودی نداره، همین الانم آب قظعه ساعت حدود یک بعداز ظهر سیزده بدر

  2. قبادی گفت:

    ضمن خسته نباشید خدمت تمامی کارکنان زحمت کش شرکت آب وفاضلاب استان در راس مدیر لایق و توانمند دکتر پاسره.سلامتی وبهروزی برایتان آرزو میکنیم.

  3. منطقی گفت:

    همه میدانیم شبکه های آب استان فرسوده است،واقعا این اعتبارات هم جوابگوی اصلاح نیست
    از طرفی از ابتدا برخی شبکه ها درست کار نشده و همین امر فشار در شبکه آب رو منجر شده و….
    باید قدردان بود که با همه مشکلات مالی و انسانی اما پای کار هستند این عزیزان

  4. حسین گفت:

    ضمن خدا قوت خدمت کارکنان و مدیریت خدوم آب و فاضلاب

    خواهشمندیم ، تمنا و التماس میکنیم که تلخسرو که اولین مرکزیت شهری بویراحمد بوده ، حتی در زمستان هم آب آشامیدنی نداریم ، خداوکیلی یه فکری به حال تل خسرو بکنین ، بخدا ظلم گرون‌گرون هست که تمام هزینه ها را به نرخ شهر محاسبه ، ولی لوله کشی مربوط به دهه چهل می باشد ، مدیر کل محترم ، خواهشمندیم یه فکری به حال مردم مفلوک و ستمدیده و جفا دیده ی تل خسرو هم بنمایید .

  5. ناشناس گفت:

    کاش یه هفته مسولین آبشون قطع بشه تا حال ما رو درک کنند و چاره ای بیندیشن

دیدگاه شما