دوشنبه 11 فروردین 1399 - 19:07

برخورد دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با متخلفان طرح فاصله‌گذاری اجتماعی/ بازداشت ۲ متخلف صنفی در یاسوج

هشتم فروردین ماه جاری بودکه طرح فاصله گذاری اجتماعی به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا در سطح کشور آغاز شد و بخشی از اجرای آن بر دستگاه قضایی محول گردید تا در راستای هم افزایی و پویش در خانه ماندن مردم با کسانی که صنف یا کسب شان امنیت بهداشتی عموم جامعه را به خطر می‌اندازد، برخورد سریع و اثرگذار نماید.

به گزارش بویرنیوز به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد اسماعیل مسعودی کِوِشک، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در گفتگویی با روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان، از پلمپ یک واحد صنفی متخلف در محدوده ی جمعه بازار یاسوج، خبر داد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این گفتگو اظهار داشت:ضمانت عدم اجرای تمکین از مقررات طرح فاصله گذاری اجتماعی ،پیشگیرانه و قاطع خواهد بود .

مسعودی کِوِشک افزود: در صورتی که هر یک از واحدهای صنفی دست به اقداماتی بزنند که به تشخیص کارشناسان بهداشت، موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی را فراهم سازند و از مقررات طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تخلف نمایند و آن را نادیده بگیرند، برابر قانون برخورد خواهد شد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه تصریح کرد و گفت: واحدهای صنفی متخلف، برای مدت طولانی پلمپ خواهند شد.

اسماعیل مسعودی کِوِشک با اشاره به پلمپ یک واحد صنفی متخلف در یاسوج اظهار کرد: در همین راستا یک واحد صنفی که اقدام به توزیع مصرف قلیان می نمود و دارای سابقه ی تذکر و اخطار از سوی پلیس اماکن و مرکز بهداشت شهرستان بود، پلمپ گردید .

این مقام قضایی با اظهار اینکه؛ این واحد صنفی متخلف در دهم فروردین ماه اقدام به فک پلمپ کرده بود گفت: متهم پس از فک پلمپ، شبانه اقدام به توزیع قلیان بین مشتریان خود نموده، که با دستور مقام محترم قضایی واحد صنفی مزبور مجدد پلمپ گردید.

وی افزود: پرونده قضایی این متخلف به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی و فک پلمپ تشکیل، و 2 نفر در همین رابطه بازداشت شدند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه از تمامی صنوفی که بصورت خودجوش اقدام به تعطیلی صنف خود نموده و همچنین پلیس اماکن و مرکز بهداشت در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری نموده اند، تشکر کرد و گفت: شهروندان در راستای همکاری با دادستانی و اصناف، می‌توانند هرگونه تخلف اصناف را به دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان، گزارش و اطلاع دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318357
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما