یکشنبه 10 فروردین 1399 - 16:41

مردم کهگیلویه و بویراحمد نگران تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج بهداشتی نباشند/ابتکار حسین پور برای رعایت حقوق مردم/این اصناف مجوز فعالیت ندارند

نظارت و بازرسی بر بازار، اصناف و صنایع و تأمین تأ موقع کالاهای اساسی از جدی ترین وظایف سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش بویرنیوز، نبود نظارت دقیق و اثربخش بر بازار همواره یکی از دغدغه های جدی مردم و انتقادات مسئولان ارشد از سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بود.

این نقیصه اما در ۷ ماه اخیر توسط دکتر سالار حسین پور به خوبی شناسایی و از همان روزهای اول حضور او در کرسی ریاست این سازمان، گشت های نظارت و بازرسی فعال‌تر از هر زمان به صورت محسوس و نامحسوس به رصد بازارهای استان مشغول شدند.

گفت و گویی با مدیرکل صمت استان ترتیب دادیم تا از نحوه کار و فعالیت این سازمان که این روزها از یک طرف باید کالاهای اساسی و‌ میوه عیدانه مردم را تأمین و تزریق کند و از سویی با توجه به شیوع ویروس کرونا باید نظارت جدی بر توزیع اقلام بهداشتی مردم هم داشته باشد، اطلاع کسب کنیم.

۴۰ نیرو برای نظارت در اختیار داریم/ راهکار مؤثر برای تامین بازرس

دکتر سالار حسین پور؛ مدیرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: 

نظارت و بازرسی یکی از مهمترین اولویت ها ما است، برای این منظور ۴۰ نیرو در اختیار داریم که با توجه به گستردگی مرکز استان و البته جمعیت زیاد آن، ۵۰ درصد این نیروها در بویراحمد به کار گرفته شده است.

کمبود نیرو را از نیروهای داوطلب و بسیج اصناف مرتفع میکنیم تا نظارت بر بازار را به درستی و به تمام و کمال بتوانیم انجام دهیم.

امتحان مهم سازمان صمت استان

ما در این مدت گشت و بازرسی خرید آغاز سال تحصیلی را داشتیم و به حد نظارت بر قیمت ها و درج قیمت توسط فروشنده ها را دنبال کردیم و البته در کنار آن به صورت نامحسوس هم به کنترل بازار مشغول بودیم.

سپس مسأله بنزین چالش بعدی پیش روی ما بود، اگرچه تصور عده ای بر گران‌ کردن اجناس و کالاهای اساسی مردم بود اما در همان موقع با تمهیدات وزارت صمت و تلاش همکاران ما، شدید ترین نظارت ها انجام شد، و مثلاً در کالایی مثل مرغ در آن زمان حتی کاهش قیمت هم داشتیم.

مردم نگران کالای اساسی نباشند

ما در استان برای بیش از ۲ ماه ذخیره کالای اساسی (گوشت، مرغ، برنج، روغن و…) داریم و اگر تا بیش از ۲ ماه هیچ کالایی وارد استان نشود هم با کمبودی روبرو نمی‌شویم.

البته به دنبال انبار ذخیره هستیم که حتی بتوانیم میزان ذخیره کالا در استان را فراتر از رقم کشوری ببریم.

تامین کالای اجناس اساسی و در کنار آن کنترل بازار مواد ضدعفونی کار سختی که سازمان صنعت، معدن و تجارت از پس آن برآمد

نظارت بر تأمین و توزیع میوه شب عید، تأمین کالای اساسی مردم و نظارت بز اقلام بهداشتی و جلوگیری از گران‌فروشی در کنار هم سخت بود اما با تلاش همکاران ما انجام شد.

۲ نفر را بعنوان مسئول ستاد خبری رسیدگی به شکایات مردمی (سامانه ۱۲۴) کردیم، ۱۰ نفر ناظر بر توزیع میوه و ۲ نفر را هم در مراکز تولید مواد و ژل ضدعفونی مستقر کردیم تا بر تولید، قیمت گذاری و عرضه به مردم و شهرستان ها نظارت کنند و در کنار آن از بسیج اصناف و داوطلبان هم برای پوشش حداکثری نظارت هایمان بر بازار بهره گرفتیم.

تلاش ما این بود محصولات مورد نیاز مردم چه خوراکی و چه بهداشتی به دست واسطه ها و دلال ها نیفتد و از روند بازار رسمی خارج نشود

عمده ترین تخلفات در بازارهای استان

در هر صنف تخلفات متفاوت از سایر اصناف است، در واحد‌های خبازی کم فروشی، در میوه فروشی ها گران فروشی و به همین ترتیب، تخلفات اما از چشم ما دور نیست و ما سالانه حدود ۸۵ هزار مورد بازرسی داریم که تقریباً ۳۰۰۰ پرونده برای متخلفان تشکیل می شود.

معرفی و صورتجلسه تخلفات با ما است و اینکه چه حکمی برای این افراد و اصناف تعیین شود بسته به نظر سازمان تعزیرات حکومتی است.

الکل و مواد ضدعفونی در استان اشباع شده/صادرات هم داریم

ما در کنار نظارت بر قیمت گذاری مواد ضدعفونی و ژل های شست و شو تامین الکل مورد نیاز استان را هم پیگیری می‌کنیم.

روزانه ۱۲۰۰ لیتر تولید الکل ما است و تاکنون چیزی حدود ۲۱ هزار لیتر تولید داشتیم که به مصرف صنایع تولید کننده ضدعفونی کننده ها رسیده، ۲۸ هزار لیتر الکل نیز انجمن اتانول ایران به استان داده است که بخشی از آن به قم و تهران ارسال شده است.

با این ذخیره الکل تا کنون ۳۰۳ هزار کیلوگرم ژل بهداشتی تولید کردیم که کل نیاز استان به نسبت عادلانه شهرستان ها تأمین و مابقی نیز به استان های همجوار ارسال شده است.

دریافت و تخصیص سهیمه ماسک برای کادر درمانی استان

در کنار این موارد در این ایام از ظرفیت اصناف در تولید ماسک بهداشتی نیز استفاده کردیم، ۹۲۶۸۰ عدد ماسک‌ توسط ۱۰ واحد صنفی تولید شد.

تولید ۱۴۰۰دست لباس مخصوص کادر درمانی برای مقابله با کرونا، ۹۸۰ کلاه محافظ بهداشتی و ۱۹۰۰ دست لباس یک بار مصرف نیز از دیگر تولیدات ما بود.

از طرفی با پیگیری وزارت صمت مبنی بر واردات ماسک تعداد سهیمه استان ما ۷۵۰۰ ماسک ۳ لایه و ۳۰۰۰ عدد ماسک‌ N95 بود که تاکنون ۳۰۰۰ عدد ماسک‌ ۳ لایه و ۹۰۰ عدد ماسک‌ N95 تأمین و به دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تحویل شده است، پیگیری ما برای دریافت مابقی سهیمه استان نیز ادامه دارد.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تا آخر در کنار مردم می‌ماند

دکتر حسین پور در خصوص محدودیت اصناف استان گفت: به جز اصناف مرتبط با کالاهای مورد نیاز مردم از جمله (قصابان،میوه فروش ها، خبازان و سوپرمارکت ها) سایر اصناف اجازه فعالیت ندارند.

وی گفت: ما در کنار همه اقدامات لازم برای بازرسی و نظارت بازار، تهیه اقلام اساسی و میوه مردم، نظارت بز تأمین مواد ضدعفونی کننده و جلوگیری از گران فروشی و عرضه خارج از کانال های رسمی ، به همکاری جدی با وزارت بهداشت برای تعطیلی اصناف مقید بودیم.

حسین پور گفت: همکاران ما هیچگونه تعطیلی ندارند و این روزها به حد در حال رصد، بررسی و تأمین ضروریات مردم هستند تا هیچگونه نگرانی از این بابت در استان نباشد و خداراشکر تاکنون هم شاهد موفقیت این تلاش های ادامه دار بودیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318335
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دلارام گفت:

    سلام انصافا کار اقای حسین پور درست درست هست.من با وجود اینکه احساس میکردم تورم بیشتر از توان اقای حسین پور هست ولی انصافا مشخص هست شب وروز زحمت می کشند.خدا قوت به ایشان ومجموعه همکارانش

دیدگاه شما