چاپ این برگه

برخورد با نقض کنندگان فاصله گذاری اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد قاطع و سختگیرانه است

بمنظور اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که از روز جمعه هشتم تا  15 فروردین اجرا می شود سید علی ملک حسینی در گفتگویی بامداد امروز با روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد از باید ها و نبایدهای قضایی اجرای این طرح در استان گفت.

به گزارش بویرنیوز به نقل دادگستری استان، دادستان عمومی و انقلاب یاسوج در این گفتگو با اظهار این که مراقبت و محافظت  از جان مردم  مهمترین مصداق صیانت از حقوق عامه است،تصریح کرد: شهروندان در هر جایگاه و شرایطی ، مکلف به رعایت الزامات قانونی در این زمینه می باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اظهار این که مراقبت و محافظت  از جان مردم  مهمترین مصداق صیانت از حقوق عامه است،تصریح کرد: شهروندان در هر جایگاه و شرایطی ، مکلف به رعایت الزامات قانونی در این زمینه می باشند.

سید علی ملک حسینی گفت:  در شرایط کنونی طرح ها و اقدامات حاکمیتی که جهت قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا تصویب و اعلام میشوند شرعاً و قانوناً لازم الاتباع می باشند.

وی با تأکید بر این که هدف از اجرای این طرح کشوری کمک به  قطع زنجیره ی انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس ها می باشد، افزود: ضمانت اجرای تمرد و عدم تمکین از مقررات طرح«فاصله گذاری اجتماعی» سختگیرانه و قاطع خواهد بود.

وی با اشاره به ملزم بودن همه آحاد جامعه به رعایت محدودیت های ناشی از این طرح،بیان داشت: از جمله ی این موارد، ممنوعیت ورود به شهر غیر محل سکونت خود می باشد که علاوه بر توقیف وسیله نقلیه، شخص متخلف به  پرداخت 5 میلیون ریال جریمه الزام و البته  کلیه هزینه های جانبی توسط نیروی انتظامی از متخلفین اخذ خواهد شد.

دادستان مرکز استان از بازاریان و اصنافی که به صورت خودجوش فعالیت های تجاری خود را تعطیل نموده اند، تشکرد کرد و افزود: با توجه به الزامات قانونی طرح جدید، بازگشایی خودسرانه اماکن تجاری موجب پلمپ طولانی مدت آنها خواهد شد.

سید علی ملک حسینی با اظهار این که اصنافی مانند نانوایی ها ، سوپرمارکت ها و میوه فروشان که فعالیت آنها در زمان اجرای طرح مستثنی شده، گفت: این صنوف مؤظف به اجرای پروتکل بهداشتی هستند در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری و پلمپ خواهند. شد.

وی به افرادی که اقدامات شان موجب تهدید علیه بهداشت عمومی می گرد ،هشدار داد و افزود: هرگونه اقدام از سوی هر فردی که به تشخیص کارشناسان بهداشت تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی گردد، قابل تعقیب قضایی است و  مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات  اسلامی ( تعزیرات) متخلفین به مجازات تا یک سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام قضایی برای همه کادر پزشکی و درمانی و بیماران، آرزوی سلامتی و از عموم هم استانی های عزیز که با رنج و زحمت فراوان خود را ملزم به رعایت موازین بهداشتی و قرنطینه خانگی نموده اند ، تشکر و ابراز امیدواری کرد با رعایت همه جانبه از سوی مردم عزیز هرچه زودتر در کشور جشن پیروزی بر این بیماری برگزار شود.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از زحمات نیروهایی فداکار نظامی و انتظامی در این ایام، قدردانی کرد و نسبت به کسانی که از ارشادات و دستورهای نظامی و انتظامی سرپیچی نمایند هشدار داد و تأکید کرد: هرگونه عدم همکاری ، مقاومت و تمرد نسبت به دستور این نیروها ازسوی متخلفین محدود احتمالی، تحت عنوان مجرمانه ی «تمرد در مقابل مامورین دولت» قابل پیگرد و مجازات است.