چاپ این برگه

ورود خودروها با پلاک غیر بومی به کهگیلویه و بویراحمد ممنوع شد/دستور به همه فرمانداران ابلاغ شد

بر اساس این تصمیم همه مبادی ورودی استان به صورت ۲۴ ساعته با حساسیت و نظارت شدید کنترل و غربالگری می شوند و در صورت مشاهده هر ماشینی با پلاک غیر بومی برگردانده می شود و در صورت مشکوک بودن به ویروس کرونا ۱۴ روز در مکانهای از پیش تعیین شده نگهداری و قرنطینه می شوند.

به گزارش بویرنیوز، چنانچه طبق بررسی ها، معلوم شود که افراد در ورودی های استان مسافر هستند و یا اینکه بومی استان نمی باشند و پلاک خودروی آنها نیز غیربومی است حتما از تردد آنان در استان جلوگیری می شود.

کنترل شدید در مبادی ورودی همه شهرهای استان به صورت دقیق و جدی با هدف حفظ سلامت مردم و جلوگیری از شیوع این ویروس توسط سپاه فتح استان، نیروی انتظامی و با همکاری هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی و به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود.
همچنین در صورت مشاهده هر شخص مشکوک مبتلا به ویروس کرونا یا از ورود آن شخص به استان جلوگیری می شود و برگشت داده خواهد شد و یا ۱۴ روز در محل های مشخص شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی نگهداری و قرنطینه می شود.
با توجه به اینکه همه مراکز تفریحی، اقامتگاهی، هتل ها و تفرجگاه ها در استان تعطیل هستند، هیچ مسافر و گردشگری در استان پذیرش نمی شود و این موضوع با حساسیت و دقت از سوی دستگاه مربوطه کنترل و نظارت شدید به عمل می آید.
همچنین مصوب شده است که چهار صنف مهم خبازان، قصابان، خواربار فروشی ها و میوه و تره باری ها تنها در صورتی می توانند فعالیت داشته باشند که پروتکل بهداشتی را کاملا رعایت کنند و مابقی اصناف تا روز ۱۶ فروردین ماه جاری تعطیل می باشند.
این دستور به همه فرمانداران استان نیز برای اجرا ابلاغ شده است.