دوشنبه 26 اسفند 1398 - 8:13

واریز حقوق اسفند آغاز شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که پرداخت حقوق اسفند ماه از امشب آغاز شده است.

به گزارش بويرنيوز، محمد باقر نوبخت که در شبکه خبر سیما صحبت می کرد گفت که واریز حقوق اسفند از امشب آغاز شده و دولت حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان بابت این حقوق را تا فردا شب واریز می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وضعیت درآمدی و انتقاد نسبت به وضع مالیات گفت: اگر کسی درآمدی نداشته باشد که مالیات نمی دهد اما به هر حال مالیات یکی از منابع درآمدی دولت است و باید بتواند در کنار سایر بخش‌های درآمدی از جمله نفت و اوراق درآمد کسب کند وگرنه چگونه باید هزینه ها را تامین کند، مگر می شود حقوق پرداخت نکرد؟ بله اگر درآمدها کسب نشود در خزانه منابع کافی برای پرداخت حقوق هم وجود نخواهد داشت.

۱۶۱۰میلیارد تومان برای کرونا تا کنون پرداخت شده است

وی همچنین از پرداخت های انجام شده برای کرونا به وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: از یک ماه گذشته تا کنون ۱۶۱۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت صرفا برای کرونا پرداخت شده که جدا از ردیف‌های بودجه این وزارتخانه است.

نوبخت توضیح داد: از پرداختی انجام شده بابت کرونا، ۵۳۰ میلیارد تومان به ستاد ملی مبارزه با کرونا به عنوان تنخواه و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به همین ستاد برای تهران بوده است.

وی افزود: مابقی پرداختی نیز به تعدای از دانشگاه‌ها که بیمارستان‌های تکمیل شده داشتند اما تجهیزات آنها کامل نبود اختصاص پیدا کرده است.

اولین بسته حمایتی کرونا سه‌شنبه واریز می‌شود

بر اساس این گزارش، طبق برنامه اعلامی دولت قرار بود که در قالب بسته حمایتی کمک نقدی برای جبران آسیب ناشی از کرونا اختصاص پیدا کند که پیش بینی شد بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به تناسب اعضای خانوار واریز شود.

نوبخت اعلام کرد که این کمک سه شنبه شب (۲۷ اسفند) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

طبق اعلام قبلی، پرداختی برای خانوار تک نفره ۲۰۰ هزار تومان، دو نفره ۳۰۰ هزار تومان، سه نفره ۴۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۵۰۰ هزار و پنج نفره و بالاتر ۶۰۰ هزار تومان بوده که قرار است پرداخت این کمک بلاعوض طی هفته جاری انجام شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318134
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما