دوشنبه 26 اسفند 1398 - 7:55

بهبودیافتگان تا کی ناقل کروناویروس‌اند؟

به گزارش بويرنيوز، ایسنا نوشت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ترخیص ۱۳۵ مبتلای قطعی کروناویروس در این شهرستان خبر داد و گفت: این بیماران که جواب تست آنها مثبت اعلام شده بود، بهبودی خود را بازیافته و ترخیص شدند.

دکتر رضا چمن اظهار کرد: این افراد بهبودیافته باید همچنان در منزل، ارتباطات خود با افراد دیگر را محدود کنند.

این متخصص همه گیری تصریح کرد: بیمارانی که پس از بهبودی مرخص شدند، همچنان ناقل ویروس بوده و بین یک هفته تا ۱۰ روز بعد از بهبودی و حتی از بین رفتن علائم خاص این بیماری، احتمال انتقال و سرایت این ویروس نوپدید به دیگران وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا یک هفته بعد از بهبودی امکان انتقال کروناویروس از فرد بهبود یافته به افراد سالم وجود دارد افزود: توصیه اکید ما به بهبودیافتگان این است که حتما در یک اتاق مانده و ارتباط با دیگر اعضای خانواده را محدود کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: حتی بعد از رفع علائم بالینی ابتلا به کووید ۲۰۱۹ ممکن است که فرد بهبودیافته ناقل ویروس بوده و زمینه ابتلای دیگر افراد را فراهم کند لذا توصیه ما ادامه قرنطینه حداقل به مدت یک هفته تا ۱۰ روز پس از ترخیص است.

دکتر چمن با اشاره به دریافت آزمایش۲۲۱ نفر از بیماران تحت پوشش این دانشگاه گفت: بیمارستان امام حسین شاهرود هیچ مشکلی برای پذیرش بیماران احتمالی ندارد.

وی بر ضرورت تداوم پویش در خانه بمانیم تاکید کرد و گفت: خوشبختانه طی روزهای اخیر عموم شهروندان توصیه‌ها را جدی‌تر گرفته و حضور مردم در اماکن و معابر عمومی کاهش قابل توهی داشته که جای قدردانی دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=318110
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما