چاپ این برگه

آیا فاجعه گیلان گریبان کهگیلویه و بویراحمد را هم می‌گیرد؟/+فیلم

این روزها تصاویری از ورودی های استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر می شود که نشان از ترافیک بالا به ویژه در برخی ساعات شبانه روز در این استان دارد.

یه گزارش بویرنیوز، متأسفانه با وجود توصیه ها و تأکیدات جدی وزارت بهداشت اما بسیاری از مردم هنوز کرونا را جدی نگرفته و همچنان به سفرهای خود ادامه می دهند و انتظار می‌‌رود تأسف بار، شاهد افزایش سفرها در روزهای پیش رو هم باشیم.

فاجعه گیلان در انتظار کهگیلویه و بویراحمد؟!

در استان کهگیلویه و بویراحمد مسئولان به صراحت از عدم سرویس دهی به مسافران گفتند اند و تقریباً هیچ مرکز رسمی اقامتی و تفریحی پذیرای مسافران نیست.

حتی استاندار استان به صراحت اعلام کرد اگر مسافری نشانه ای از این ویروس را داشت هزینه خودش بستری خواهد شد و تا بعد از اتمام قرنطینه هم اجازه خروج او از مرکز درمانی داده نخواهد شد.

 

اما این باعث نشده سفرها به استان تمام شود و به نظر می رسد باید چادر خوابی در مناطق طبیعی استان و مناطق گردشگری نیز ممنوع شود تا از هرگونه اسکان مسافران جلوگیری شود.

غربالگری را سخت گیرانه تر دنبال کنید

در ورودی ها غربالگری وجود دارد اما چندان مفید فایده نیست، تنها تب سنجی انحام می شود که بعلت نوع رفتار این ویروس ابدا نمیتوان اطمینانی داشت که این ویروس وارد استان نمی شود.

بعلت دوره مخفی این ویروس ممکن است بسیاری از مسافران ناقل باشند اما در عمل هیچ علائمی هم نداشته باشند.

مراکز غیر رسمی اگر تخلف کردند مجازات کنید

اقدام خوبی انجام شده است و مراکز تفریحی و اقامتی رسمی پذیرای کسی نخواهند بود و همین فرصتی می شود برای دلالانی که جان مردم برایشان مهم نیست و در اقامتگاه های غیر رسمی خود ممکن است به مسافران درمانده از همه جا سرویس دهند.

انتظار اینست به دقت بررسی و نظارت شود و اگر موردی مشاهده شد و گزارشات مردمی منجر به شناسایی شد، بلافاصله برخورد قانونی و قاطع بشود.

این روزها اقدامات خوبی توسط سازمان های استان در حال انجام است، از نیروهای جان بر کف درمانی گرفته که همه قدردان آنها هستیم تا تأکیدات و دستورات جدی استاندار، فرمانداران و شهرداران همه نشان می دهد عزم جدی در مقابله با شیوع این ویروس و حراست از سلامت مردم هست و همه به فکر هستند.

اما انتظارات مردم فراتر از اینهاست، فاجعه گیلان همه را به این فکر انداخته که نکند ورود مسافران موجب آلودگی گسترده شهرها و تلفات در استان شود، نگرانی به حق است و می‌طلبد سخت گیری ها دو چندان شود.

مایحتاج نیروهای درمانی بیش از پیش مد نظر باشد

یکی از گلایه های نیروهای درمانی استان بعنوان خط مقدم مبارزه با این ویروس، نبود امکانات کافی و مناسب است، قطعاً بدون داشتن تجهیزات خوب و کافی هم خود این عزیزان در خطر هستند و هم نمیتوان انتظار مراقبت درمانی خوبی از بیماران را متصور بود.

مردم خواهشاً رعایت کنید

از مردم عزیز ‌‌‌‌‌‌‌هم عاجزانه انتظار می رود دستورالعمل ها و توصیه ها را جدی بگیرند،وقنی استان ها هیچ خدمتی نمی دهند و مراکز گردشگری و تفریحی هم بسته است دیگر سفر معمایی ندارد، بخاطر عزیزان خودتان هم شده اجازه دهید تب این ویروس فروکش کند و بعد با خیال راحت به هرجایی خواستید سر بزنید.

قطعاً بدون مسئولیت پذیری خودمان قادر نخواهیم بود بر این ویروس فائق آییم و وقتی رعایت نکنیم هم ابدا نباید هیچ گله ای از مسئولان داشته باشیم.