چهارشنبه 21 اسفند 1398 - 23:04

فکر سفر به کهگیلویه و بویراحمد را از سَر بیرون کنید/ مسافران مشکوک با هزینه خودشان بستری می‌شوند/+فیلم

هزینه مراقبت مسافر مبتلا به بیماری کرونا برعهده خودش است/با متمردین مشکوک به کرونا قانونی برخورد می شود/تشدید غربالگری کرونا در ورودی های استان

به گزارش بویرنیوز، استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با فرهنگ سازی و آگاه های عمومی و درک خوبی که مردم استان از شرایط دارند اقدامات تشدید شونده ای برای مقابله جدی با بیماری کرونا در استان آغاز شده است.

 

حسین کلانتری در بازدید از مرکز کنترل ورودی شیراز- یاسوج توسط سپاه فتح استان با تقدیر و تشکر از مجموعه عوامل این مرکز گفت: در هفت نقطه ورودی های استان کنترل غربالگری به شدت و بطور شبانه روزی انجام می شود.

استاندار بیان کرد: در ورودی ها همه خودروهای دارای سرنشین چه بومی و چه غیربومی استان باید معاینه اولیه انجام و در صورت داشتن علائم بیماری باید برای نگهداری و مراقبت به بیمارستان شهید جلیل یاسوج انتقال داده شود.

حسین کلانتری تاکید کرد: اگر کسی علائم بیماری داشت و از این کار سر باز زد برابر قانون با آن رفتار می شود.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد یاداور شد: مسافرینی که از استانی های دیگر وارد این استان می شوند چنانچه علائم بیماری کرونا داشته باشند از آنها مراقبت و نگهداری می شود و هزینه درمان هم برعهده خودشان است.

کلانتری با تاکید به اینکه شرایط برای پذیرش گردشگری در استان نداریم تاکید کرد: مهمترین مسئله سلامت مردم است و به این خاطر برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا تمام هتل ها، رستوران ها، مراکز گردشگری و اقامتی استان از پذیرش مسافران و مهمانان نوروزی معذور می باشند.

استاندار تصریح کرد: اگر چنانچه کسی قصد مسافرت و گردش در این استان را دارد آن را تا عید فطر به تعویق بیندازد.

کلانتری گفت: همه و همه باید تلاش کنیم و باید زنجیره انتقال را با پیشگیری های فرد به فرد با کنترل در ورودی های شهرها، عدم اجتماعات و رعایت توصیه های بهداشتی قطع کنیم و به یاری پروردگار این کار شدنی است.

استاندار از همه پزشکان، پرستاران عزیر و زحمت کش که عاشقانه و جهادگرانه در این خط مقدم تلاش می کنند و از همه کسانی که در عرصه تولید و تامین امکانات و وسایل مورد نیاز برای پیشگیری، کنترل، مقابله و درمان این بیماری تلاش می نمایند صمیمانه تقدیر و تشکر کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317969
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمد گفت:

    چه فایده ای داره اینطور ظرفیت بیمارستانای شهرمون پر میشه ازمسافرای کرونایی بیفکری که علی رغم پذیرا نبودن مسافر در این اوضاع بدون هیچ درک و منطقی مسافرت کردن و شهر ما رو الوده میکنند.

  2. ناشناس گفت:

    شما بروید بازار ببینید چقدر در این فضایی ویروسی افرادپاکستانی ودوره گرد داخل بازار پرسه می زنند.

  3. شاهرخ گفت:

    به عقیده من باید مثل سایر شهرها و استان های دیگه کلا ممانعت کنند از ورود مسافر نه اینکه بگن هر کی اومد و مریض بود خودش باید هزینه بده

    تا ورودی شهر یاسوج بر مسافرین بسته نشه و مسافرین و برنگردونن یاسوجم میسه مثل مازندران اونم در فروردین ماه
    استان ما اگه پیک بیماری زیاد بشه کنترل دیگه نمیشه چون نه مسئولی داریم بتونه درست برنامه ریزی کنه و نه امکانات کافی داریم

    همینطوری قبل کرونا برا یه سرما خوردگی مراجعه میکردی بیمارستان رسیدگی نمیشد وای بحال روزی که بخاطر کرونا و امار بالا بری تو این بیمارستانا .

  4. اکرم گفت:

    خواهش می کنم نزارید کسی وارد استان نشه…بابا بخدا اگه کرونا اومد توی استان ما همه داغون میشیم چون مردم اصلا رعایت نمی کنن و ۲۴ساعت توی بازار پرسه می زنن…واقعا چقدر مردم بی درکن

  5. امیدرضا گفت:

    لطف کنید کلیه ادارات و صنوف و نیروهای نظامی و بانکها را نیز تعطیل کنید تا مردم کمتر به خیابانها هجوم بیاورند

  6. ناشناس گفت:

    محض رضای خدا ورودی استان را ببندید که ازپس بیماری برنخواهید آمد با امکانات ضعیف استان

  7. زیور گفت:

    بابانذارین بیان توروخدا اصلا توای موقعیت میان ب جهنمشون

  8. وحید کیانی گفت:

    هموطن عزیز .از پذیرش شما به عنوان مسافر نوروزی معذوریم . انشالله در عید سعید فطر جبران خواهیم کرد .خواهش میکنم به استان کهگیلویه و بویراحمد تشربف نیاورید .چون از لحاظ امکانات در حد افغانستان میباشد .دیگه خود دانی

  9. سید محمد فاطمی نیا گفت:

    سلام هم وطنان گرامی،عقلا و شرعا و قانونا باید از جان خود حراست نماییم تخطی از سه گانه مهم یاد شده موجب ضمان است ، جان خود و دیگران را به خطر نیندازیم،در خانه بمانیم تا سلامتی خویش و جامعه را تضمین کنیم.اگر خداوند عمری عنایت فرمایند وقت تفریح و شادی فراوان است.برای همه هموطنانم از درگاه اقدس حضرت حق تعالی صحت وسلامتی خواهانم.

دیدگاه شما