سه شنبه 20 اسفند 1398 - 11:01

وعده بزرگ وزير نيرو به مردم ايران محقق شد/+جزئيات

گروه اجتماعي- امروز سرانجام پويش #هرهفته_الف_ب_ايران به ايستگاه پاياني خود رسيد و در هفته بيستم اين پويش ۲۲۷ پروژه با اعتباري بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان در هر ۳۱ استان کشور تقديم مردم ايران شد.

به گزارش بويـرنيـوز، مهرماه امسال بود که وزير نيرو رسماً از آغاز پويشي خبر داد که در آن بنا شد ۳۳ هزار ميليارد تومان پروژه آب و برق در کشور به بهره برداري برسد، پويشي که آغاز اعلامش در ياسوج بود و شروع رسمي آن در تهران کليد خورد.

حالا و با گذشت ۶ ماه از آن روز، امروز سه شنبه ۲۰ اسفند اين پويش عملي شد و وزير نيرو در آخرين مراسم اين پويش که به واسطه ويروس کرونا و لزوم رعايت دستورالعمل ها و توصيه هاي بهداشتي، يه صورت حضوري ويدئو کنفرانس برگزار شد، ۲۲ پروژه باقيمانده را در ۵ استان افتتاح کرد تا وعده اش به مردم عملي و در نهايت هر ۲۲۷ پروژه با سرجمع اعتباري بالغ بر ۳۳ هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان، فراتر از تعهدات به بهره برداري برسد.

اردکانيان عاقلانه وعده داد و صادقانه عمل کرد

وزير نيرو قول بزرگي به مردم داد و در ادامه با وجود چند ماه سخت براي کشور و اتفاقات ريز و درشتي که همه مطلع هستيم اما اجازه توقف و يا کم کاري را نداد و به وعده اش عمل کرد.

در زماني که همه از عدم وعده مسئولان مي ناليم اين اقدام وزير نيرو مرهمي بود تا بدانيم هنوز هم هستند مديراني که با تمام وجود به دنبال اداي دين خود به مردم کشور هستند و سختي شرايط کشور را بهانه و دستاويزي براي کم کاري نمي کنند.

آيا پويش #هرهفته_الف_ايران فقط چندين افتتاح ساده بود؟/معنا بخشي دوباره به عدالت

شايد اين سوال در ذهن شما هم باشد اين هم همان افتتاح هاي معمولي بوده اما نه هدف و نيت از اين طرح بسيار فراتر از يک افتتاح و کلنگ زني هاي ساده و روتين بود.

وزير نيرو در اين پويش که عمده تمرکزش در مناطق محرومتر و کمتر توسعه يافته تر بود، در اين پويش از محرومترين روستا تا برخوردارترين شهر جامعه هدف بود و بنا هم اين بود به مردم اين اطمينان داده شود که وزارت نيرو نگاه عادلانه به توزيع دو زيرساخت حياتي آب و برق دارد و در پي ايجاد شرايطي براي بهبود زندگي براي عامه مردم است.

احياي حلقه مفقوده «آينده نگري در پروژه ها»

هميشه عمر کم پروژه ها محل گله مردم بود و حتي به ضعف دولت و نظام هم در اجراي پروژه هاي ارزشمند ارتباط داده مي شد، يکي از نکات ماندگار اين پويش طراحي و اجراي پروژه ها با افق هاي بسيار بلند مدت بود، شايد دليل دعوت و ديدار وزير نيرو با کودکان و نوجوانان در استان ها و در محل پروژه ها هم اين بود که القا کند بخشي از ثمرات پروژه هاي امروز در آينده و براي فرزندان و آينده سازان اين کشور ملموس تر مي شود.

توجه دادن مردم به اهميت دو زيرساخت آب و برق

يکي از اهداف اين طرح توجه دادن مسئولان در ونله اول و بعد مردم به اهميت حياتي ترين زيرساخت هاي کشور بود، بدون آب و برق زندگي معنايي ندارد و در صورت فراهم نبودن مناسب اين دو منبع نه مي توانيم صنعت، اشتغال و کشاورزي خوبي را شاهد باشيم و نه توسعه و آباداني رقم مي خورد، و اين پويش بنا داشت اين مهم را در کشور نهادينه کند.

تحقق حقيقي توليد و اشتغال بومي

توليد بيش از 85 درصد تجهيزات نيروگاه ها و استفاده از جوانان، نخبگان و شرکت هاي داخلي در تامين و تجهيز پروژه ها به ويژه در حوزه برق از افتخارات اين پويش بوده است، اولين بار است اينچنين به توانمندي هاي داخل توجه مي شود و زمينه استفاده از نيروي انساني بومي و حتي تجهيزات داخلي در اين سطح استفاده مي شود.

هديه اولين ها به مردم

در اين پويش براي اولين بار استفاده از ظرفيت گردشگري سدها، استفاده از پساب تصفيه شده و با کيفيت فاضلاب در توليد محصولات کشاورزي، ايجاد بزرگترين نيروگاه هاي برق بادي براي حراست از محيط زيست و توسعه استفاده از انرژي هاي پاک، تبديل استان هاي درگير با کمبود برق به محلي براي توسعه صادرات برق با ايجاد ظرفيت هاي جديد نيروگاهي و برخورداري روستاها از فاضلاب براي نخستين بار در تاريخ برخي استان ها بخشي از اين اولين ها بود.

بهره برداري از نخستين و بزرگترين ناوگان مبارزه با ريزگرد در کشور از ديگر اقدامات بود که بي سابقه است و از اين پس ديگر شاهد رنج و دردسر مردم استان هاي درگير با ريزگردها از جمله خوزستان نيستيم.

باني اين اقدامات ارزشمند را بيشتر بشناسيم

رضا اردکانيان را اگر کمي جست و جو کرده باشيد مي شناسيد، او دکتراي مديريت منابع آب دارد و از اساتيد و چهره هاي بين المللي دنيا در زمينه آب و محيط زيست است، بسياري از طرح هاي توسعه سازمان ملل در اين دو حوزه در دنيا به راهبري او انجام شد، او البته در کنار فعاليت اجرايي در دانشگاه نيز حضور دارد در ايران او دانشيار صنعتي شريف است و در خارج از ايران نيز در دانشگاهي در کشور آلمان که به درخواست سازمان ملل باني تاسيس آن بود نيز قبل از حضور در ايران تدريس مي کرد.

شايد براي ما قابل تصور نباشد فردي با اين همه افتخار و جايگاه بين المللي و منافع مادي قابل توجه، حاضر شده باشد به ايران بيايد و در سخت ترين شرايط آنهم در وزارتخانه اي که در سالهاي اخير درگير خشک ترين سالها،‌ تَر ترين سالها، سيل هاي ويرانگر و جديداً هم ويروس کرونا و نياز مستمر به آب و برق دست روبرو بوده، به ايران بيايد و با مشکلات دست و پنجه نرم کند، اين اتفاق اما افتاد و شايد مهم ترين نتيجه اين اقدام دکتر اردکانيان زنده شدن اعتماد بود و ايجاد اين باور بود که هستند افرادي که بدون چشم داشت با عشق به کشور و مردمش خدمت ميکنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317931
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    قراربود هزینه های اب و برق را سه ماه به خاطر ویروس کرونا تعویق نمایند.چی شد؟!…

دیدگاه شما