یکشنبه 18 اسفند 1398 - 23:45

پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد هم به میدان مقابله با کرونا آمد/+فیلم

شرکت های دانش بنیان و فعال در حوزه های پهباد های سم پاش، تولید دما سنج های حرارتی و تولید کننده های لوازم بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد با محوریت پارک علم و فناوری یاسوج به میدان مقابله مؤثر با کرونا آمدند.

به گزارش بویـرنیـوز، قطعاً مقابله مؤثر و جدی با ویروس کرونا علاوه بر رعایت توصیه هل توسط مردم، مستلزم در دسترس بودن تجهیزات مورد نیاز شناسایی موارد مشکوک، ضدعفونی اماکن و در دسترس بودن وسایل بهداشتی است.

تقریباً در همه موارد ذکر شده با توجه به نحوه انتشار ویروس و لزوم تزریق منابع به همه نقاط استان، هم اکنون کمبود های موجود موجبات نگرانی مردم و حتی کادر درمانی شده است.

پارک علم و فناوری یاسوج در راستای همین ضروریات و با توجه به توانمندی های ویژه در شرکت های زیر مجموعه اش در زمینه ساخت پهبادهایی با قابلیت سم پاشی و ضد عفونی کننده، شرکت های فعال ساخت تجهیزات تب سنج حرارتی و شرکت های فعال در زمینه تهیه ماسک و مواد شست و شو و ضدعفونی کننده، از اعلام آمادگی جدی برای کمک به روند کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا گفته است.

اعلام آمادگی شرکت صنعت آوران رایان سازنده پهباد های سمپاش و کشاورزی در استان

شرکت صنعت آوران رایان سازنده پهباد های سمپاش و کشاورزی ،از روز نخست شیوع ویروس کرونا در کشور اعلام آمادگی کرده که ظرفیت خود را در اختیار استان بگذارد، این شرکت آنچنان محصولات قابل توجهی دارد که استاندار استان نیز از ضرورت استفاده از این ظرفیت مهم پارک علم و فناوری در راستای ضدعفونی نقاط مختلف استان خبر داد.

قابلیت تولید تب سنج در استان با قیمت مناسب و دقت بالا

شرکت گسترش کاربرد فناوری با برند تجاری آریونت نیز از دیگر  از شرکت های فناور کهگیلویه و بویراحمدی است که برای ساخت تب سنج های الکترونیکی با دقت بالا اعلام آمادگی کرده است.

این شرکت که در زمینه ساخت لیزر تحقیقاتی داشت و به همین دلیل طراحی های اولیه ای از تب سنج داشت از موفقیت در ساخت نمونه اولیه تب سنج های حرارتی خبر داد، تب سنج های تولیدی این شرکت توان رقابت با نمونه های وارداتی را دارد و در قیمت بسیار مناسب هم عرضه خواهد شد و به زودی نیاز استان در این زمینه مرتفع خواهد شد.

این شرکت البته اعلام آمادگی کرده در صورت همکاری و مساعدت دولت، ظرفیت تولید را بالا ببرد تا در مقابله با کرونا در کشور نقش مؤثرتری ایفا کند.

شرکت های فعال در زمینه تولید لوازم بهداشتی و مراقبتی نیز با محوریت پارک علم و فناوری یاسوج در حال تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده هستند تا مردم استان با خیال راحت، مطمئن از تامین نیازهای ضروری خود برای مقابله با ویروس کرونا باشند.

تا آخر ایستاده ایم

رئیس پارک علم و فناوری یاسوج نیز با اشاره به این قابلیت ها در شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری استان، گفت: یکی از اهداف و رسالت های ما کمک گرفتن از دانش و علم روز برای حل مشکلات و چالش های مردم است، امروز میدان شکوفایی این آرمان است و قطعاً ما و شرکت های فناور و نخبه ما در بحران کنونی فراتر از توان و منابع در کنار مردم خواهیم ایستاد.

دکتر سید شمس الدین هاشمی از آمادگی پارک علم و فناوری یاسوج و شرکت های فناور برای مقابله با شیوع کرونا گفت و اظهار داشت: شرکت های ما هم در زمینه ضدعفونی کردن مناطق مختلف با پهبادهای پیشرفته و هم در زمنیه تولید دستگاه های تب سنج حرارتی و ماسک و مواد ضدعفونی کننده فعال هستند و به همکاری شان با دیگر سازمان ها و شرکت ها ادامه می دهند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317885
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما