شنبه 17 اسفند 1398 - 11:47

هشدار به مردم کهگيلويه و بويراحمد/تصميم و عمل اشتباه امروز فردا گريبان همه ما را مي گيرد

روز گذشته بود که سخنگوي وزارت بهداشت از افزايش آمار مبتلايان به کرونا در کشور خبر داد و در بين آمارها اعلام شده تست 6 نفر در استان کهگيلويه و بويراحمد مثبت شده است.

به گزارش بويرنيوز، اين آمار از اين جهت ممکن است قطعي نباشد و بايد منتظر افزايش باشيم که نتايج آزمايش موارد مشکوک در استان به ديگر استان ها ارسال مي شود و چند روزي تا اعلام نتيجه زمان صرف مي شود.

ابداً نترسيد اما نهايت همکاري با توصيه هاي نيروهاي درماني را داشته باشيد

شايد باور کردني نبود تا چند روز پيش هم استان گيلان آمار مبتلايان کمي داشت اما بي توجهي به دستورالعمل هاي وزارت بهداشت و از طرفي عدم نظارت درست و اصولي بر مبادي ورودي اين استان موجب شد هم اکنون اين استان از کانون هاي بحراني باشد.

مرگ چندين فرد بر اثر کرونا و فوت 3 پرستار از جمله آمار نگران کننده در اين استان است.

قطع به يقين بخشي از چالش امروز از طرف بي توجهي و بي تفاوتي خود مردم بوده ، عدم رعايت نکات بهداشتي و بي توجهي به توصيه اکيد در خانه ماندن موجبات اين وضعيت بحراني در آن استان شده است از طرفي متاسفانه هجوم مسافران از ديگر استان ها و ناتواني در کنترل قاطع ورودي و خروجي ها در نهايت دردسر ساز شده است.

در استان کهگيلويه و بويراحمد هم شرايط مشابهي داريم، اينکه هنوز کرونا در استان جدي گرفته نشده و شاهد حضور بيش از حد مردم در خارج از منزل و تداوم دور هم نشيني ها هستيم و اين موضوعات اين پيام را مي دهد که اينجا نيز مستعد تبديل به يک کانون بحراني را دارد.

از طرفي اگرچه مسئولان گفته اند ورودي ها کنترل مي شود اما واقعيت اين است با شيوه عمل کنوني ابداً نمي توان خاطر جمع بود.

با اين چند اصل ساده در امان بمانيد

همانطور که مسئولان بارها گفته اند در خصوص اين ويروس شرط اساسي براي عدم ابتلا و در امان ماندن در وهله اول دوري از اجتماعات، در صورت اجبار حفظ فاصله بيش از 1.5 متري با ديگران، استفاده از دستکش و ماسک و عدم شرکت در مراسمات و دور هم نشيني ها است.

شستن مداوم دست ها و البته ضدعفوني کردن صحيح وسايلي که از بيرون با خود به منزل مي بريد هم نبايد فراموش شود.

تا حد ممکن مراجعات به بانک و استفاده از اسکناس را محدود کنيد.

سفرهايتان را لغو و بخاطر سلامت خود و عزيزانتان فعلا در خانه ماندن و وقت گذراندن با خانواده، تماس با فاميل ها و مطالعه و تماشاي فيلم و سريال را بعنوان مهم ترين برنامه هاي روزانه انتخاب کنيد.

افرادي که به هر ترتيب بايد به محل کار بروند، ضمن رعايت اصول بهداشتي به محض ورود به منزل لباس هاي خود را در جلوي نور آفتاب قرار دهند و سپس دست ها و پس از آن صورت خود را بشويند.

فرصت براي خريد و گشت و گذار هست

قطعاً زمان مناسب براي خريد، تفريح و ديد و بازديد خواهيم داشت،‌امروز بايد تمرکز کنيم بر رفتارهايمان که سبب انتشار ويروس نشويم، با مناسب شدن شرايط هم مي توان خريد کرد، هم مسافرت رفت و هم با همه آنهايي که دوستشان داريم و بخاطر همين دوست داشتن امروز به ديدار آنها نميرويم، در آينده نه چندان دور عرض ارادت خواهيم کرد.

به گزارش بويرنيوز، از مسئولان استان هم انتظار مي رود اجازه چادر خوابي به هيچ مسافري ندهند، در صورت واگذاري خانه ها و هتل ها به مسافران نيز به شدت برخورد و آن را علني کنند تا ديگران فکر تخطي از توصيه ها را نداشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317857
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حسین گفت:

    سلام یه خبری هم از بیمارستان شهید رجایی گچساران بگیرید ببینید دارن چه کار میکنن بخش کرونا رو وسط بیمارستان قرار دادن که محل عبور و مرور بقیه بخش ها هستش این یعنی بی تدبیری و کمک به شیوع هستش

  2. سیسخت گفت:

    والا من درتعجبم که ریاست علوم پزشکی هیچ دلسوزی برای خاکش نداره!این ازرفت وامدهرروزه کارکنان اداری ازیاسوج به سبسخت.این وضع مرکزدرمانی که همیشه چیزی توش پیدانمیشه.چراورودی های شهرراازهردوطرف کنترل نمیکنند؟حتمابایدیکی بیوفته بمیره تامسوولان ازخواب خرگوشی بیداربشن؟چراسیسخت بعنوان یک شهرتوریستی قدغن نشده؟🤔

  3. سعادت حسینی گفت:

    جاداره ازپرسنل زحمتکش ،دلسوز و کادر درمانی بیمارستان جلیل که سکانداراین کازارند ودرواولین خاکریز واولین سنگر با این دشمن منحوس درحال جنگ تن به تن هستند تشکر وقدردانی میکنیم بخصوص،بخصوص تمام عزیزانی که دربخش بستری مستقیما با این مهمان شوم درحال جنگند.عزیزان ،ملت ومردمی قدردان شما هستند دراین شرایط خطیر که خیلی از مسولین تازه به دوران رسده که الان میبایست درمیدان و قوت قلبی میبودند و کمبودها را رفع میکردند متاسفانه درگیر نفسانیات وپستها وغنایم انتخاباتی خویشند واین مردم نیازمند را فراموش کردنده اند.اجر همه شما جانبرکفان با حضرت زینب.درود بر غیرتتان که با کمبودها وحداقل امکانات وبا اینهمه شرایط خطرناک علی وار وباصلابت کنار وهمراه این مردم دردمندید درود بر غیرتتان شیردلان.

  4. Hamidjoon گفت:

    آقا کارمندان زحمتکش بانک یادتون نره تقدیر و تشکر یا عامل انتقال…. ممنون

دیدگاه شما