دوشنبه 5 اسفند 1398 - 18:26

لزوم ورود جدی تر علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در اطلاع رسانی به مردم و نظارت بر داروخانه ها/شایعات جلوتر از مسئولان

این روزها در کهگیلویه و بویراحمد نگرانی هایی از انتشار ویروس کرونا وجود دارد که نبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در داروخانه ها بر استرس ها افزوده است.

به گزارش بویرنیوز، پیش از اعلام رسمی تعیین کردن بیمارستان شهید جلیل بعنوان مرکز اختصاصی بستری کردن بیماران مشکوک به کرونا، این شبکه های اجتماعی بودند که این خبر را نشر دادند.

در ادامه بستری شدن ۳ فرد مشکوک به کرونا را هم این فضای مجازی و شبکه های غیر رسمی بود که به صورت گسترده اطلاع رسانی کردند.

در ادامه همین شایعات موجب شد داروخانه ها راست یا دروغ در اقدامی هماهنگ از نبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مردم بگویند در حالیکه قبل از انتشار این خبر هم ماسک و هم مواد ضد عفونی کننده به وفور موجود بود!

به گزارش بویرنیوز، متأسفانه عدم اطلاع رسانی زود هنگام مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و در ادامه اقدام خلاف انسانیت داروخانه ها موجب افزودن بر استرس و ترس مردم شده است.

از سویی اطلاع رسانی این دانشگاه آنچنان ضعیف بوده که نتوانسته بر شایعات غلبه کند و در کهگیلویه و بویراحمد این شایعات هستند که پایگاه شماره یک اطلاع رسانی به مردم را در دست گرفته اند که ره آورد آن بدبینی مردم بوده است.

مردم کهگیلویه و بویراحمد باید بدانند چیزی برای ترسیدن نیست، با رعایت بهداشت و استفاده از ماسک تنها توسط افراد مشکوک به بیماری میتوان جلوی ابتلای دیگران را گرفت، در صورت ابتلا هم درمان قریب به اتفاق افراد با رعایت مسائل بهداشتی و غذایی صورت می‌گیرد پس چیزی برای ترسیدن نیست، فقط همه باید مسائل بهداشتی از جمله دست ندادن، روبوسی نکردن و شست و شوی مداوم دست ها را در کنار تقویت بدنمان انجام دهیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317407
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مملی گفت:

    کجای کارید شما….اگه میتونین یه گزارش تهیه کنید حتی بیمارستان جلیل که خط مقدم کرونا در استان هست هم پزشک اورژانس لباس ایمنی نداره

دیدگاه شما