چاپ این برگه

نمکی: کرونا را شکست می‌دهیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به مردم اطمینان داد که ویروس کرونا را شکست خواهیم داد.

سعید نمکی روز شنبه در بیست وهشتمین مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده در ریاست جمهوری افزود:‌ ۲۶ روز پیش و در اولین لحظاتی که صدای گام های کرونا را در اطراف کشور شنیدم و اصرار بر اعمال محدویت های داشتم، یگانه مردی که به حمایت برخواستند دکتر جهانگیری بود.

وی به سابقه فعالیت خود در حوزه سلامت کشور و نیز مهار برخی بیماری ها اشاره کرد و افزود: به عنوان یک کهنه سرباز حدود ۳۰ سال مدیریت سلامت بخش کشور را داشته ام و اعلام می کنم کرونا از سر ممکلت رد خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور گفت: با وجود گسترگی این سیلاب ها، هیچ موردی اپیدمی نداشتیم و این امر تحسین سازمان بهداشت جهانی را برانگیخت.

نمکی ادامه داد: در اوج تحریم ها، ویروس «اچ وان ان ۱» را که به مراتب کشندگی بیش از کرونا داشت، با وجود ۱۳ هزار و ۲۰۰ مبتلا مدیریت کردیم و با وجود اینکه در آمریکا ۱۰ هزار مرگ بر اثر این بیماری رخ داد، مانند یک کشور پیشرفته با کمترین ابتلا آن را مهار کردیم.

و با اشاره به راه اندازی بسیج ملی «کرونا را شکست می دهیم» در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور گفت:‌ مطمئن باشید بزودی مردم پیام مهار این بیماری را به نحو احسنت خواهند شنید.

باید بتوانیم از محضر نخبگان در جامعه بهره ببریم

وزیر بهداشت گفت:‌ نخبگان علمی کشور باید بدانند هیچ جا سرزمین مادری آنها نیست و هیچ  دامنی مهربان تر از دامن مادر و وطن نیست و باید بتوانیم از محضر نخبگان در جامعه  بهره ببریم.

نمکی افزود:‌ در جلسات همواره زبان و دلم هماهنگ کار کرده و گفتارهای خود را یک نوع بیان کرده ام، ‌ بنابراین نخبگان  بینظیری در مملکت هستند و اینها افتخاری هستند برای ما، ‌ غصه ما از این است که خیلی از این برگزیدگان و نخبگان ما پا در رکاب رفتن  دارند.

وزیر بهداشت ادامه داد:‌ متاسفانه هر روز موجی از بهترین برگزیدگان را داریم تقدیم بانک ژنتیک کشورهای توسعه یافته می‌کنیم.  این غصه بزرگی است برای ما که دل به اعتلای این کشور و نسل آینده کشور بستیم.

نمکی گفت:‌ قسمت عمده این مساله بر می گردد به اینکه ما شاید در نگهداری این فرزندان توانمندی کافی را نداریم. همواره می گویم با نخبگان و با ویژگان عرصه علم  این کشور به نحو ویژه عمل کنیم.

بیست وهشتمین مراسم تجلیل از دانشجویان برگزیده با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.