شنبه 3 اسفند 1398 - 14:13

آمار مبتلایان «کووید-۱۹» به ۲۸ تن و جان باختگان به ۵ تن رسید/ کشف ۱۰ مورد جدید/ ۷۸۵ بیمار مشکوک شناسایی و بستری شده‌اند

بعد از شناسایی و بستری شدن ۷۸۵ مورد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام معاینات و تست‌های ویژه روی ایشان، شمار مبتلایان به ویروس به ۲۸ تن افزایش یافت.

به گزارش «بویرنیوز»، دکتر کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این باره گفت: با توجه به همزمانی شیوع آنفلوآنزای فصلی و نگرانی‌های ایجاد شده در بین مردم در مورد کرونا ویروس ظرف روز‌های گذشته، هزاران تن به کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کردند که بیش از ۷۸۵ مورد، با علائم شبه آنفلوآنزا تحت نظر قرار گرفته و بستری شدند.
وی افزود: با بررسی‌های انجام شده از بین افراد مشکوک، تا کنون ابتلای تعدادی از افراد از نظر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ بر اساس شواهد آزمایشگاهی، قطعی گزارش شده و بر اساس آخرین نتایج آزمایش‌های انجام شده، ابتلای ۱۰ مورد جدید تا امروز قطعی به نظر می‌رسد.

بد بد نیست بدانید:
فرایند بررسی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونای جدید در کشورمان به این صورن است که از این افراد تستی گرفته می‌شود که نتیجه آن ۴۸ ساعت بعد مشخص می‌شود. یعنی اگر فردی مشکوک باشد، بعد از دو شبانه روز مشخص می‌شود که مبتلا به کووید-۱۹ است یا به ویروس سرماخوردگی یا آنفلوانزا یا ویروسی دیگر مبتلاست.
جهانپور در ادامه گفت: از ده مورد شناسایی شده جدید، ۸ نفر از شهر قم و ۲ نفر از بیماران بستری شده در تهران هستند که ابتلایشان به بیماری قطعی شده است. با این یادآوری، آمار مبتلایان قطعی به کووید-۱۹ از ابتدا تا به امروز ۲۸ نفر است که این افراد عمدتا یا در قم ساکن هستند و یا در شرح حالشان سابقه سفر اخیر به قم دیده می‌شود. البته ندرتا موارد مبتلا که سفر به قم نداشته اند هم داریم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: یک نفر از موارد ۱۰ گانه جدید متاسفانه جان خود را از دست داده است. بر این اساس تا ظهر امروز آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان ۵ تن است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317312
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سارا گفت:

    سلام لطفا اطلاع رسانی کنید چرا بیمارستان جلیل که مرکز کرونا شده تجهیزاتی نداره. پرسنلش حتی ماسک و دستکش نداشتن . همین پرسنل باعث انتقال بیماری میشن. خودشونم داشتن بحث میکردن با مسئولشون که بدون وسیله حفاظتی نمیشه رفت بالای سر بیمار. مسئولشون گفت نداریم همینه اگه نمیتونین انصراف بدید. مگه هزینه ی ماسک و دستکش و لباس استاندارد چقده که اینا با جون مردم بازی میکنن. به جای اختلاص و دزدی به فکر حون و سلامتی مردم باشن

  2. ناشناس گفت:

    من تعجبم در سایر کشورها وقتی اتفاقی رخ میده دولت و مردم خدمات جهادی ارائه میدن اما در ایران صد برابر قیمت جنس میشه مثل تو زلزله کانکس و چادر قیمت ده برابر گرفت. حالا ماسک کم ….

دیدگاه شما