پنجشنبه 1 اسفند 1398 - 23:34

قطعا ویروس کرونا را در کشور مهار می‌کنیم/ وضعیت در قم نرمال است

وزیر بهداشت با بیان اینکه قطعا ویروس کرونا را در کشور مهار خواهیم کرد، گفت: وضعیت در قم نرمال است.

به گزارش بویرنیوز، سعید نمکی وزیر بهداشت در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اظهار داشت: با دستور رئیس جمهور ستاد مقابله با کرونا تشکیل شد و مسؤولیت ستاد با وزیر بهداشت است.

وی افزود: در رابطه با هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های مختلف اقدامات خوبی صورت گرفته است و امیدوارم با این روش به کمترین ضایعه برسیم.

نمکی ادامه داد: ویروس آنفلوآنزا با لطف خدا پاییز امسال مهار شد، میزان کشندگی آنفلوآنزا به مراتب از کرونا بیشتر بود و ما قطعا این ویروس را با هوشمندی مردم و همکاری بین بخشی دستگاه‌ها مهار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اشاعه آموزش‌ها اولویت رسانه‌ها باشد، پرهیز از روبوسی کردن، پرهیز از دست دادن و استفاده از ماسک مورد توجه باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه اخبار ویروس کرونا باشد در لحظه اعلام خواهد شد، گفت: سه روز قبل دو مورد به بیمارستان قم مراجعه کردند که مشکوک بودند و نتیجه آزمایش شبیه به آنفلوآنزا نبود و سرعت پیشرفت به قدری بود که این افراد جان باختند.

وی اظهار کرد: تعدادی از افراد به دلیل اینکه نگران شدند با دعوت ما به مراکز درمانی مراجعه کردند؛ وضعیت در قم نرمال است و موارد جدید امروز کاهش یافته است.

نمکی با بیان اینکه روز گذشته به دلیل موج ایجاد شده از اطلاع‌رسانی، حضور مردم در مراکز درمانی زیاد بود، گفت: این بیماری افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را بیشتر گرفتار می‌کند در کودکان و جوانان کشندگی و گرفتاری نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: یک نفر در اراک ایزوله است که همکار پزشک است که در قم مبتلا شده است و دو نفر در قم بستری و ایزوله هستند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: منشأ اصلی بیماری مشخص نیست و تیمی از پزشکان در حال بررسی موضوع هستند.

وی ادامه داد: حدود ۲۵ تست جدید گرفتیم و در دست بررسی است و پیش‌بینی می‌شود اکثر این افراد به آنفلوآنزا مبتلا باشند.

وی با تأکید بر اینکه تعطیلی مدارس در ستاد بررسی می‌شود، اظهار کرد: فقط روز شنبه در قم تعطیلی مدارس اعلام شد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تصمیمات جدید اعلام می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317224
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. Hamid گفت:

    کجا مهار میکنن هیچ امکاناتی به بیمارستانا ندادن تازه خود بیمارستان ویروسو بیشتر پخش میکنه چون اصولی کار نمیکنن خودم دیروز بیمارستان بودم اوضاع افتضاح بود بدون وسایل حفاظت فردی میرفتن بالای سر بیمارا مسخره بود

دیدگاه شما