چهارشنبه 30 بهمن 1398 - 20:46

سخنان نامزدهای انتخابات بویراحمد و دنا در آخرین نطق عمومی در یاسوج/+عکس

نطق های عمومی نامزدهای انتخابات به ایستگاه پایان خود رسید.

به گزارش بویرنیوز، آخرین نطق عمومی نامزدهای انتخاباتی بویراحمد و دنا با شور و حرارت خاصی دنبال شد و هواداران هر چهار نامزد مطرح بویراحمد و دنا با تشویق های ممتد خود نامزدهای مورد نظر خود را تشویق کردند.

در ادامه سخنان مهم نامزدهای انتخاباتی در جمع هوادارانشان را می بینید:

غلام محمد زارعی:

از همه شما برای حصور در این همایش تقدیر و تشکر میکنم، امروز فریاد بلند یا زهرا در این همایش صدا زدید و افتخار ما این است که متوسل به این بانوی بزرگوار می شویم، میلاد باسعات این بانوی بزرگوار را به زنان شیردل و کسانی که همپای مردان ایستادگی کردند تبریک می گویم.

مردم این دیار به عزت و شرف خود پایبند بودند و در برابر استبداد و استکبار سر فرود نیاورند، تاریخ این استان پر از سربلندی و استقامت است، حرکت امروز شما جلوه ای از این فرهنگ و تاریخ باقی خواهد ماند، نتیجه انتخابات را مشخص کردید که در ۳ اسفند پیروز انتخابات شما هستید تا خدمت به مردم و کمک به پیشرفت جامعه طی شود.

در دوران تحریم ها و جنگ تمام عیار اقتصادی بر عهد خود برای خدمت به شما ایستاده ایم، همه شما بدون احساس خستگی این عرصه را حمایت کردید.

دوران سخت ۸ ساله گذشته با وجود تحریم ها و تهدید ها و کارشکنی ها طی شد وقتی به مجلس رفتم بسیاری از نمایندگان این استان را نشناخته بودند که در ابتدا با معرفی ظرفیت های استان شرایط رشد استان فراهم شود و بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان ( کسانی که با اعداد و ارقام اشنایی  دارند ) برای دوشهرستان تصویب شد، در دوران جنگ اقتصادی و کمبود درامدهای نفتی، امکان رشد و توسعه به سختی صورت میگرفت که ۲ هزار میلیارد تومان در‌خصوص کارهای عمرانی هزینه شد، ۲ هزار میلیارد در بخش طرح های اقتصادی هزینه شده است، اگر از توسعه اقتصادی حرفی بیان‌می شود بدون شک محقق خواهد شد زیرا دارای تجربه ای ۸ ساله برای خدمت هستیم.

روش های خدمتی ما اخلاق مدارانه و متناسب با سیاست های اسلامی بود اما کسانی که برای مجلس نمره ۱۰ می گیرند می گویند خدمتی صورت نگرفته است، مجلس مکانی است که نمایندگان ان باید قدرت چانه زنی داشته باشند و به دنبال تحقق اهداف اینده باشند، وقتی وزرا به استان امده از خدمات تقدیر می کنند و بیان می کنند چطور در مدت ۸ سال ۱۵۰ کیلومتر راه احداث شده است.

ما نگاه قومی و حزبی نداشته و آرا را مصادره نکردیم و کسی نتوانست برای بنده تصمیم بگیرد، شما به کسانی که درچارچوب قومیت و تفکرات قرون وسطایی مردم را دچار ترس می کنند اجازه نخواهید داد چنین مشکلی رخ دهد.

ما باید به سمت جلو حرکت کنیم، کسانی که از این جریان سوء استفاده کردند بدانند شکست خواهند خورد و با پیغام های خود بیان می کنند اجازه بازگشت دهید که ما می گوییم شما خیانت کردید و مردم شما را نخواهند بخشید، معامله گران و فرصت طلبان رفتند چون بنده معامله گر نبودم و معتقدم رای را شما می دهید نه کسانی که معامله گر هستند، جوانان از من حمایت خواهند کرد و انها سرمایه ما هستند و سبب ایجاد امنیت شدند.

محمد بهرامی:

نگران هستیم که چرا شور و شوق را از این استان و شهر گرفته‌اند؟ اگر ستادهای رقبا را با این جمعیت حاضر مقایسه کنید، متوجه خواهید شد که ۹۵ درصد هوادارهای ما از قومیت نیستند.

رأی‌های خاموش ۷۰ درصد هستند که بخش اعظمی از هوادارهای ما رأی خاموشی هستند که جلوی ستادها حضور ندارند، این جمعیت نمی‌خواهند به قومیت رأی دهند بلکه به عملکرد، تخصص، نخبه‌گرایی و شایستگی رأی می‌دهند.

نخبگان و شایستگان شهروندان درجه‌یک هستند که باید امور جامعه را به دست بگیرند، ما از حقوق قانونی و شرعی آن‌ها دفاع خواهیم کرد.

کسی که می‌خواهد نماینده مردم باشد باید اعداد و ارقام را بشناسد، اگر نماینده‌ای نتواند اعداد را تشخیص دهد چگونه می‌خواهد از حقوق مردم دفاع کند؟ حقوق شما در مؤلفه‌ها و شاخص توسعه تضییع‌شده است.

در سطح استان و ملی از حقوق شما دفاع خواهم کرد. چند بار رقبا را به مناظره دعوت کردم که فقط یکی از شاخص‌های توسعه را تجزیه‌وتحلیل کنند ما شعار نمی‌دهیم بلکه با عملکرد صحبت می‌کنیم، ما امتحان پس داده‌ایم؛ هیچ‌کدام از رقبا نمی‌توانند از عملکرد ما خرده بگیرند.

بعضی‌ها سؤال می‌کنند آیا در این شرایط سخت می‌توانید کاری انجام دهید اما پاسخ بنده این است که همه عملکرد و رزومه ما در شرایط سخت رقم خورده است.

بعضی‌ها سؤال می‌کنند آیا تضمینی هست مثل قبل عمل کنید؟ بنده پاسخ می‌دهم دانش، تجربه و تخصص بنده نسبت به گذشته افزایش‌یافته است و این مردم ما را برای حضور در عرصه ملی آماده می‌کنند؛ توان بنده نسبت به خیلی از وزراء بالاتر است.

مطمئن باشید هیچ دولتمردی نمی‌تواند بنده را در رابطه با کار و امور مردم بپیچاند.

جامعه نیاز به نشاط و شادی دارد، جامعه نباید افسرده و پژمرده باشد جامعه‌ای خوشبخت است که شادی بر لبان مردمان آن جامعه باشد.

کسی که صادقانه از حقوق و آزادی شما و توسعه پایدار دفاع خواهد کرد محمد بهرامی است، صدای مردم خواهم بود، دفاع از حقوق مردم جگر شیر می‌خواهد؛ نترسیدن از خطراتی که در این جاده پرپیچ خمی که در پیشرو داریم بازهم دل‌شیر می‌خواهد.

من آماده‌ام جانم را برای رفاه، امنیت و آسایش شما فدا کنم، افتخار می‌کنیم که جان خودم را نثار عظمت و سرافرازی شما و ملت کنم.

نیامده‌ام که جیب خود و بستگانم را از طریق رأی شما پرکنم، وای بر من اگر بخواهم به اعتماد شما خیانت کنم، وای بر من که اگر بخواهم به امانت شما خیانت کنم، اگر قرار بود به امانت‌ها خیانت کنم هنوز شهردار بودم.

بهرامی عقب‌ماندگی استان را تحمل نخواهد کرد

من برای توسعه استان برنامه‌ای که بر اساس نظرات کارشناسی و تخصصی و مبتنی بر آمایش این خطه باشد را دارم.

نماینده‌های قبلی باید پاسخگو باشند آیا برنامه داشته‌اند و برنامه‌ریزی را می‌شناسند؟نمایندگان گذشته دانش و تخصص آن را نداشتند و اگر عقب‌مانده‌ایم علت این است.

امروز رقابت بین دو سمت است؛ یک‌طرف فن‌سالاران و متخصصان است و طرف دیگر افرادی که دانش و تخصص لازم را ندارند.

به‌گونه‌ای دیگر محمد بهرامی از جانب اصلاح‌طلبان و سه کاندیدای دیگر از جریان اصولگرایی به صحنه آمده‌اند.

رقابت در میان جریان‌ها وجود دارد اما هر جریانی که موفق شود نماینده همه مردم است و نماینده یک جریان خاص نیست.

دوستانی که از جریان اصولگرایی در جمعیت حضور دارند بنده قطعاً نماینده آن‌ها نیز خواهم بود.

بنده تحقیر بویراحمد را حتی اگر به قیمت آبرو و جانم باشد تحمل نخواهم کرد و قول می‌دهم از انتخاب خودتان پشیمان نخواهید شد. بنده قول می‌دهم اقتدار به بویراحمد بازخواهد گشت.

مهدی روشنفکر:

انتخابات مظهر تجلی اراده ملت است بر اساس اصول ششم و پنجاه و ششم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، امور کشور باید با اتکاء به آرای عمومی و از طریق انتخابات اداره شود.

دومین شعار جریان ندای وحدت عدالت اجتماعی است امروز همه ما خسته از تبعیض، بی عدالتی بوده و آستین همت بالا زده‌ایم و نفس حضور ما در انتخابات و شکل گیری «ندای وحدت» اعتراض به بی‌عدالتی و تبعیض نظام‌مند مدیران فعلی است ما معتقدیم عدالت معتبرترین ارزش اجتماعی بلکه زمینه ساز تحقق دیگر ارزش‌های اجتماعی از جمله آزادی خواهد بود.

اکنون گرفتار پیرسالاری در مدیریت هستیم و به جوانان خود کمتر امکان بروز و ظهور توانمندی‌ها را داده‌ایم در حالیکه میانگین سن بزرگترین فرماندهان و شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی ۲۵ سال بوده است ولی متاسفانه میانگین سن آخرین دولت نسبت به اولین دولت بسیار بالاتر است.

شایسته سالاری را به عنوان چهارمین شعار خود برگزیدیم تا بتوانیم با انتخاب افراد شایسته زمینه رشد و توسعه استان و شهرستان را فراهم آوریم.

در حوزه صنعت متاسفانه جز چند طرح صنعتی که با سرمایه گذاری دولت انجام شده سرمایه‌گذاری معناداری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا انجام نشده است.

با وجود همه این ظرفیت‌ها هنوز بیکاری در شهرستان‌های بویراحمد و دنا عامل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است امروز از هر سه جوان یک نفر بیکار داریم با وجود همه این ظرفیت‌ها از مجموع ۷۷ هزار خانوار حدود ۳۰ هزار خانوار مستأجر داریم.

عده‌ای دیگر که با تکیه بر ثروت‌های بادآورده در مناصب تصمیم گیری قرار گرفتند، در ترویج قوم گرایی به عریان‌ترین شکل ممکن عمل کرده‌اند و امروز با فرافکنی دیگران را متهم می‌کنند؟ نگاهی به استخدام‌های فله‌ای و قبیله‌ای، پروژه‌های کلان اقتصادی و پیمانکاری بیندازید هر کجا بررسی کنید رد پای افکار محفلی و قبیله‌ای را در عملکرد اینان می‌بینید عزت به تاراج رفته این مردم در این سالها محصول ذلت این آقایان است.

عده‌ای که سالها با عناوین مختلف بر گرده مردم سوار بودند و به چپاول و تطاول مشغول بودند امروز نان و نام خود را در خطر می‌بینند لذا برای جلوگیری از تحقق خواست و اراده مردم دست به هر بداخلاقی زده‌اند و می‌زنند این روزها همه دیده‌اند و می‌بینند که مهدی روشنفکر به جرم ورود به منطقه ممنوعه بی‌رحمانه مورد حمله و تخریب اصحاب قدرت و ثروت قرار گرفته من البته به همه این عزیزان سلام می‌کنم.

ما به همه عزیزان که به قصد قربت و با نیت رضای الهی به ما فحش و ناسزا دادند و می‌دهند گل تقدیم می‌کنیم و به ایشان عرض می‌کنیم دشمن شما مهدی روشنفکر نیست دشمن شما قیم مابی است دشمن شما خود محوری است دشمن شما شکم‌های سیری ناپذیر است دشمن همه ما تکه تکه کردن بویراحمد است.

کوشیده‌ام و می‌کوشم وعده‌های دروغ ندهم به اخلاق وفادار باشم با زبان تهدید با مردم سخن نگویم عزت و شرف مردم را با پول‌های کثیف معامله نکنم و با شما صادقانه حرف بزنم در این راه با منفعت طلبان هر دو جریان دست دوستی نخواهم داد و به فرصت طلبان مجال سوء استفاده از رأی مردم را نخواهم داد از نظرات شما استقبال می‌کنم و نقد عالمانه و کارشناسی را بر دیده منت می‌نهم.

نادر منتظریان:

بویراحمد متحد و یگانه شرط توسعه همه جانبه شهرستان‌های بویراحمد و دنا است، با تقسیم بندی علیا و سفلی، و بویراحمد بالا و پایین مخالفم، این‌ها تنها تقسیمات جغرافیایی است، اما متأسفانه در بحث سیاسی و فرهنگی و شخصی مسائلی مطرح می‌شود که شدیداً مخالف طرح بویراحمد علیا و سفلی هستم.

اما چرا آمده‌ام در صحنه، از ابتدا ثروت وطن بودم و تا انتها هم ثروت وطن خواهم ماند. اما قانون سربازی ایجاب می‌کند در هر جایی سر و خون و جان خواستند نباید دریغ کند، امروز تکلیف سربازیم ایجاب می‌کند در دیار و سرزمینم باشم. مردم سال‌هاست در این جایگاه خسارت‌های فراوانی دیده‌اند امروز تکلیف را باید تعریف کنم که مردم ما خسارت زیادی دیدند. پست جدید سربازیم محلس شورای اسلامی است. آمده‌ام به دروغِ سد کشی و جاده سازی و زیرساخت‌های برق، آب و گاز خاتمه بدهم. مردم عزیز ۴۲ سال از انقلاب با عزت می‌گذرد چقدر باید انتظار می‌کشیدیم که این جاده و راه ایجاد شود.

اگر انتخاب شوم، اثبات می‌کنم که کارها شدنی است. آماده‌ام که همه دستگاه‌های حکومتی را به خدمت مردم دربیاورم. آماده‌ام سطح رفاه مردم را ارتقا دهیم.

آماده‌ام سطح فرهنگ و پاسخ گویی به مردم را ارتقا دهم و حق مردم بویراحمد و دنا را از حلقوم وزارتخانه بیرون بکشم و میان آنها توزیع کنم. آماده‌ام به شهر و دیارم و به بدنه که خدمت گزاری می‌کند و کسانی که مطالبه گر خدمت هستند، بگویم همه جریان‌ها و گروه‌ها و ایلات یکی است.‌ همه نیازمند خدمت هستند و زیر پرچم واحد باشیم و خدمت دریافت کنیم. آماده‌ام عدالت اجتماعی را توسعه و طعم شیرین عدالت را بچشانیم و زیر سایه حکومت اسلامی عدالت را توسعه دهم.

ننگ است برای مسئولی که مردمش کارت یارانه‌اش را به نانوایی می‌دهد و نان قرضی می‌گیرد، آماده‌ام خدمتگزار شما باشم. تا معیشت مردم و اشتغال و مطالبات جوانان اولویت اول باشد،  آمده‌ایم اشراف گری را از بین ببریم، تا از هم‌جنس مردم ، مدیران را منصوب کنیم.

عزیزانم ما شعار مبارزه با تبعیض، فساد و بی عدالتی و توسعه عدالت اجتماعی دادیم. ما آماده‌ام به نظام بگویم کاندیدای جریان انقلاب همراه مردم و برای استمرار انقلاب همیشه می‌ماند و پای کار هست.

آماده‌ایم شهرک‌های صنعتی که یا تعطیل است یا با ظرفیت کم مشغول به کار است. فعال کنیم تا ضمن اینکه رونق تولید داشته باشد، نه تنها جوانان مطالبه گر هستند، بلکه کارمندان ما شغل دوم دارند. آماده‌ایم، تغییر و تحول ایجاد کنیم. که مردم با آرامش و رفاه زندگی کنند. مشاغل روستایی را رونق می‌دهیم تا مردم عزیز ما در روستاها سال‌های سال بتواند زندگی‌شان را از همین راه تأمین کنند. آماده‌ایم احیا و تسهیلات بگذاریم، تا مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد و مردم روستاها را به زندگی خودشان برگردانیم و آماده‌ایم صنایع تبدیلی راه اندازی کنیم تا جوانان ما متضرر نشوند، بی تدبیری‌ها باعث شده باغداران و کشاورزان ما متضرر شوند. این محصول کار کسانی است که فقط دوربین همراه خود می‌چرخانند و مصوبات را یدک می‌کشند. آماده‌ایم نعمت آب در قالب چشمه و رودخانه پر آب بویراحمد و دنا بیاورم.

در روز دوم اسفند اگر موفق شدیم، یک لحظه از وقتم به بطالت نخواهد گذشت و بدعت‌هایی که دیگران گذاشتند را نخواهیم داشت و به کارمان خواهیم پرداخت. کمیته‌هایی از آخرین نقطه در زیلایی تا بابکان و جلیل تشکیل می‌دهیم و به مشکلات خواهیم پرداخت.

از لودابی های مهربان که با مهربانی ما را پذیرفتند، چه اتفاق بزرگی در آنجا افتاد. در پاتاوه و سادات محمودی مردم سنگ تمام گذاشتند، روزها است که مردم در پاتاوه و لوداب و مارگون اظهار خوشحالی می‌کنند، و به یاری خداوند و همراهی مردم موفقیت حاصل می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=317172
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    ای ما شا الله ۴ تاش مجلسند

  2. بویراحمد گفت:

    معنی ایگپ چنه که همشه نهان یک روز فقط ایخو دردسرش هم یک روز بو سیشو جم وابو ما به سخنان یکیش گوش کردیم بگیم او سه کاندید دش چه بارشونه بی تدبیری تا کی

دیدگاه شما