شنبه 26 بهمن 1398 - 9:14

7 غذای سالم که از پرخوری جلوگیری می کنند

بويرنيوز– جلوگیری از پرخوری

آنچه ما می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم این است که چگونه می توانیم پرخوری خود را کنترل کنیم. بسیاری از ما به مواد غذایی اعم از قند ، چربی و نمک زیاد معتاد شده ایم و مانند هر اعتیاد دیگر ، ما فقط به مواد غذایی پر از ضرر نیاز بیشتری داریم.

اگر می خواهید وزن کم کنید و یا شیوه زندگی سالم تری اتخاذ کنید ، غالباً به شما توصیه می شود از خوردن زیاد قند ، چربی و نمک خودداری کنید. با این وجود ، غالباً برای شما جایگزین های سالم باقی می ماند.

ما لیستی از غذاهای مغذی تهیه کرده ایم که با خوردن آنها مدت زمان بیشتری احساس سیری می کنید. آنها همچنین به راحتی در هر جایی پیدا می شوند.

7. موز

موز حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است
یک موز میان وعده کامل است. آنها سالم هستند و خون را غلیظ می کنند. آنها نسبتاً ارزان هستند و در طول سال در دسترس هستند. موز همچنین باعث تقویت عملکرد قلب می شود. مقدار زیادی پتاسیم برای بدن شما تامین می کند. موز همچنین حاوی مقدار زیادی ویتامین B6 است و همچنین سرشار از فیبر است.

6. تخم مرغ

تخم مرغ باعث سیری طولانی مدت می شود

تخم مرغ در واقع یک غذای فوق العاده است. تخم مرغ مملو از مواد مغذی ، ویتامین ها و  پروتئین می باشد. پروتئین سیری طولانی مدت را تضمین می کند!

5. بادام

بادام سرشار از پروتئین و فیبر هست

بادام یک نوع محبوب در بین آجیل ها است. آنها را می توان به صورت خام یا بو داده میل کرد . بادام پر از ویتامین E ، منیزیم و چربی های اشباع نشده است (وقتی می خواهید وزن کم کنید بادام گزینه خوبی است) این بدان دلیل است که 10 تا 15٪ چربی توسط بدن جذب نمی شود. در نتیجه کالری کمتری مصرف می شود و از آنجا که سرشار از پروتئین و فیبر هستند ، احساس سیری بیشتری می کنید. بنابراین شما هم کمتر چیزهای ناسالم می خورید!

4. آووکادو

آوواکادو متابولیسم بدن را تسریع می بخشد

اگرچه یک آووکادو کامل حاوی حدود 322 کالری است ، اما با این وجود به شما در کاهش وزن سریع و سالم کمک می کند. آنها اشتهای شما را کاهش می دهند. متابولیسم بدن را تسریع می بخشند و می تواند از پرخوری جلوگیری کند. دلیل این امر این است که آووکادو مملو از چربی ها و فیبرهای سالم است.

3. کره بادام زمینی

کره بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب زیادی است

کره بادام زمینی سالم است! بسیاری از افراد بلافاصله وقتی شروع به رژیم لاغری می کنند ، شیشه کره بادام زمینی را از رژیم غذایی خود حذف می کنند. زیرا کره بادام زمینی چربی است و به همین دلیل برای رژیم لاغری آنها مناسب نیست. اما این واقعیت ندارد!

درست است که کره بادام زمینی حاوی اسیدهای چرب زیادی است. اما اینها اکثراً اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که اطمینان می دهند بدن شما با کارایی بیشتری چربی بدن را می سوزاند. بنابراین چربی اضافی در بدن ایجاد نمی کنید. عاقلانه است که از کره بادام زمینی بدون قند و نمک اضافه شده دوری کنید و به سراغ یک گزینه ارگانیک بروید.

البته ، ما نمی گویم که شما باید به “رژیم غذایی کره بادام زمینی” بروید ، اما یک ساندویچ کره بادام زمینی با غلات سبوس دار ، هر روز مشکلی ندارد!

2. جو دوسر

جودوسر صبحانه ای عالی و مناسب است

جو دوسر: مقوی ، ارزان ، آسان و همه کاره!

از آنجا که جو دوسر جو حاوی عناصر فیبر محلول زیادی است ، نوعی اسفنج ایجاد می کند و معده را برای مدت طولانی “پر” نگه می دارد. علاوه بر این ، کربوهیدرات های موجود در جو دوسر به آرامی جذب می شوند. در نتیجه ، افزایش قند خون سریع وجود ندارد و انرژی به آرامی به خون منتقل می شود. صبحانه ای عالی و مناسب است.

1. سیب

جلوگیری از پرخوری

سیب فواید سلامتی زیادی دارد. به عنوان مثال ، آنها پر از ویتامین C و فیبر هستند. افزودن یک سیب به میان وعده های روزانه شما نه تنها باعث می شود میوه و سبزیجات کافی دریافت کنید. فیبر باعث ایجاد احساس سیری می شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316895
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما