جمعه 25 بهمن 1398 - 18:23

آخرین اظهارات نامزدهای انتخابات کهگیلویه و بویراحمد/از تلاش برای برگرداندن عزت تا مبارزه با داعش و شرط کناره گیری از انتخابات!

بویرنیوز: در ادامه اظهارات مهم نامزدهای انتخاباتی شهرستان های استان کهگیلویه و بویراحمد در روزهای نخست را آوردیم.

در این سخنان از تلاش نامزدها برای برگرداندن عزت شهرستان ها گفته شده تا ادعای جانب داری فرمانداری از نامزدهای مشخص و معروف و پیشنهاد یکی از نامزدها برای کناره گیری از ادامه روند انتخابات!

حوزه بویراحمد و دنا:

غلام محمد زارعی:(آبادانی زیادی در بویراحمد و دنا اتفاق افتاد، موفقیت در 2 اسفند قطعی است)

این مسیر نورانی که به نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است، ان شاء الله در 2 اسفند ماه 98 به سربلندی، سعادت و موفقیت می‌رسد. [فریاد یا زهرا (س) مردم]

فصل سوم خدمتگذاری را تحت عنوان موج سوم «یا زهرا (س)» با شتاب، شناخت عمیق و بهتر و تجارب ارزنده عملیاتی می‌کنیم.

به محضی که خداوند متعال به ما توفیق داد که پا به این عرصه بگذاریم، شعار «بازگشت به مردم، پرسشگری مردم و پاسخگویی مسئولان» را مطرح کردیم و در این 8 سال گذشته به گونه‌ای عمل کردیم که سطح مطالبات و پرسشگری مردم را افزایش دهیم.

نگاه من به تمام روستاها نگاه توسعه گرانه بود و همه غم و تلاش خودمان را برای آبادانی مناطق مختلف گذاشتم. در بحث آسفالت روستاها، گازرسانی به روستاها، توسعه کانال‌های آب کشاورزی و تسهیلات رونق واحدهای تولیدی خرد و بزرگ فعالیت‌ها و اقدامات خوبی انجام گرفت.

همواره دیدگاه‌ها و نظرات همه برای من قابل احترام بود. به احزاب و سیاسیون که در کنار مردم بودند، احترام گذاشتم، با مردم بدون تکبر و غرور حرف زدم، در کنار آنها بودم. با آنها نشستم و برخاستم. با زبان خود مردم با آنها حرف زدم. در زیر پرچم یا زهرا (س) وحدتی برقرار کردیم که همه باشند.

محمد بهرامی:(بیشتر درآمد جمعه بازار متعلق به بویراحمد سفلی است پس نیاز نیست برای توسعه یک منطقه  حتماً نماینده از از همان منطقه وجود داشته باشد)

متاسفانه شاخص های مختلف که لایق شما است محقق نشده است، ما باید اخلاق را مبنای کار خود قرار دهیم چرا بعضی ها بد اخلاقی می کنند، چرا بعضی ها سوء استفاده می کنند، قطعا مردم جواب این بد اخلاقی ها را در ۳ اسفند خواهند داد و ما در این روز جشن پیروزی خود را خواهیم گرفت.

این جریان بر اثر عملکرد بوجود آمده  است، ما شیوه های اجتماعی را تغییر خواهیم داد ما باید قدر این جلسات را بدانیم چون از نزدیک با مردم ارتباط بر قرار می کنیم،این سفرها بهترین داده ها را در اختیار مسئولین قرار میدهد البته کسانی که اهل کار باشند و مسئولینی که راهکاری برای مردم داشته باشند متاسفانه بعضی از مسئولین درد این مردم را نمی فهمند چون خودشان درد ندارند.

من همه را یکسان می بینم و اهل شعار نیستم، نمونه جمعه بازار شهر یاسوج یک در آمد پایدار که ۹۸ درصد آن متعلق به بویراحمد سفلی است پس نیاز نیست که حتما نماینده از یک قشر خاص و یا قوم خاصی باشد که اگر فردا در تراز ملی قرار گرفت باعث سرافکندگی شما نشود.

من میتوانم طرح های در رده بالا برای مردم داشته باشم مردم اعتماد به مسئولین ندارند اینها چکار کردند با مردم،این جای تاسف است .وقتی به شهرداری آمدم وقتی قولی را به مردم داده ام شش ماه طول کشید تا اعتماد مردم را جلب کنم چون به من می گفتند که شما هم مثل بقیه قول میدهید و عمل نمی کنید ولی عمل کردیم.

چه کسی باید از حقوق شما دفاع کند و شاخص های شما را بگیرد؟ در سطح ملی چه کسی باید از حقوق شما دفاع کند؟ آیا نمی توانستند اعتباراتی که در دهه ۸۰ و ۹۰ به این استان به حوزه آب تعلق گرفت  یک سد در این شهر ایجاد کنند تا مهاجرت به یاسوج صورت نمی نگرفت.

مطمئن باشید چه در سطح ملی و چه در سطح استانی حق شما را خواهم گرفت، قول می دهم که با دست خالی  در این استان انجام دهم ،من در شهرداری این کارها را انجام داده ام مثل جمعه بازار،کمربندی زیر تل و آبشار یاسوج که همه می بینید و مدارک آنها در شهرداری موجود است.

نادر منتظریان:(عزت از دست رفته بویراحمد و دنا را پس می گیرم)

تکلیف سربازی باعث شده است تا در سنگر مجلس پاسدار و مدافع این مردم باشم و با فساد و سوء مدیریت مبارزه کنم و برای جوانان و معیشت مردم تلاش کنم.

ناکارامدی ها و نقد بر وضع موجود باعث حضورم در این میدان شده است و از روزی که اشرافی گری در طبقه مدیران راه افتاد سفره مردم خالی تر شد.

دشمن در این ۴۰ ساله  همیشه بدنبال توطئه بود اما مردم با حضور در صحنه خنثی کننده فتنه ها بودند پس حق این مردم وضع موجود نیست، باید مجلسی تراز انقلاب داشته باشیم تا از فقر و این مشکلات خارج شویم .

با تغییر و تحول توسعه را ایجاد کنیم و عزت از دست رفته بویراحمد و دنا را باز پس گیریم.

بدون اینکه پیامکی بفرستم مردم از تمام طوایف و جریانات و اقوام همه آمده بودند بدون اینکه حتی یک خودرو بفرستیم مردم آمده بودند.

مهدی روشنفکر:(برای مبارزه با تفکر داعشی آمدم)

یکی از شعار های ندای وحدت خواهد بود من مهدی روشنفکر فرزند انقلاب هستم و همه امکانات خود را مدیون انقلاب اسلامی می دانم.

فرزندان این انقلاب دنبال راه سومی می گشتند و به همین دلیل مجلس انقلاب اسلامی تشکیل یافت، در این چارچوب برادر بنده شهید قباد روشنفکر و برادران شما خون دادند تا این انقلاب جان بگیرد.

مجلس انقلابی باید در راه شعار نه غربی و نه شرقی حرکت کند و امروز ما نیازمند به مجلسی انقلابی با فرزندانی انقلابی هستیم، امروز ما در  می یابیم که از انقلاب و اهداف فاصله گرفته ایم و بنده معتقد هستم مردم ما انقلابی هستند و با قلاب ها و شیاطین میانه ای ندارند.

برخی از آقایان به جای ریل گذاری برای توسعه این منطقه به دنبال استخدام های فله ای و رانت های خانوادگی هستند، این ها در شهر زندگی می کنند ولی قبیله ای عمل می کنند، من آمده ام تا با حلاجان عرضه سیاسی مبارزه کنم.

فساد مالی و فرصت طلبی سیاسی رقبای اصلی ندای وحدت هستند و  با کمک شما عزیزان ۲ اسفند را به زمان تحول در شهرستان بویراحمد و دنا تبدیل خواهیم کرد و بدانید ریشه تبعیض و فساد را می خشکانیم.

برادران و خواهران من، ایران‌ِ امروز نیازمند ایثار دوباره‌ فرزندان اصیل انقلابی خویش است تا با تشکیل مجلسی انقلابی، خدمت بی‌منت را رواج دهد و عزت به تاراج رفته‌ مردم بازگرداند و بویراحمد و دنا دوباره شکوه و غرور گذشته‌ خویش را بازیابد.

نقشه‌ی راه من مبارزه با تفکر داعشی و غارتگری اقتصادی و ماکیاولیسم سیاسی‌ست، من آمده‌ام تا با حلاجان عرصه‌ سیاست که انالحق می‌گویند و توهم خودحق‌پنداری دارند، مبارزه کنم.

حوزه گچساران و باشت:

بهنام همتی:(ادعای جانب داری فرمانداری از نامزدهای مطرح)

محل ستاد انتخاباتی بنده در ابتدا در چند قدمی میدان سه راهی مشخص شده بود که به صورت کتبی به بنده اعلام کردند برپایی ستاد در این مکان ممنوع است،حالا برخی کاندیداها نیز در چنین مکانی ستاد انتخاباتی برپا کردند که هیچ مخالفتی هم نشد.

بنابراین نطق انتخاباتی بنده را اولین برنامه از نطق انتخاباتی کاندیداها تعیین کردند، آنهم بر اساس چاق و لاغری کاندیداها، یعنی اینکه متولیان امر انتخابات بحث کاندیداهای مطرح و غیر مطرح را بیان کردند!!؟که در جای خودش بسیار عجیب است.

این چه انصافی است، معتقدم که این انتخابات کاملا هدایت شده است و همین الان جمعیت زیادی در محل نطق انتخاباتی بنده جمع شدند اما بدلیل نبود تجهیزات و عدم فراهم کردن زیرساخت ها از سوی مسئولان امر تصمیم براین اقدام شد که نطق انتخاباتی ام را لغو کنم که با عرض تاسف از همه عزیزان و حامیانم پوزش می طلبم.

غلامرضا تاجگردون:(حق بانوان بیشتر از اینهاست، پشتم را بگیرید تا به جرأت بگویم لرهستم )

جوانان آمدند، آنان که فکر می‌کردند جوانان می‌خوابند، کور پنداشتند، با هر درد و آسیبی که داشتند باهم می‌مانیم و دیارمان را می‌سازیم سختی را گذراندیم نسخه‌ها را پیدا کردیم و درمان کردیم هم اکنون این راه خوش سیما را به هیچ کس نخواهم فروخت.

هر چیز که خواستید نوشتید، ولی این را بدانید ما درخت بلوط سبز قامتیم ریشه در خاک داریم و یادتان رفته که ما چه کسی هستیم.

جوانان عزیز و پدران پشتم را همچون دو دور گذشته بگیرید تا دست توانای شما باشم، پشتم را بگیرید تا به جرأت بگویم لرهستم و صدایم نلرزد و گلویم نخراشد و بگویم حق مردمم همین است.

پشتم را بگیرید تا بتوانم مانند کوه دنا استوار فریاد بزنم مانند زنانی که هواپیما سقوط کرد بگویم‌لر هستم و برای حق مردم خودم فریاد بزنم.

بانوان حقتان بیش از آنچه بود که در گذشته بود چون حقتان بیشتر است.

سید قدرت حسینی:(ما در روز رأی گیری به بی‌عدالتی، تبعیض‌های ناروا، استخدام نورچشمی‌ها نه می‌گوئیم.)

فرامین رهبری را در خصوص حل مشکلات اقتصادی و غیره که سال‌هاست معظم له بر روی آن تأکید دارند، ان‌شاء‌الله جهادی به آن عمل می‌کنیم.

دلسوزان نظام مصمم هستند از این دوره طوری زیر مجموعه‌ها کار کنند که دیگر مشکلاتی که در شأن و زیبنده مملکت نیست، به وجود نیاید. و مردم شاهد یک اقتصاد پویا و شکوفا باشند. نه اقتصادی که 4 درصدی‌ها را فربه‌تر و قشر مستضعف را ضعیف‌تر کنند. این چه وضعی است که فردی بتواند با رانت میلیاردها تومان تسهیلات بگیرد، اما جوانی برای یک وام ازدواج باید شبانه روز بدود. این خوبیت ندارند و ما همچنین چیزی را نمی‌خواهیم.

ملت ما شأن و جایگاه‌هاشان بالاتر از این است که به دلیل سهل انگاری برخی در مشکلات اقتصادی غرق شوند. این نظام در بحث امنیت ملی از اقتدار بی نظیری برخوردار است و باید در بحث اقتصادی، شغل‌های پایدار و رونق اقتصادی هم از اقتدار برخوردار باشد. باید با طراحی بسته‌های اقتصادی کارشناسی شده، نگرانی مردم را در بحث اقتصادی کاهش دهیم.

با شور و شعورتان و با فضل خدا در این انتخابات موفق حواهیم شد، بنده هم به عنوان فرمانبر شما، به عنوان نوکر ملت ان‌شاء‌الله فرمان شما را خواهم برد.

ما در روز رأی گیری به بی‌عدالتی، تبعیض‌های ناروا، استخدام نورچشمی‌ها نه می‌گوئیم.

حوزه کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده:

حاج محمد موحد:(به خدمات و ردیف های بودجه شهرستان نگاه کنید ببینید متعلق به دوره کی است،موحد وقتی کهگیلویه و گچساران را تحویل گرفت چه داشتند؟ این را پاسخ دهید، آب، جاده، برق، فضای آموزشی، دانشکده داشت، مخابرات داشت چه چیزی داشت؟ )

اجازه دهید برادران و خوهرانم، استقلال ما در شرایطی است که امروز تمامی دنیا انگشت حیرت گرفته است که بعد از 40 سال این انقلاب که این قوم و ملت چه جنسی هستند، در مقابل تمام دنیا ایستادند و سر ذلت در برابر هیچ کسی را نپذیرفتند و دنیا مجبور شد سر تسلیم در برابر این ملت فرود آورد.

شما برای یک امر حساس به نام انتخاب آمدید، انتخاب برای چه چیزی؟ برای مجلس شورای اسلامی که اگر به قانون اساسی مراجعه کنید خواهید دید که قسمت اعظم از قانون اساسی، جایگاه مجلسی که شما برای شکل‌گیری آن اینجا جمع شده‌اید را مشخص می‌کند.

مجلسی که در تمام امور می‌تواند دخالت کند که امام فرمود در رأس امور است، مقام معظم رهبری فرمود ضمن اینکه در رأس امور است باید ریل‌گذار برای دولت باشد.

به نظر شما مجلس و نماینده مردمی که نماینده باید عصاره آن باشد باید دارای په ویژگی‌هایی باشد؟

باید وقتی که نماینده به پارلمان ورود می‌کند و پشت تریبون سؤال از وزیر قرار می‌گیرد وزیر باید لرزه بر اندامش بیافتد.

برادران و خواهران شما برای یک انتخابی آمدید که از یک مسوولیت عمیق برخوردارید، دقت کنید که مسولیت شما هم به اندازه من سنگین است و باید انتخاب را به گونه‌ای رقم بزنید که تاریخ شما را به نام مردم بزرگ یاد کند.

موحد وقتی کهگیلویه و گچساران را تحویل گرفت چه داشتند؟ این را پاسخ دهید، آب، جاده، برق، فضای آموزشی، دانشکده داشت، مخابرات داشت چه چیزی داشت؟

ممکن است بگویند کار دولت است، ما هم می گوییم آفرین دستتان درد نکند، چه طور وقتی نوبت به موحد می‌رسد کار دولت است ولی نوبت به بقیه که می‌رسد کار شاه غلام است! (تشویق حضار)

برادران و خواهران روزی که موحد کهگیلویه را تحویل گرفت در 8 سال کهگیلویه و گچساران بودیم، کهگیلویه با هزار و 130 روستا فاقد همه امکانات آموزشی، بهداشتی، جاده، آب، برق، گاز و هرچیزی که به ذهن شما خطور کند از همه آنها محروم بوده است.

حوزه گسترده‌ای بود که تنها سرکشی از آنها زمان زیادی را می‌طلبید، اما به حول و قوه الهی موحد پاشنه کفش خود را محکم بالا آورد و در 16 سال امان از زندگی خود گرفت برای خدمت به مردم.

اگر می‌بینید امروز جاده دهدشت – چرام اگر می‌بینید جاده چاسخار به طسوج و قسمتی از مسیر این مردم محروم سامان دهی شد، بعد از موحد هم به همان حالت در آمده است از عملکرد آن زمان است.

آن زمان، عزیزی از همین شهرستان در سازمان برنامه و بودجه در آن روز حضور داشت، همه می‌دانید از مخالفین فکری من بود اما آن روز آمد یک شهامت و مردانگی انجام داد و من تحسین کردم، وقتی در جلسه دولت آقای احمدی نژاد در یاسوج پیشنهادی داده شد برای یک دانشکده در گچساران، من هم پیشنهاد دادم برای دانشکده  صنعت، معدن در چرام، وزیر علوم در یک سمت من نشسته بود و وزیر نفت در طرف دیگر، وزیر علوم گفت مگر می‌شود در روستا استاد دانشگاه ببرم و نمی‌توانم زیر این بار بروم.

اکثر روستاهای بالای 50 خانوار چرام خانه بهداشت برای آنها احداث شد در دوران موحد، تجهیز مرکز سلامت چرام و نیازمندی‌های ان روز حوزه چرام و روستاها و مناطق مربوط چرام در حد استاندارد آن روز اجرایی شده است.

اما یک سؤال دیگر هم دارم، بیمارستان چرام چه سالی کد دار شد و ردیف گرفت، بروید لایحه بودجه سال 96 و 97 مراجعه کنید بودجه بیمارستان چرام چه سالی ردیف دار شد.

یک سؤال دارم، فنی و حرفه‌ای که جز پروژه‌های بی بدیل است و تا موحد نماینده بود رسید به مراحل نسبتاً پایانی الان چه وضعیتی دارد؟ و چقدر می‌توانست اشتغال ایجاد کند.

نیروی انسانی، همه می دانیم یکی از شهرستان‌هایی که در حوزه کهگیلویه بزرگ از یک پتانسیل استثنایی برخوردار است شهرستان چرام است، الان مدیرانی از حوزه چرام داریم که ملی هستند و هم در جایگاه‌های مختلف و مهم هستند، در دوران نمایندگی حقیر زمینه ارتقای خیلی از نیرورهای مختلف این شهرستان و این حوزه در نظر گرفته شده است و در زمان نمایندگی بنده در یک دوران نزدک به 16 مدیرکل از حوزه کهگیلویه بزرگ مدیر کل بودند و همینجا هم عرض می‌کنم به انهایی که احساس می‌کنند فرهنگ مردم مشکل دارد که اقا اگر موحد آمد همه را قلع و قمع می‌کند مثل چه زمانی؟

موحد کسی بود که در دوران نمایندگی‌اش با دولت اصلاح طلب و اصولگرا کار کرد و آنچه برایش معیار و میزان بود و به آن اهمیت می‌داد معیارهای ارزشی نظام، انقلاب, رهبری بود با هر گرایشی اصولگرا، اصلاح طلب کارکرد و این معیار بود و الان هم معیار همین است و با همه کسانی که این دیدگاه را داشته باشند موحد در کنارشان است، و برای خدمت به مردم انجام وظیفه می‌کند.

عدل هاشمی پور:(رقبای من تعهد بدهند و بنویسند پروژه‌های شروع شده را تکمیل می‌کنم در حضور نمایندگی مردم در مجلس را قباله می کنم به آنها می‌دهم.)

رودخانه مارون تا تالاب شادگان و بهبهان می‌رفت و زمین‌ها را آباد می‌کرد اما زمین‌های چرام و کهگیلویه در مسیر این رودخانه تشنه بودند!  هنوز صحت انتخابات تایید نشده بود پیگیر تخصیص حقابه مارون شدم.

آبرسانی به زمین‌های دهدشت غربی۱۰ سال گذشته شروع شده اما متوقف شده بود. طی سه سال گذشته لوله‌گذاری در دشت سوق آغاز شده و ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

خوشحال‌ترین روزی که در دوران خدمتم داشتم روزی بود که آترا در دیشموک و قلعه رئیسی و دشمن زیاری جمع آوری و منابع طبیعی از تیغ اره‌ها آزاد شد.

خدمات گسترده در بخش بهداشت و درمان و تامین تجهیزات پزشکی از دیگر خدماخی است که با پیگیری‌های مداوم حاصل شده است.

رقبای من تعهد بدهند و بنویسند پروژه‌های شروع شده را تکمیل می‌کنم در حضور نمایندگی مردم در مجلس را قباله می کنم به آنها می‌دهم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316850
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما