یکشنبه 20 بهمن 1398 - 14:38

سخنان داغ نامزدهاي انتخابات از ادعاي خدمت تا وجود پول هاي کثيف!/بخش اول بويراحمد

اين روزها جلسات انتخاباتي در بويراحمد و دنا بسيار محسوس و علني در حال برگزاري است.

بويـرنيـوز– اگرچه نامزدهاي انتخاباتي و سايت هاي حامي آنها بنا دارند موجي در حمايت از نامزدها شکل دهند اما واقعيت اينست در بويراحمد و دنا هنوز موج مثبت و تمام کننده اي براي هيچکدام از نامزدهاي انتخاباتي بوجود نيامده است، از طرفي مردم هم پذيراي همه نماينده ها مي شوند و حضور مردم در تجمعات افراد و يا استقبال از نامزدها را به هيچ عنوان نميتوان حمايت تمام و کمال از فلان نماينده دانست.

در ادامه اما به مرور برخي مواضع مهم نامزدهاي حوزه انتخابيه بويراحمد و دنا مي پردازيم:

محمد بهرامي:

کسی که نماینده می‌شود و در سطح‌های مختلف مسئولیت می‌پذیرید قرار نیست که از یک نقطه جغرافیایی خاص باشد قرار هست که شایستگان انتخاب شوند اگر می‌خواهیم شرایط عوض شود اگر شرایط خوب و مناسب هست همین روند را ادامه دهید، اما اگر مناسب نیست باید تغییر ایجاد شود، تغییر توسط مردم ایجاد می‌شود.

جمعه‌بازار در شهر یاسوج بدون هزینه برای دستگاه‌های دولتی، شهرداری و استفاده از خزانه راه‌اندازی کردیم اما آن زمان هزار و ۵۰۰ شغل پایدار برای مردم ایجاد کردیم. حدود ۹۸ درصد کسانی که مشغول به کار شدند و الآن یک درآمد پایدار دارند بویراحمد سفلی بود و نگاه سیاسی، جناحی و قومی نداشتم.

مطمئن باشید پتانسیل‌های خوبی در این منطقه هست و حتی اگر پول در این کشور نباشد و شرایط مناسب نباشد من با دست‌خالی باز می‌توانم حداقل چند حرکت بنیادی در این منطقه انجام دهم که مثل گذشته در معیشت و اشتغال مردم تأثیرگذار باشد اما این فرصت را مردم باید به دست بیاورند. آقایانی که در قدرت هستند شاید دوست نداشته باشند این شرایط برای ما فراهم شود که برخی‌ها به حاشیه بروند این را مردم باید کمک کنند و مردم باید این شرایط را ایجاد کنند منهای مردم نمی‌شود ما باید در کنار مدرم باشیم.

اگر در این عرصه وارد شدم این خواست مردم بود نه خواست ایل و طایفه‌ی خاصی بود، مطمئن باشید که ورود من کاملاً متفاوت‌تر از رقبای خودم هست و بازهم مطمئن باشید یک مدل جدید ایجاد خواهیم کرد مدلی که خواست مردم باشد در راستای منافع و نیازهای مختلف مردم باشد.

امروز شایسته سالاری در انتصابات به محاق رفته و افراد زیادی که در سمت ها و پست های مختلف قرار میگیرند که توانایی، تخصص، تعهد و تسلط لازم ندارند، اگر بتوانیم مجلسی توانمند و پویا داشته باشیم میتوان امید به حل مشکلات مردم را داشت، نماینده باید وکیل واقعی مردم باشد و حتی در مسائل کلان با مردم مشورت و گفت و گو کند آیا نمایندگانی که به عنوان وکلای مردم در خانه ملت تصمیم میگیرند خیلی از تصمیمات آن ها، اساس منافع مردم و جامعه  است؟

مهدي روشنفکر:

باید پرورش و آموزش به عنوان دوبال رستگاری یکسان دیده شوند و یکسان رشد کنند تا خدای ناکرده دچار رشد کاریکاتوری و نامتوازن دانش آموزان نباشیم.

معلم به عنوان نقطه کانونی و محور اصلی آموزش باید بدون دغدغه معیشت به آموزش بپردازد، شغل دوم معلم یعنی فاجعه در سیستم آموزشی، باید بدنبال تربیت دانش آموز مستقل، خودکفا، خوداتکا، پرتلاش و اهل پژوهش بود و نه بدنبال تکرار طوطی وار متون کم محتوا، باید مدارس را جذاب کرد، باید زنگ ورزش جایگاه دیگری داشته باشد، باید مدرک گرای جای خود را به کارامد محوری دهد، باید بدنبال مسائل کاربردی‌تر رفت تا انباشت تئوری‌های بدون اثر، عدالت آموزشی هم از لحاظ کیفی و هم ازلحاظ کمی باید در رأس دغدغه‌ها قرارگیرید، باید معلوم شود بدنبال تکمیل کدام تکه پازل انقلاب اسلامی در مدارس هستیم، باید بدنبال تربیت دختران دانش آموزی کارامد، باورمند، باشیم که درس‌های زندگی و مادری و رشد و تعالی آینده را در مدارس بیاموزند، متون آموزشی باید در تراز انقلاب باشد. کما اینکه شاهد اقدامات خوبی هستیم، اما لازم است که بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

او چند مرتبه اي از پول هاي کثيف انتخاباتي گفت و بيان کرذه: عزت، شرف و کرامت بویراحمد و دنا قابل خرید و فروش نیست.

ما کاسبان پروژه، رانت و پیمان را از عرصه تصمیم سازی برای همیشه جدا خواهیم کرد، نباید مجلس را به دلال خانه تبدیل کرد، عده‌ای کرسی نمایندگی مجلس را با صندلی بورس اشتباه گرفته‌اند، مجلس جای دکانداری نیست.

جای تاسف فراوان دارد که سالیان سال است استان کهگیلویه و بویراحمد در صدر جدول بیکاری قرارگرفته است،‌ این استان در حوزه‌های مختلف از جمله صنایع پایین دستی نفت و گاز، آب، گردشگری و کشاورزی مستعد سرمایه گذاری است، بدون شک با ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاران بومی و غیر بومی می‌توان تا حدودی از درد بیکاری فرار کرد.

اصلاح قوانین مزاحم و روند بروکراسی اداری برای ایجاد و راه اندازی مشاغل جدید ضروری است، با وضع قوانین مناسب و متناسب با واقعیت و همچنین نظارت بر حسن اجرای قوانین امکان عبور از این شرایط سخت وجود دارد.

غلام محمد زارعي نماينده فعلي بويراحمد و دنا:

زارعي نيز در مناطق مختلف از خدمات انجام شده براي مردم در شريط سخت اقتصادي کشور گفت.

او ضمن دعوت رقبا به رعايت اخلاق هاي انتخاباتي، از عدم حضور به همراه مديران تا پس از انتخابات خبر داد و اين اقدام را در راستاي همان بي اخلاقي هاي انتخاباتي دانست.

او گفت در اين 8 سال به دنبال ايجاد فضاي کار و تلاش بوده است و در اين راستا از همه نيروهاي و گرايشات سياسي همم بهره گرفته است.

او گفت: هم اکنون نيز تنها با نگاه خدمت به مردم ورود کرده ام و در اين راه به سوي هر کسي دست دراز ميکنم تا در نهايت شاهد برداشتن زحمتي از دوش مردم باشم.

او به تلاش هايش براي ايجاد فرصت برابر براي مردان و زنان توانمند در سطوح مديريتي گفت و از ادامه اين رويکرد در صورت موفقيت مجدد خبر داد.

نادر منتظريان:

مردم کسی را می‌خواهند که همانند خودشان و در سطح خودشان زندگی کنند، تفاوتی بین مسئولان و مردم نباشد. باید زندگی مسئولان و مردم مثل هم باشد و وقتی یک مسئول کنار مردم قرار می گیرد، کسی تشخیص ندهد که بین او و مردم تفاوتی وجود داشته باشد.

چرا برخی باید از مدیریت‌ها برای خودشان کیسه بدوزند. ما با این چیزها مخالف هستیم.

مردم صاحب این مملکت هستند، و یک مدیر باید بداند که از پلکان این مردم به اینجا رسیده است و قرار نیست که کیسه برای خودش بدوزد و مال اندوزی کند. به هر خانه‌ای در هر کوچه‌ای مراجعه کنید، نشانی از انقلاب هست. اما وضعیت اقتصادی بعضی مردم کمر شکن است.

جامعه‌ای که شکر گزار نعمت‌ها و داشته‌ها نباشد تاوان می‌دهد، چند دهه‌ای است که ستار هدایتخواه را می‌شناسم نگران شدم که وی به خاطر مصلحتی مصلحت دیگری را کنار بگذارد باید قدر فرهیختگان و دانشمندانمان را بدانیم.

دیروز در کبگیان بودم، سال‌ها بخش اداری می‌توانست بهترین خدمات را در این منطقه انجام دهد اما خدمت در این منطقه ۸ سال متوقف شده اگر یک سد زده می‌شد چه اشتغال و رونقی ایجاد می‌شد، با یک پمپاژ ساده می‌شد کلی کار انجام داد، اما اقدامی نشد، مردم مطالبات انباشته شده را به پای نظام می‌گذارند برخی‌ها باید خجالت بکشند مگر نظام چقدر فرصت می‌دهد.

وي به هزینه شدن میلیاردها تومان در انتخابات توسط عده‌ای اشاره کرد و یادآور شد: «عده‌ایی که از یک پلکان نامقدس می‌خواهند به یک پلکان مقدس بروند چطور می‌خواهند مشکلات مردم را حل و آنها را درک کنند.»

اگر می دانستم نمی توانم از عزت مردم دفاع کنم وارد انتخابات نمی شدم برای تغییر و تحول پا به میدان گذاشته انتخابات فرصتی برای تغییر است مرزهای قومیتی باید شکسته شود و بدنبال توسعه باشم .

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=316638
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    حرف مفت زیاد زدند پول برای توسعه استان نیاز است
    چرندیات رو باور نکنید
    حرف مفت نون اب نمی شه

  2. الهی گفت:

    من با حاج منتظریان موافقم. آدم پاک و توانمندی هست

  3. رضا گفت:

    داخل فرمایشات اقای روشنفکر که از پول هنگفت پمانکاران اشاره میکنند یه مدت قبل خودشون با یه ماشین شاسی بلند یکی از همین افرادکه الان هنوز هم در جوار ایشان حضور دارند به مناطق سرکشی میکنند که تا دوره قبلی انتخابات شاید اصلان همدیگرو هم نمیشناختن

  4. ناشناس گفت:

    فقط دکتر تاج گردون کار کرده ومیکنه بس
    لطفا همه باهم به تاج رای بدیم
    کل استان فقط تاج

  5. مهدی گفت:

    تمام این حرفها پوپولیستی و از سر طمع و قدرته.نه به خاطر مردم.

  6. غضنفر گفت:

    راه روشن فردا

دیدگاه شما