چاپ این برگه

قالیباف: انتخابات پیش رو می‌تواند آغاز گر تغییرات مدیریتی در کشور باشد

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات پیش روی ما می‌تواند آغازگر تغییرات مدیریتی در کشور با رویکرد انتخاب مدیران انقلابی باشد که بدون شعار زدگی، عمل‌گرا باشند.


به گزارش بویرنیوز، محمدباقر قالیباف نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت بعد از ظهر امروز (شنبه) در مراسمی که به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در مسجد جامع امام سجاد(ع) برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشت:  این ایام مبارک یادآور رشادت‌ها و مجاهدت‌های ملت شهیدپرور و مردم شریف و متدین کشورمان هست.

وی گفت: اولین نکته‌ای که در ارتباط با انقلاب اسلامی هست اینکه اساس و فلسفه انقلاب اسلامی مبتنی بر سنت های الهی است. قواعد و قوانینی که خداوند برای همیشه تاریخ و تا دنیا و این نظم جهانی هست برقرار کرده است و پا برجا است‌.

قالیباف افزود: در قرآن، خداوند از سنت های الهی اینگونه می فرماید که این سنت ها نه قابل تبدیل و نه قابل تغییر است. یعنی قانون جدیدی جای آنها نمی آید. به طور مثال در مجلس قانونی را به جای قانون دیگری تغییر می‌دهیم ولی در سنت‌های الهی قانون دیگری جای آن نمی‌آید و از طرف دیگر اینکه تبصره و ماده‌ای هم به آن اضافه یا از آن کم‌ نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی این است که مبتنی بر سنت های الهی اتفاق افتاده و امام راحل ما یک تنه انقلاب را آغاز کرد؛ این مرد الهی چون به جز برای خدا کلامی نگفت و جز برای خدا قدمی برنداشت و به دنبال سنت های الهی قدم برداشت موفق شد. از دوستان نزدیک و محیط های حوزه و دانشگاه به امام توصیه کردند که این مبارزه علیه رژیم پهلوی را انجام ندهید اما، امام می‌گفت باید با ظلم مبارزه کرد و این مهم است نه اینکه توان ما چقدر است.

وی ادامه داد: در سنت های الهی آمده که خداوند این حق را به انسان ها داده که هرکس از مومنین مجاهدت کند، من پیروزی او را تضمین می‌کنم و این قانون هم تغییر نمی کند. شما بیینید که در ۱۳۵۷ که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید شرایط جهانی به گونه ای بود که شرق و غرب بر جهان مسلط بودند و هیچ کشوری نبود که یا در حوزه شرق و کمونیست‌ها بود یا زیر مجموعه لیبرال ها و غرب. یعنی مسائل سیاسی؛ اقتصادی و نظامی همه در سلطه این دو قدرت بود ولی امام ما، شعار نه شرقی و نه غربی را مطرح کردند.

قالیباف بیان کرد: بنابراین وقتی بر اساس سنت های الهی حرکت کنیم خداوند وعده داده‌است که مومنین پیروز هستند.

شهردار اسبق تهران با بیان اینکه زمانی که شرایط سخت می شود صف مومنان از کفار جدا خواهد شد، گفت: پیامبرانی که در طول تاریخ بشریت مبعوث شدند همه اینها سه ابزار برای هدایت جامعه داشتند، وحی، معجزه و مردم.

وی افزود: قصص قرآن را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که برخی پیامبران هم وحی را داشتند و هم معجزه را، ولی نتوانستند مردم را به مسیری که باید هدایت کنند و آن فرستاده خدا یا به شهادت می رسید یا عذاب بر مردم فرو می رسید.

قالیباف خاطرنشان کرد: بنابراین یکی از ویژگی های امام راحل که منطبق بر فرهنگ قرآنی، سنت های الهی و اهل بیت حرکت کردند تکیه بر مردم بود. گروه های مختلفی با امام راحل دیدار کردند و از امام خواستند که حرکات مسلحانه آنها را تایید کنند ولی اینطور نشد و امام تاکید داشتند که مردم باید به میدان بیایند.

قالیباف در خصوص شرایط ایران در دفاع مقدس افزود: در دفاع مقدس هم با فرهنگ و سنت های الهی کار را پیش بردیم، ما در آن دوران تجهیزات بسیار پایین تر و کمتری نسبت به رژیم بعث عراق داشتیم و بنی صدر که فرمانده کل قوا بود چون تصمیماتش مبتنی بر سنت های الهی نبود در اکثر مواقع شکست می خوردیم، اما زمانی که امام مسئولیت فرماندهی کل قوا را برعهده گرفتند شرایط تغییر کرد.

شهردار اسبق تهران گفت: تجهیزات، نفرات، عقلانیت و حفظ جان افراد در شرایط جنگ حتما لازم است ولی ببینید وقتی تفکر و نگرش عوض شد نتیجه کار هم تغییر کرد. خدا گفته اگر برای من کار کنید هرچند هم کمتر باشید و تجهیزات کمتری داشته باشید، به خواست خدا پیروز هستید.

وی با بیان اینکه ببینید هر کلامی که امام به زبان آوردند امروز تحقق پیدا کرده است، گفت: روزی که امام فرمود راه قدس از کربلا می گذرد برخی افراد به این حرف امام نقد کردند، اما این یک جمله و خط راهبردی برای ما بود که مسیر را اشتباه نرویم.

قالیباف تصریح کرد: اگر امروز ما در کشور بعد از چهل سال دچار مشکلاتی هستیم و اشکالات و ضعف های جدی هم داریم، به طور مثال در حوزه اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداریم و مردم ما دچار سختی شده اند و این در حالی است که هم کسانی که نقدینگی دارند و فعالیت اقتصادی دارند، سختی دارند و هم آن کس که حقوق چندانی ندارد و این مساله مناسب کشور ما نیست.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مشکلات امروز کشور ناشی از دو دلیل عمده است؛یکی اینکه از فرهنگ اصیل انقلابی فاصله گرفتیم؛ به طور مثال همان خدایی که گفته سنت های الهی را رعایت کنید و پیروزی مومنان قطعی است، گفته اگر وارد ربا شدید در واقع در حال جنگ با من هستید و آن چیزی که ما را نجات میدهد قرض الحسنه است که ما این را فراموش کردیم و دوم اینکه مردم را اولویت قرار ندادیم.

وی افزود: انقلاب اسلامی به ما یاد داده است که باید مردم اولویت قرار دهیم. اگر امروز سردار شهید سلیمانی توانست دو دهه آمریکا و اسرائیل و ایادی آن را در منطقه زمین گیر کند و خواسته‌های آمریکا در منطقه را به شکست بکشاند،  به این دلیل است که این شهید بزرگوار به فرهنگ الهی تمسک کرده بود و مردم را پای کار آورد.

قالیباف تصریح کرد: آن زمان که برخی در تهران گفتند نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران، همان زمان گفتم که این شعارها اشتباه است. کاری که شهید سلیمانی انجام داد با کمترین میزان تجهیزات لازم بود، ولی به این دلیل که اعتقاد داشت به سنت الهی و به مردم هم ایمان داشت، توانست آمریکا را شکست دهد.

نایب رییس کمسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: وقتی برخی تصمیم می‌گیرند که بین خدا و کدخدا، دومی را انتخاب کنند، پس می خواهیم مسیر الهی را طی نکنیم.

وی با بیان اینکه ضعف مدیریت و ناکارآمدی امروز مشهود هست، گفت: وقتی می‌گوییم با حداقل توان می توانیم پیروز شویم به معنی این نیست که عقلانیت نداشته باشیم.

قالیباف تصریح کرد: کارشناسان معتقدند که ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی کشور ناشی از ناکارآمدی و ضعف مدیریت است و ۷۰ درصد آن ناشی از تحریم ها است.

وی ادامه داد: ناکارآمدی اشباع شده یعنی مردم وقتی نگاه می‌کنند، می‌گویند مسئولین دست به چیزی نزنند و کاری نکنند؛ وضع بهتری خواهیم داشت، اینطور که نمی‌شود.

قالیباف گفت: یکی از فرصت هایی که می تواند راهگشا باشد تا ضعف مدیریتی امروز در کشور را جبران کنیم، انتخابات است. امام راحل هم تاکید داشتند که انقلاب اسلامی مبتنی بر رای مردم است که بر اساس آن مردم می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند‌.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که پس از اینکه مردم ۲۹۰ نفر را انتخاب کردند و به مجلس فرستادند، دیگر توان نظارت بر آنها را ندارند‌، تصریح کرد: چرا امروز مجلس شورای اسلامی ما در راس امور نیست؟ به این دلیل که کارآمد نیست و دنبال دغدغه مردم نیست.

قالیباف افزود: اقتصاد ما هم که امروز دچار اشکال است به این دلیل است که مردم نقشی در آن ندارند و هشتاد درصد آن دولتی است و اقتصاد دولتی در ذات خودش فساد دارد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: ترامپ کار جدیدی علیه ایران نکرده است، آمریکا در ۱۰۰ ساله گذشته همیشه این رفتار را با ما داشته ولی ترامپ خیلی عریان و واضح این عناد ورزی را نشان داد و پنهان کاری نمی‌کند.

قالیباف افزود: امام راحل ما زمانی نگرانی داشتند از اینکه جریان غرب زدگی در انقلاب اسلامی باقی بماند و امروز این موضوع خود را نشان داده است. مشکل امروز مدیریت کشور ما در وادادگی در برابر دشمنان است.

وی ادامه داد: ما در مبارزه با آمریکا و دشمن شعار لازم داریم ولی کافی نیست، اگر پشت این شعار عمل نباشد با دشمن و ایادی ترامپ چه فرقی داریم؟ رهبری فرمودند مبارزه با آمریکا یعنی کار کار کار.

قالیباف بیان کرد: اگر میخواهیم مبارزه با آمریکا داشته باشیم باید عملکرد باشیم و با شعار نمی توان کاری را پیش برد. با حرف نمی‌توان با آمریکا مبارزه کرد، باید زحمت کشید و کار را خوب انجام دهیم.

وی افزود: امام و رهبری هر دو فرمودند که چاه های نفت را ببندیم و امروز دشمن به دست خودش این فرصت طلایی را به ما داده و ما باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

شهردار اسبق تهران گفت: انتخابات پیش روی ما می‌تواند آغازگر تغییرات مدیریتی در کشور با رویکرد انتخاب مدیران انقلابی باشد که بدون شعار زدگی، کارآمد باشند.

قالیباف در پایان خاطرنشان کرد: در این شرایط به حرف معاندین و شبکه های ضد انقلاب گوش ندهید چون دشمنان درصدد القای ناامیدی در کشور هستند و می‌خواهند ذهن‌های مردم را مشوش کنند. امیدوارم گام انتخابات مجلس را که در آغاز گام دوم انقلاب اسلامی قرار گرفته است با خوبی و هوشمندی برداریم.